Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rex
#819056
Een tijdje geleden heeft Bob een fikse ooronsteking gehad. Ik heb daarvoor 2x een kuur Auribiotic gekregen.

Hoe ik ook aan het masseren was, hij stond daarna altijd behoorlijk met zijn kop te schudden. En met zijn lange haren werd dat dus snel een vieze vette kledderboel.
Op advies van de DA heb ik Bob tijdens de kuurtjes niet gewassen en gewacht tot ca. een week na beeindiging van de laatste kuur.

Nu merk ik dat precies op de plaats waar het er zo vettig uitzag Bob helemaal aan het vervellen is. Het komt er echt met grote schilfers af. De huid eronder ziet er (volgens mij tenminste) mooi uit en ik heb niet het idee dat hij er jeuk oid aan heeft.

Wat is nou wijsheid?
Ik heb hier nog calendula- en echinaceazalf. Zal ik het insmeren of liever zo laten?
En kan dit van die Auribiotic komen?
Door Femke
#819116
Rex schreef: Een tijdje geleden heeft Bob een fikse ooronsteking gehad. Ik heb daarvoor 2x een kuur Auribiotic gekregen.

Hoe ik ook aan het masseren was, hij stond daarna altijd behoorlijk met zijn kop te schudden. En met zijn lange haren werd dat dus snel een vieze vette kledderboel.
Op advies van de DA heb ik Bob tijdens de kuurtjes niet gewassen en gewacht tot ca. een week na beeindiging van de laatste kuur.

Nu merk ik dat precies op de plaats waar het er zo vettig uitzag Bob helemaal aan het vervellen is. Het komt er echt met grote schilfers af. De huid eronder ziet er (volgens mij tenminste) mooi uit en ik heb niet het idee dat hij er jeuk oid aan heeft.

Wat is nou wijsheid?
Ik heb hier nog calendula- en echinaceazalf. Zal ik het insmeren of liever zo laten?
En kan dit van die Auribiotic komen?

ik zou hem even wassen, ook achter zijn oren en dan goed drogen. Zou er verder geen vettige rommel of iets dergelijks op smeren.
Door Rex
#819122
Ik heb hem een week na de kuur echt goed achter zijn oren gewassen.

Ik geloof inderdaad, dat het misschien beter is het droog te laten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door