Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#819095
Mogge allemaal ;)

Ik ben er vrijwel zeker van dat mijn teefje een blaasontsteking onder de leden heeft. Ik zal morgen haar ochtendplasje opvangen en naar de da brengen. Ik heb van mijzelf nog cranberry staan met de volgende ingredienten;

cranberry extract 250 mg
zwarte peper 40 mg
guldenroede 40 mg
Beredruif 40 mg
zure kers 30 mg
Lactobacillus sporogenes 5 mg

Mag ik dit geven?

Voor mensen is de dosering; eenmaal daags 1 capsules. Misschien kan ik haar beter een halve geven. ::)
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 05 sep 2007, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#819101
Ja, ik zie geen reden waarom je dit niet kunt geven, als je hond blaasontsteking heeft. Ik zou inderdaad wel een halve geven en haar veel laten drinken.
Door irmaa
#819362
Hitam schreef: Zwarte peper? Vraag me af waarom ze dat er in gedaan hebben. Verder lijkt het me prima!
Ja... ik had ook altijd gewoon cranberries, maar er is ook een andere versie met zwarte peper, en ik moet zeggen dat het nog sneller helpt
Dacht ook toen.. jee wat is dit... maar het voldoet goed.
Door Deesje
#819370
ik heb zelf heel goede resultaten met cranberrie tabletten van Bloem.. en ik heb er al heel veel getest.. ik weet even niet wat de precieze percentages daarin zijn.. (en ben eventjes te lui om t op te zoeken  sorry)

ik heb ze nog nooit hoeven gebruiken voor de hond, maar t lijkt me idd dat halveren n goede optie is.. soms werkt extra vit c bijgeven ook om t zure milieu in de blaas te creeren...
Door irmaa
#819371
Voor een leonberger "jonge teef- pup" geef ik rustig 2 capsules per dag,
je ziet het vaak bij jonge teven die nog niet loops zijn geweest. Ik geef mijn jonge teven  maanden cranberriecapsules, wanneer ze als "pup" meer beginnen te plassen.
(dit wordt vaker gedaan door leofokkers en het helpt als een tierelier... anders moet je weer aan de ab... en nee.. liever niet als dit zo goed helpt!
Door bloemetje
#819667
Helaas.. Het was dus geen blaasontsteking :(

Wel heeft ze wederom op het tapijt gepiest. De hele bovenverdieping heeft ze ondergespuugd. Wit schuim/slijm met ontlasting :'( :-X
Vanochtend zijn we bij de da geweest met urine. Ph was 8, wel wat hoog maar verder was er niets aan de hand. Ook geen bloed in de urine. Da vermoed dat ze toch iets verkeerds heeft gegeten en ze moet 24 uur vasten. Voor na die tijd heb ik Probio Forte meegenomen.

Ze oogt ook helemaal niet ziek, is gewoon zoals ze altijd is..

Alleen ik ben volkomen gesloopt en nog misselijk van vanacht.. :(
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 03 sep 2007, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#819733
bloemetje schreef: Helaas.. Het was dus geen blaasontsteking :(

Wel heeft ze wederom op het tapijt gepiest. De hele bovenverdieping heeft ze ondergespuugd. Wit schuim/slijm met ontlasting :'( :-X
Vanochtend zijn we bij de da geweest met urine. Ph was 8, wel wat hoog maar verder was er niets aan de hand. Ook geen bloed in de urine. Da vermoed dat ze toch iets verkeerds heeft gegeten en ze moet 24 uur vasten. Voor na die tijd heb ik Probio Forte meegenomen.

Ze oogt ook helemaal niet ziek, is gewoon zoals ze altijd is..

Alleen ik ben volkomen gesloopt en nog misselijk van vanacht.. :(
Wat een vreselijke nacht... Rot voor je zeg....

Maar ik ben eerlijk gezegd wel een beetje verbaast over de pH waarde van de urine in relatie tot iets verkeerd gegeten hebben? Wat hebben die twee met elkaar van doen? Wanneer de pH waarde 8 is, dan verwacht ik toch eerlijk gezegd struviet en/of bacterieen in de urine... Kan het toeval zijn, dat er twee dingen tegelijkertijd spelen? Ik zou dit zelf toch scherp in de gaten houden en eventueel de urine nogmaals laten controleren (door een andere DA), als de klachten er over een paar dagen nog zijn.
Door bloemetje
#819757
Ik durf het echt niet te zeggen  :(. Ze heeft urine goed nagekeken ook op nierprobs ed. Maar niets, niets te vinden.. De opperda ( :D) heeft ook gekeken en deze diagnose gesteld. Hij vond de 2 ook niet zo met elkaar stroken maar wilde toch dit eerst proberen aangezien er niets in de urine te vinden was.

Ik zal het in ieder geval 24 uur proberen zonder eten...
Als het morgen nog niet over is ga ik gewoon weer retour. Met urine. Ik blijf hier echt niet lang mee lopen aangezien ik zaterdag op vakantie zou gaan  :-\.
Door conleeuw
#819786
bloemetje schreef: Ik durf het echt niet te zeggen :(. Ze heeft urine goed nagekeken ook op nierprobs ed. Maar niets, niets te vinden.. De opperda ( :D) heeft ook gekeken en deze diagnose gesteld. Hij vond de 2 ook niet zo met elkaar stroken maar wilde toch dit eerst proberen aangezien er niets in de urine te vinden was.

Ik zal het in ieder geval 24 uur proberen zonder eten...
Als het morgen nog niet over is ga ik gewoon weer retour. Met urine. Ik blijf hier echt niet lang mee lopen aangezien ik zaterdag op vakantie zou gaan :-\.
de "bloed" in haar urine is niet mischien een verkleuring als gevolg van iets wat jij haar geef??
Door bloemetje
#819803
conleeuw schreef: de "bloed" in haar urine is niet mischien een verkleuring als gevolg van iets wat jij haar geef??
Ik weet niet of ze toen iets geks heeft gegeten die ochtend (ze was met manlief mee). Dat is altijd mogelijk natuurlijk. Bij de da vonden ze dat ook al hoog. Als het vanacht weer zo'n rampenplan is dan ga ik morgen ook echt wel retour hoor. Maar er was gewoon niets te zien aan de urine.. Geen bloed, geen gruis helemaal niks. Dus ja.. Wat moet je?
Door conleeuw
#819821
bloemetje schreef: Ik weet niet of ze toen iets geks heeft gegeten die ochtend (ze was met manlief mee). Dat is altijd mogelijk natuurlijk. Bij de da vonden ze dat ook al hoog. Als het vanacht weer zo'n rampenplan is dan ga ik morgen ook echt wel retour hoor. Maar er was gewoon niets te zien aan de urine.. Geen bloed, geen gruis helemaal niks. Dus ja.. Wat moet je?
in iedere geval is het niet een blaasontsteking !! dat is alvast een positieve ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door