Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
#82030
Gistermiddag heb ik iets engs meegemaakt met mijn volwassen hond.
We waren bij de plas en ik had even gezeten bij de steiger en hij lag op de houten vloer.
Toen ik opstond stond hij ook op maar hij moest verschillende pogingen doen want hij zakte door zijn poten.
Toen hij eindelijk stond stapte ik van de houten vlonder en hij viel eraf kwam in het gras terecht aan de rand van het water.
Ik dacht hoe kom ik thuis maar even later ging het alweer.
Hij had al 3 dagen diaree en hield niks binnen 3 dagen zijn voor mij de limiet dus ik was wel van plan om naar de Da te gaan maar dat hij omviel daar ben ik wel van geschrokken.
De Da heeft hem onderzocht en zei dat het een darminfectie is hij kreeg een spuitje AB en pillen mee.
De da gaf hem voor een hond van 25 kilo maar na afloop gingen we hem wegen en ik schrok wel 29 kilo!
Eenmaal thuis dacht ik de spuit en de medicijnen zijn voor een lichtere hond wat nu?
Ik geef hem nu inplaats van 1 half tablet per keer 1 kwart extra voor de zekerheid.
Verder was hij gewoon aktief er was niks aan hem te merken niet loom of moe wel hongerig.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 17 apr 2004, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#82033
Hoi balupa,

Wat voor pillen heb je gehad?

Groeten Fritz
Door ~anna~
#82035
Aescotrim 480 MG/250 3 keer daags half tablet en dan staat er gd min 6 dagen.
Door lekker kort
#82040
balupa schreef: Aescotrim 480 MG/250 3 keer daags half tablet en dan staat er gd min 6 dagen.
Hoi Balupa,

Die ken ik niet, dus weet ook niet de dosering voor je, staat die niet vermeld in de bijsluiter?, anders even de dierenarts bellen voor de zekerheid.

Groeten en beterschap,

Groeten Fritz.
Laatst gewijzigd door lekker kort op za 17 apr 2004, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#82044
Bedankt!
Dat ga ik doen gisteravond heeft hij gekookte kipfilet gehad en nu gekookte visfilet maar hij rammelt nog steeds.
Ik ga nu bellen want er zit geen bijsluiter bij.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 17 apr 2004, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#82046
Het word 2 keer per dag 1 tablet dus een half tablet meer.
Voortaan dus eerst wegen en dan op de tafel ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 17 apr 2004, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#82070
He gatver. Wat raar joh! Maar ik begrijp alleen niet zo goed waarom omvallen gerelateerd wordt aan een darminfectie..... omdat hij zo verzwakt is ofzo?
Door ~anna~
#82087
Hij had gisteren alleen wat yogurt gehad maar de dagen daarvoor had ik hem eerst kvv gegeven heel weinig met gekookt water,echineaforce.En omdat het niet stopte gaf ik hem gekookte rijst met boulion maar het hielp ook niet.Ben donderdagavond niet gaan trainen en ik zou het de volgende dag nog aankijken en anders naar de Da want het was ook bijna weekend.
Het duurde gewoon te lang maar er was verder niks aan hem te merken.In huis liep hij constant achter me aan waneer ik naar de keuken ging.
En buiten rennen en omdat ik even wou dutten op de steiger moest hij van mij liggen en toen kon hij bijna niet opstaan het was eng maar daarna ging het weer.
Mijn eerste reactie was dan ook dat het kwam omdat hij verzwakt was het zijn sterke honden ze kunnen heel wat hebben.
Zelf zit ik nu onder de bulten het lijkt wel of ik in de brandnetels ben gevallen mischien een reactie van de zenuwen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 17 apr 2004, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
#82108
Lizzy schreef: He gatver. Wat raar joh! Maar ik begrijp alleen niet zo goed waarom omvallen gerelateerd wordt aan een darminfectie..... omdat hij zo verzwakt is ofzo?
Ace heeft dat omvallen ook een keer gehad, dat was toen hij een halve tennisbal in zn maag had zitten (wat mij niet opgevallen was, want hij had hem dus ergens gevonden, denk ik, want van mij krijgen ze nooit tennisballen) en dus ook al 2 of 3 dagen niets binnenhield en ruim 3 kilo afgevallen was,
dus ja, ik gooi het op verzwaktheid, maar t is en blijft een klote gezicht

goed dat je nog ff gebeld hebt over die dosering, want nu weet je tenminste zeker hoe of wat en idd volgende keer eerst wegen ;)

BETERSCHAP
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door