Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#819815
Vanmorgen met Mike naar de da geweest, want het ging niet goed met hem.
Hij barstte van de jeuk, had al een hele plek open gekrabt/gelikt, wat een hotspot was geworden en in zijn liezen was het vuurrood. De jeuk is over zijn hele lichaam, echt om de 5 minuten sprong hij op, echt zielig.
Hij loopt ook echt niet goed met zijn achterpoot, wat niet gek is, want daar ligt het open.
Verder loopt hij met beide voorpoten ook niet lekker, zakt er ook regelmatig doorheen. Dit had hij al langer, maar heel af en toe en liep daarna gelijk weer goed.
Moet zeggen dat ik niet met een prettig gevoel, zeg maar r*tgevoel naar de da ging, want ik was eigenlijk bang voor het ergste. :-\
Niet dat de uitslag super was, maar voor mij "viel het mee".

Mike heeft een hele flinke bacteriele infectie, hoe en waarvan weten we niet, maar na kaalscheren van zijn liezen en die plek op zijn achterpoot zag het er nog erger uit dan ik dacht (en ik dacht al dat het erg was).
Dit is echt in no time ontstaan, niet normaal. Dus creme voor op de ergste plekken en een flinke antibioticakuur mee.

Nu het probleem, hoe hou ik hem er zoveel mogelijk vanaf, want hij wil er steeds aan likken.

Wat zijn voorpoten betreft, hij heeft last van zijn ellebogen.
Mike is als jonge hond ook geopereerd aan ed.
Voor nu even een pijnstiller mee, want hij heeft nu ook alles tegelijk.
ik wil nu dus wel een andere glucosamine preparaat gaan proberen.
Gaf nu Glucobest.
Hebben jullie nog adviezen voor mij?
Die Corta rx is niet te doen, want ik (of iemand in mijn omgeving)heb geen creditkaart en kan er dan dus niet aankomen.
Zal die speciale van de Groene Os iets toevoegen?
#819836
Jeetje, wat akelig joh! Gelukkig viel het relatief nog mee.
Met nare geinfecteerde hotspots heb ik vroeger veel ervaring ogpedaan, mijn DH had een vlooienallergie en had regelmatig van die hele smerige weezoetig stinkende gaten in haar vel die snel groter werden. Stafylokok zei de da, dus ab en kraag om helaas. Uiteindelijk ging het over nadat de Tiguvon was uitgevonden, geen vlooien - geen hotspots - geen infectie bij haar gelukkig.
Die kraag was echt absoluut nodig, anders vrat ze zichzelf helemaal op. Ze heeft ook jaren op de Prednison gestaan om maar te voorkomen dat ze jeuk kreeg; met 3 katten in huis was het moeilijk te voorkomen dat er af en toe een vlo langskwam en dan was het geheid mis.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#819850
Bernie schreef: Vanmorgen met Mike naar de da geweest, want het ging niet goed met hem.
Hij barstte van de jeuk, had al een hele plek open gekrabt/gelikt, wat een hotspot was geworden en in zijn liezen was het vuurrood. De jeuk is over zijn hele lichaam, echt om de 5 minuten sprong hij op, echt zielig.
Hij loopt ook echt niet goed met zijn achterpoot, wat niet gek is, want daar ligt het open.
Verder loopt hij met beide voorpoten ook niet lekker, zakt er ook regelmatig doorheen. Dit had hij al langer, maar heel af en toe en liep daarna gelijk weer goed.
Moet zeggen dat ik niet met een prettig gevoel, zeg maar r*tgevoel naar de da ging, want ik was eigenlijk bang voor het ergste. :-\
Niet dat de uitslag super was, maar voor mij "viel het mee".

Mike heeft een hele flinke bacteriele infectie, hoe en waarvan weten we niet, maar na kaalscheren van zijn liezen en die plek op zijn achterpoot zag het er nog erger uit dan ik dacht (en ik dacht al dat het erg was).
Dit is echt in no time ontstaan, niet normaal. Dus creme voor op de ergste plekken en een flinke antibioticakuur mee.

Nu het probleem, hoe hou ik hem er zoveel mogelijk vanaf, want hij wil er steeds aan likken.

Wat zijn voorpoten betreft, hij heeft last van zijn ellebogen.
Mike is als jonge hond ook geopereerd aan ed.
Voor nu even een pijnstiller mee, want hij heeft nu ook alles tegelijk.
ik wil nu dus wel een andere glucosamine preparaat gaan proberen.
Gaf nu Glucobest.
Hebben jullie nog adviezen voor mij?
Die Corta rx is niet te doen, want ik (of iemand in mijn omgeving)heb geen creditkaart en kan er dan dus niet aankomen.
Zal die speciale van de Groene Os iets toevoegen?
Probeer 'm een t-shirt aan te trekken. Afhankelijk van waar de plek op de poot zit met korte of lange mouw.

De Groene Os speciaal heeft extra onstekingsremmende bestandelen. Ik zou denken dat dat zeker wel zin zal hebben.

Sterkte met Mike en ook voor jullie :-*
#819859
Angelique schreef: Probeer 'm een t-shirt aan te trekken. Afhankelijk van waar de plek op de poot zit met korte of lange mouw.

De Groene Os speciaal heeft extra onstekingsremmende bestandelen. Ik zou denken dat dat zeker wel zin zal hebben.

Sterkte met Mike en ook voor jullie :-*
BlonT als ik ben; hoe doe ik dat shirt dan aan? :-[
Het zit vooral in zijn liezen en op de achterkant van zijn achterpoot.

Dan denk ik dat ik die van de Groene Os maar moet gaan proberen, zal vanavond nog even goed lezen en dan bestellen. ;)

@Joke; ik heb hem nog niet op Lyme laten testen, ben hier wel alert op want mijn vorige hond heeft dat gehad, maar vooralsnog verwachten we dit niet, maar nu moet eerst die infectie de kop ingedrukt worden.
#819882
Jeempig wat een ellende zeg :'(  Arme Mike. Ongelooflijk dat zoiets zo snel kan ontstaan.

Voordat ik de corta rx bestelde was ik ook redelijk tevreden over deze http://www.cortaflex.nl/.
Als je ooit echt eens de corta rx wilt hebben geef je maar een brul. Dan bestel ik hem voor je en dan laat ik het bij jou bezorgen en je betaald mij gewoon per bank terug. Heb ik al eerder gedaan met iemand die geen CC had.
Door Ine
#819885
Bernie schreef: BlonT als ik ben; hoe doe ik dat shirt dan aan? :-[
Het zit vooral in zijn liezen en op de achterkant van zijn achterpoot.

Dan denk ik dat ik die van de Groene Os maar moet gaan proberen, zal vanavond nog even goed lezen en dan bestellen. ;)

@Joke; ik heb hem nog niet op Lyme laten testen, ben hier wel alert op want mijn vorige hond heeft dat gehad, maar vooralsnog verwachten we dit niet, maar nu moet eerst die infectie de kop ingedrukt worden.
Misschien dus een t-shirt met lange mouwen voor. (kop door halsgat en poten in mouwen) en 1 met korte mouwen achter (staart door halsgat en poten in mouwen) en dan de shirts aan elkaar vastmaken. :-\
Mijn hemel, houdt het nu niet eens even op bij jou? :'(
Sterkte met de beer en voor jou :-* :-* :-*
Laatst gewijzigd door Ine op ma 03 sep 2007, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#819896
Bernie schreef: BlonT als ik ben; hoe doe ik dat shirt dan aan? :-[
Het zit vooral in zijn liezen en op de achterkant van zijn achterpoot.


Dan denk ik dat ik die van de Groene Os maar moet gaan proberen, zal vanavond nog even goed lezen en dan bestellen. ;)

@Joke; ik heb hem nog niet op Lyme laten testen, ben hier wel alert op want mijn vorige hond heeft dat gehad, maar vooralsnog verwachten we dit niet, maar nu moet eerst die infectie de kop ingedrukt worden.
Poten door de mouwen en staart door de hals. Als de hals te ruim is eventueel daar een knuppie erin leggen evenals bij het lijf om het shirt wat vast te zetten.
Door 202Spots
#819934
Is zo'n tricot kinder pyama misschien 'n idee?
De broek voor z'n achterpoten (zoom bij achterwerk open maken voor de staart)en als het nodig is de shirt
gewoon over z'n kop en voorpoten in de mouwen, eventueel met veiligheid spelden aan elkaar vastmaken zodat 't niet afglijd of door Mike word  uitgetrokken...
Hoop dat 't vlug beter gaat met 'm :-* :-*
#820064
Bedankt allemaal. :-*

Gaan vannacht de t-shirt met lange mouwen proberen, hopelijk laat Mike het goed zitten. Blijf vannacht nog beneden bij hem slapen (heb ik vannacht ook gedaan), maar dat ga ik ben ik bang niet lang volhouden. :-\
Maar die plekken moeten toch even rust krijgen, dus niet teveel gelik.

En Cindy, bedankt voor het lieve aanbod, zal het zeker in gedachten houden.

1 troost; We hadden deze week vakantie, dus Ed is ook thuis, sta ik er gelukkig niet alleen voor. Alleen de uitgestippelde lange wandelingen zullen moeten wachten.
#820394
Nou, zag nog een nacht op de bank niet zo zitten, dus we hebben de hondjes lekker mee naar boven genomen.
De t-shirt is een paar uur blijven zitten, toen was het uit.
Maar hij is lekker in de badkamer gaan liggen op de plavuizen en daar heeft hij lekker geslapen en nog best lang ook zonder gelik en alles.
Vanmorgen begon het natuurlijk weer, dus toen zijn we lekker naar beneden gegaan. Zo blijven we hem even goed in de gaten houden en bezighouden, maar we kunnen door zijn voorpoten even niet te ver lopen, dus doen we meer kortere wandelingen. :)
Als eerst die ergste plekken maar wat herstellen.

Maar hoe hij hier toch ineensaan gekomen is? Hij heeft dit ook nog nooit eerder gehad.
#820445
Hotspots hebben honden met dikke vachten nogal snel, vooral bij warm weer en/of wanneer ze nat geweest zijn. Allerlei huidbacterien zwerven daar standaard rond en soms grijpt er eentje ineens snel om zich heen. Zo'n warme vochtige open plek is gewoon een ideale bacteriekweekplaats.
Voorkomen valt niet mee maar iig zorgen dat de hond niet te dik in de vacht zit rond de ruitijd, je kunt hem prima laten ontwollen door een trimster. Verder bij warm weer goed in de gaten houden wb hotspots en na het zwemmen of na een forse regenbui goed afdrogen en ook in de gaten houden. Meer kun je niet doen, soms gebeuren die dingen gewoon.
#820496
Kruimel schreef: Hotspots hebben honden met dikke vachten nogal snel, vooral bij warm weer en/of wanneer ze nat geweest zijn. Allerlei huidbacterien zwerven daar standaard rond en soms grijpt er eentje ineens snel om zich heen. Zo'n warme vochtige open plek is gewoon een ideale bacteriekweekplaats.
Voorkomen valt niet mee maar iig zorgen dat de hond niet te dik in de vacht zit rond de ruitijd, je kunt hem prima laten ontwollen door een trimster. Verder bij warm weer goed in de gaten houden wb hotspots en na het zwemmen of na een forse regenbui goed afdrogen en ook in de gaten houden. Meer kun je niet doen, soms gebeuren die dingen gewoon.
Dank voor de uitleg. :)
Ik zorg er altijd al voor dat ze geen te dikke vacht hebben, onderhoud dat zelf, was ze ook in de rui en blaas ze helemaal droog met een waterblazer.
Ook als ze nat zijn droog ik ze goed af en blaas ze eventueel droog.
Afkloppen, maar alleen Mike heeft eerder eens een hotspot gehad en die hadden we gelukkig snel onder controle, Barney had het nooit en Jane gelukkig ook niet, nu heeft die voor een berner ook een wat kortere vacht.
Bij Mike is deze plek nu puur ontstaan door die bacteriele infectie, daar krijgt hij dus antibiotica en zalf vor op de ergste plekken voor, helaas, maar wel nodig.
Hij lijkt vandaag wel wat minder krabbelig en likkerig, dus hopelijk doen de medicijnen hun werk, want het is echt vreselijk je ventje zo met jeuk te zien.
#820727
OK, dat was dus overbodig  :-[ tja, ik wist niet of je dat wist maar wel dus, zo te lezen pak je het zeer grondig aan.

Ja, die jeuk is afschuwelijk!
Ik vermoed eerlijk gezegd dat er toch een klein plekje gezeten heeft waar de bacterie de kans kreeg om toe te slaan. Ik geloof niet dat de normale huidbacterien zelf gaten in het vel maken, althans dat was bij mijn DH niet het geval, alleen als ze zelf een open plek had geknaagd vanwege een vlooienbeet sloeg de bacterie daar toe. Toen de vlooien weg waren heeft ze het ook nooit meer gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door