Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Scooby
#816459
Hoi allemaal,

Acht weken geleden, is Bono geopereerd aan een ingescheurde kruisband. Helaas is het herstel tot nu toe niet helemaal gegaan zoals zou moeten en heeft Bono twee keer een fikse ontsteking in zijn knie gekregen.
Vandaag moest Bono weer terug voor controle naar de dierenarts. De dierenarts was erg tevreden. Hij vond de knie er goed uit zien en verzekerde ons dat de kruisband nog goed vast zat. Er was in elk geval totaal geen speling te voelen in de knie.
De afgelopen twee weken zijn we op vakantie naar Zwitserland geweest. Daar heeft Bono, door het wandelen in de bergen, ook weer wat bespiering opgebouwd, maar de dierenarts wilde dit toch ondersteunen met een anabolenspuit, zodat de bespiering wat sneller op gang komt wat het herstel alleen maar bevordert. Over een maand moet hij dan nog een keer een injectie.

Mijn vraag is nu; bestaat er ook een natuurlijk alternatief voor zo'n anabolen injectie? Of zijn er natuurlijke middelen die het opbouwen van bespiering na een operatie bevorderen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#816488
Mijn eerste gedachte was: hydrotherapie, in de buurt van Aalten zit een goede hydrotherapeute: http://www.momodogs.nl/ vanuit Gorssel in 50 minuten te rijden.
En volgens mij heeft groene os ook iets wat spiersupport heet. Deze dingen zou ik eerst proberen voor ik aan de anabolen ging, maar da's dus persoonlijk ;).
Door pallas
#817036
Hydrotherapie kan ik je echt wel aan bevelen. Nox heeft haar bespiering na twee maanden weer helemaal terug :)

Verder zou je kunnen kijken naar iets van spiersupport er zijn diverse middelen.
Een anabolen injectie werk natuurlijk veel sneller en samen met goede oefeningen heb je dan wel weer een goed resultaat.

Wat zijn jouw redenen om geen anabolen te gebruiken?
Door *wendy*
#817070
Zelf heb ik ook aan anabolen moeten denken bij Gandor en ik heb uiteindelijk voor de Spiersupport gekozen.
De reden waarom ik geen anabolen bij Gandor wilde gebruiken - tenzij het echt niet anders kon - was omdat ik van een aantal mensen gehoord heb dat anabolen nogal van invloed kan zijn op het karakter waaronder dominantie. Aangezien Gandor al geen gebrek heeft aan dominantie wilde ik pertinent niet dat dit versterkt zou worden door anabolen.
Gandor krijgt nu regelmatig een "kuurtje" spiersupport. Omdat de groene os aanraadde om regelmatig te stoppen ivm eventuele gewenning aan de ingredienten doe ik het meestal op gevoel. Als ik denk dat Gandor wat spieromvang begint te verliezen begin ik weer. Als ik dan zie dat de spieren behoorlijk "gegroeit" zijn dan stop ik weer.
Toevallig gisteren weer met een "kuurtje" begonnen na 4 maanden helemaal niets gegeven te hebben.

Ook geef ik spiersupport als ze een dag hard hebben gewerkt/gerend/gespeelt. Zoals Boy afgelopen zondag met dat autobandje en al dat zwemmen. Die heeft zondag en maandag spiersupport gehad als ondersteuning.
Door Scooby
#817088
pallas schreef:
Een anabolen injectie werk natuurlijk veel sneller en samen met goede oefeningen heb je dan wel weer een goed resultaat.

Wat zijn jouw redenen om geen anabolen te gebruiken?
Ik wil het graag op een meer natuurlijke manier aanpakken, maar Bono had die anabolen injectie op dit moment wel even nodig voor het, zoals je zelf ook schrijft, snelle effect er van. We zijn inmiddels bijna 9 weken na de operatie en het gaat natuurlijk wel om een hond van 70 kilo. Die heeft zijn bespiering wel nodig om zijn achterhand op orde te houden.
Door Scooby
#817089
pippy schreef: Zelf heb ik ook aan anabolen moeten denken bij Gandor en ik heb uiteindelijk voor de Spiersupport gekozen.
De reden waarom ik geen anabolen bij Gandor wilde gebruiken - tenzij het echt niet anders kon - was omdat ik van een aantal mensen gehoord heb dat anabolen nogal van invloed kan zijn op het karakter waaronder dominantie.
Hier heb ik het ook met de dierenarts over gehad, maar die verzekerde mij dat één of twee keer een anabolen injectie geven geen invloed heeft op het karakter. Dat begint pas te spelen als je echt langdurig anabolen zou moeten geven, maar daar is bij Bono helemaal geen sprake van, gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#817097
ik zou in ieder geval hydrotherapie kiezen zeker omdat het redelijk recent na de operatie is (ik wou dat ik toentertijd van het bestaan van hydrotherapie had geweten dat had Bas wellicht ellende kunnen schelen. Bas een newf van 80 kg met in beide knieen nieuwe banden).

Bij Bas heb ik ook als noodgreep anabolen moeten geven maar daar ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat hij verschrikkelijk dominant werd; uitvallen naar andere honden (zat er echt op te loeren).
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#817197
Scooby schreef: Hoi Ivonne,

Hoe oud was Bas, toen hij aan zijn kruisbanden werd geopereerd?
De eerste keer rond twee jaar (en veel te laat erkend met alle gevolgen van dien) en de tweede keer zal hij ongeveer drie zijn geweest.
Door Eef+Stippels
#818216
Ik zou sowieso spiersupport van groene os gaan geven.

Na een operatie zou ik trouwens recovetsem geven. Misschien een idee voor een volgende keer (hopelijk niet nodig natuurlijk).
Door donna
#820155
Hoi Karen,
Heeft Bono inmiddels een eerste anabolen spuit gehad en zoja hoe zie je al verschil?
Ik zit er zelf ook over te denken ivm Donna haar artrose in ellebogen en knie en de slapte die ze begint te krijgen door zeer matige beweging.
Ze moet nl rustig aan doen voor haar ellebogen maar hierdoor verslapt de bespiering in de achterhand zo erg dat ze er onstabiel wordt.
Groeten Hilda.
Door Scooby
#820160
Hoi Hilda,

Ja, Bono had die anabolen injectie al gehad, toen ik hier die vraag stelde. Hij krijgt momenteel zeker meer bespiering. Of het door de injectie komt of door de trainingswandelingen weet ik niet. Waarschijnlijk een combinatie van beiden, maar ik denk dat de injectie wel uitmaakt.
Door donna
#820897
Scooby schreef: Hoi Hilda,

Ja, Bono had die anabolen injectie al gehad, toen ik hier die vraag stelde. Hij krijgt momenteel zeker meer bespiering. Of het door de injectie komt of door de trainingswandelingen weet ik niet. Waarschijnlijk een combinatie van beiden, maar ik denk dat de injectie wel uitmaakt.
Hey Karen,
Bedankt voor je antwoord!
Jij komt altijd op me over als iemand die weet wat ze doet en verantwoord met de honden omgaat dus wordt de keuze voor mij ook wat makkelijker.
(niet dat ik zelf geen mening heb hoor... maar toch... :-\)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door