Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#818327
voor sien heb ik een tube lax-a-past meegekregen, met als advies de komende 3 dagen haar een grote klodder te geven, en dan daarna 1x per week een grote klodder, als onderhoudsdosering.

nu zat ik net het doosje te lezen, en er lijkt mij wel wat rommel in te zitten.
hier de ingrediëntenlijst (percentages staan er niet bij):
maltsiroop, lecithine, caramel, witte vaseline, natriumbenzoaat, vitamine E, levertraanolie, water en smaakstoffen.

vooral de natriumbenzoaat (zit dat ook niet in sigaretten?) en de caramel en de smaakstoffen ben ik niet zo blij mee.

heeft iemand een receptje voor zelfgemaakte haarbalpasta? dat dezelfde werking heeft als de lax-a-past, maar dan zonder gekke dingen erin?
Door Borke
#818340
Kattengras, te koop bij het tuincentrum
Alleen rond de kerstperiode is het nergens te verkrijgen.
Wij hebben in de tuin 2 plantjes staan en daar komen onze 6 katten iedere dag even en dan eten ze er allemaal wat van, gaat prima  :)
Door Rianne145
#818357
Vers voeren helpt ook heel goed. Ik heb al een half jaar geen haarbal meer gezien. Ik heb ook kattegras staan en af en toe vind ik (bij voorkeur 's ochtends vroeg op blote voeten  :P) de restanten daarvan, maar zit nooit meer haar bij. Het scheelt aanzienlijk in de hoeveeheid haar die ze ruien.
Laatst gewijzigd door Rianne145 op vr 31 aug 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#818371
Gewone vaseline.... ;)
Petroleum jelly's molecules are too large to be absorbed by the intestines; it passes through the cat unchanged, and is perfectly safe. I fed my cat, Spirit, plain Vaseline every day her whole life — she lived to be well over 20, so I feel confident in saying it didn't hurt her at all.
http://www.littlebigcat.com/index.php?a ... =hairballs
~~~~~~~~~~~~~~
http://cats.lovetoknow.com/Hairball_Remedies_for_Cats
Hairball Remedies for Cats
You can use a commercial remedy like Petromalt or Laxatone, but I have several natural remedies that will work and won't cost a trip to the pet shop. Feeding your cat a bit of butter or margarine can do the trick, or you can use a dab of petroleum jelly on their nose. One teaspoon of mineral oil will also work, and you can also feed about one-quarter to one-half a teaspoon of mineral oil every couple of weeks, as a preventative measure.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door