Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door melaniebos
#818790
Hallo

Ik heb een bordeauxdog met huisdproblemen hij heeft pukkeltjes en kleine kale plekjes. De dierenarts heeft aangeraden visolie te gebruiken maar die van de dierenarts zelf is erg duur.
Nu heb ik omega3 visolie capsules gekocht bij de hema maar hoe weel moet ik per dag een hem geven?

Hij is nu 9 maanden en 48 kilo!!

Ik geef al carnibest en bibi en soms smuldier!

wie heeft er een goede richtlijn hiervoor?

groetjes melanie :-*
Door melaniebos
#818794
sorry  misschien wel handig te vertellen welke capules het zijn

Er zit is per capsule 500 mg visolie!!

groetjes melanie
Door treasure
#818812
er zal toch wel op staan hoeveel een mens nodig heeft.......dan zou ik de dosering voor een kind handhaven :)

sucses
Door Antonia
#819209
melaniebos schreef: Hallo

Ik heb een bordeauxdog met huisdproblemen hij heeft pukkeltjes en kleine kale plekjes. De dierenarts heeft aangeraden visolie te gebruiken maar die van de dierenarts zelf is erg duur.
Nu heb ik omega3 visolie capsules gekocht bij de hema maar hoe weel moet ik per dag een hem geven?

Hij is nu 9 maanden en 48 kilo!!

Ik geef al carnibest en bibi en soms smuldier!

wie heeft er een goede richtlijn hiervoor?

groetjes melanie :-*
Dag Melanie,

Ik heb gemerkt dat huid- en vachtproblemen een regelmatig voorkomend probleem is bij Bordeauxdoggen. Huid- en vachtproblemen kunnen door verschillende oorzaken ontstaan. Dus om het probleem van jouw hond goed op te kunnen lossen, zal de aard van het probleem (waar zitten de pukkeltjes, en de kale plekjes, hoe zijn die ontstaan - door bijten en krabben of door haaruitval- hoe is het met zijn oortjes, zijn anaalkliertjes) en de oorzaak van het probleem duidelijk moeten zijn. Misschien heb je een foto, of misschien kun je omschrijven wat je dierenarts verder nog gezegd heeft.

Visolie is op zich heel prima om te geven, het meest ideale is natuurlijke om gewoon één keer in de week verse vette vis, zoals sardientjes of zalmstukken op het menu te zetten. Maar als je hond dat niet lust, dan kun je heel goed visolie als extra geven.
De visolie van de Hema zit in capsules, dat is lastig om daarvan een dosering te halveren. Ik zou ik jouw geval niet dagelijks een capsule geven, maar bijvoorbeeld twee keer (als je daarnaast nog vette vis geeft) of drie keer per week een hele capsule geven.

Groetjes,
Tonny
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#821182
Een tijdje terug had Ramses een slechte huid en werd zelfs een beetje kalig. Ik denk dat hij enorme last van vlooien had.
Ik heb natuurlijk de vlooien aangepakt maar daarnaast heb ik hem dagelijks voor een week of 3 een krachtige visolie capsule van de Hema gegeven. Naast visolie bevat deze ook borage olie en na een week of twee was zijn huid en vacht heel erg opgeknapt. Ramses is een Cavalier en hij weegt 8 kilo.
Nu krijgt hij 3 keer in de week zo'n capsule en als dat goed blijft gaan krijgt hij gewoon weer een omega 3 capsule 2 keer per week.
Daarnaast krijgt hij trouwens altijd 1 a 2 keer per week een verse sardine.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door