Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#818591
Vanmiddag zag ik dat er in Beau zijn ooghoek wat gele prut zat. In de loop van de avond is (terwijl hij sliep) zijn oog steeds roder en dikker geworden en zijn onderste ooglid hangt helemaal. Als het morgenochtend nog zo is, ga ik denk ik maar even langs de DA (en eigenlijk is de dag al helemaal volgepland, maar goed, dit gaat even voor), of is er iets wat ik zelf eraan kan doen?  :-\
Door *Natasja*
#818594
Lizzy schreef: Getsie, vervelend! Heb je toevallig Similasan nr 2 in huis?
Nee, heb ik niet helaas. Ik had wel Caf oogzalf, maar ik zag dat die na opening maar 14 dagen houdbaar is, dus die heb ik weggegooid. En Oculsan oogdruppels, maar die durf ik er niet zomaar in te gooien. Voor zover ik kan zien, is het binnenste onderste ooglid ontstoken (is in ieder geval dik en rood).
Door *Natasja*
#818681
Lizzy schreef: Heb je toevallig kamille-thee in huis? Daar zou je een compresje van kunnen maken. Jeukt het?
Nee, kamille-thee heb ik ook niet in huis (yuk). Het jeukt niet, hij zit er helemaal niet aan. Maar aangezien het vanochtend alleen maar erger is, én hij net zijn eten heeft laten staan  :-\ (en dat is erg on-Beau-achtig) probeer ik maar even of we vanochtend nog bij de DA terecht kunnen. Maandag moet ik werken en zitten de honden in het pension, dus zou het op zijn vroegst maandagavond worden voor ik met hem erheen kan, en dat vind ik toch iets te lang.
Door *Natasja*
#818831
Arno is vanochtend met Beau bij de DA geweest. Er zit een fikse ontsteking; er zit een hele bal onder zijn oog, zo dik is het. Ze heeft nog in zijn oog gekeken, omdat ze het vermoeden had dat er iets van een grasaar inzat, maar er was niets te zien. We moeten nu 4x daags oogdruppels erin doen en maandag moet er verbetering te zien zijn, anders moeten we terug.
Door tieneke
#819006
Mijn ene paard heeft in de zomer vaak last van deze kwaal,dan kom ik 's morgens de stal in en dan zit er een gele hoek met vuil in zijn oog wat vreselijk dik is en zeker heel er vuurrood,zijn oog zit dan ook helemaal dicht,echt zielig en pijnlijk.
Op het eind van de dag was er niets meer te zien?misschien heeft hij last van het stof van het strobed waar hij 's nachts lekker op ligt te slapen,waarschijnlijk met zijn oog op het stro.
Als hij met een dik oog staat kook ik snel water met wat kamille en dep dit voorzichtig met een zachte tissue op zijn oog.
Vliegen kunnen het niet zijn want alledrie lopen ze met een konstant vliegennet/gordijn om de ogen goed te beschermen.
Nu is het weer weken geleden dat hij er last van had dus hopelijk is het weer voorbij tot volgend jaar.
Door *Natasja*
#819067
Vandaag ziet zijn oog er al stukken beter uit dan gisteren. De druppels lijken dus te werken. Volgens mij zijn het best heftige druppels: normaal gesproken vindt Beau druppels e.d. niet zo erg, maar nu knijpt hij zijn oog stijf dicht als hij mij ziet aankomen met het flesje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door