Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#818283
Ik had hier in een ander topic het idee opgevat om de zalm uit blik te mengen met fijn gesneden zalmsnippers, in de hoop ze langzaam aan weer aan de rauwe vis te krijgen. Maar in de winkel stond ik dus met die snippers: Tja, die zijn dus wel gerookt, schiet ik dus niets mee op, want dát lusten ze graag, gerookte zalm, net als die uit blik. Ik heb dus uit de vriezer zalmfilet meegenomen, van wilde zalm uit de pacifische oceaan (volgens de verpakking).  En die hebben ze vanochtend gegeten, dat ging er zo in :D. Ik had het geeneens gemengd met iets anders. Ik weet natuurlijk niet hoelang ze deze lekker vinden, maar stel nou dat ze dit graag blijven eten, en ik geef ze 1x per week als spiervlees (dat is 25% van het dagrantsoen) de wilde zalmfilet, zouden ze dan voldoende omega-3 binnen krijgen?
Door Minna
#818294
Hihi, geweldig!! Ik kreeg hier laatst bij Pika al wel 5 snippers naar binnen tussen de blikzalm... ;D ik knip zelf snippers uit de zalmkarkassen van RDS. Geef je verder nog iets van wild, kortgeleden was er ook nog een topic over omega 3 vervangers als je hond geen vis at...
Gebruikersavatar
Door pike
#818318
Minna schreef: Hihi, geweldig!! Ik kreeg hier laatst bij Pika al wel 5 snippers naar binnen tussen de blikzalm... ;D ik knip zelf snippers uit de zalmkarkassen van RDS. Geef je verder nog iets van wild, kortgeleden was er ook nog een topic over omega 3 vervangers als je hond geen vis at...
uhh..... blond. Wat is RDS? Waarschijnlijk wel weer gekweekte zalm of niet? Ze eten hier spiervlees van haas, en Armagnac eet ook nog karkas van haas en fazant (vind Pike niet te pruimen) en verder spiervlees van hert/ree. Maar of dat van wilde of gefokte dieren is weet ik niet en dat maakt denk ik ook wel verschil want die eten weer heel verschillend. 
Door roefus
#818500
Wow, leuk om te lezen  :D
Ik heb hetzelfde traject afgelegd  ::)
En yep, dezelfde zalmmoten gaan er hier nu ook rauw in (ongekookt, niet in de magnetron, niet langer gegrild  :P).
Zelfs de kopjes van de zalmforel (voor onszelf klaargemaakt) werden vorige week (met wat moeite) gegeten  :D
Waren wel maar kleine kopjes hoor.

Maar goed, ik ben ook niet van plan om wekelijks een kleine 2 kg. zalmmoten in de lieverdjes te stoppen.
Dus het is ook hier bij lange na geen 'volledige vismaaltijd'.
Daarom geef ik er nog wat visolie-capsules bij en wekelijks nog een paar blikkies (goedkope) sardien in tomatensaus  :P
Laatst gewijzigd door roefus op vr 31 aug 2007, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dorinekok
#818531
Ja dat was bij mij volgens mij dat je het had over vis uit blik. Morgen ga ik probren om Babiche zalmsnippers te geven vermengd met pens. Ik heb de pens al ontdooid dus we kunnen zo aan de slag...
Nieuw onderschift Minna? Leuk hoor.
Gebruikersavatar
Door pike
#818559
roefus schreef: Wow, leuk om te lezen  :D
Ik heb hetzelfde traject afgelegd  ::)
En yep, dezelfde zalmmoten gaan er hier nu ook rauw in (ongekookt, niet in de magnetron, niet langer gegrild  :P).
Zelfs de kopjes van de zalmforel (voor onszelf klaargemaakt) werden vorige week (met wat moeite) gegeten  :D
Waren wel maar kleine kopjes hoor.

Maar goed, ik ben ook niet van plan om wekelijks een kleine 2 kg. zalmmoten in de lieverdjes te stoppen.
Dus het is ook hier bij lange na geen 'volledige vismaaltijd'.
Daarom geef ik er nog wat visolie-capsules bij en wekelijks nog een paar blikkies (goedkope) sardien in tomatensaus  :P
Nou jouw honden zijn wel wat groter dan de mijne natuurlijk. Een dagportie spiervlees bedraagt hier voor de 2 honden samen 265 gram! dus dat is nog te overzien. Als ik een complete vismaaltijd zou geven zou er natuurlijk nog kop en graat bij moeten en zo, maar het botgedeelte is nu dus nog iets anders. Misschien lukt het nog in de toekomst, maar nu ben ik vooralsnog erg blij dat ze die rauwe zalmfilet zo zonder blikken of blozen hebben opgeslurpt.
Maar jij geeft dus wel nog capsules en blik bij. Misschien moet ik dat dan voorlopig ook nog maar doen (ik heb trouwens geen capsules maar zalmolie staan).
dorinekok schreef: Ja dat was bij mij volgens mij dat je het had over vis uit blik. Morgen ga ik probren om Babiche zalmsnippers te geven vermengd met pens. Ik heb de pens al ontdooid dus we kunnen zo aan de slag...
Nieuw onderschift Minna? Leuk hoor.
Maar bedoel je nou ook van die gerookte snippers of is het echt rauw?? Gerookte zalmsnippers die vinden ze heus wel lekker denk ik.  Die van mij lusten dat in elk geval graag, daarom ben ik daar niet aan begonnen! Het verschil met rauw is té groot bij die van mij. Veel succes morgen hoop dat het lukt!
Door Minna
#818676
RDS = Royal Dog Shop, ik haal daar zalmkarkassen, dus kop met ruggegraat (zit nog best vlees aan) en de staart. Ik geef een keer per week vismaaltijd. Zalmmoten zou ik echt niet kunnen betalen, maar de karkassen zijn dacht ik 2,50 per stuk en ze wegen meer dan een kilo  de stuk, dus echt duur vind ik ze niet.
Door tiny
#818735
;D Dan heb ik wel een hele lieve visboer. Hij neemt speciaal voor mij, als ik het hem vraag, zalmkarkassen mee. Soms alleen koppen (die ik in 4en hak) soms ook nog met rug en staart eraan. Vorige maand lagen hier dus 6 van die joekels op het aanrecht. Mijn vriezer kon het niet aan dus heb ik een deel naar een andere barfer gebracht. Rauwe zalm vinden ze hier heerlijk. ;D
Door dorinekok
#818749
Hier kan ik de zalmgraat en koppen gratis krijgen op de markt in een naburig dorp. Het was eerst een kwestie van bedelen maar nu heeft ie de boel voor me klaar liggen.
En vandaag het grote experiment dan aangegaan:
Theo, mijn man, vindt dat barfen geweldig maar op afstand. Het enige waar het hem verder wel toe inspireert, is te zorgen dat ik allerlei apparaten heb om het werk af te maken. Apparaten intersseren hem erg. Gisteren kwam hij dus aanzetten met een goedkope vleesmolen van de Lidl.
Dus voor Babiche de zalm snippers erdoor gehaald (rauw) En gemengd met de pens. Wat schetst mijn verbazing: likt ze de zalm eerst weg en daarna pas de pens. Nou breekt mijn klomp hoor.
Bridjo, anders zo knagerig, zat met haar graat te rotzooien, te verplaatsen, vliegen er omheen weg te jagen, de kip verjagen maar eten ho maar. Op een afstandje liggen, dichterbij komen liggen... Ik had net de machine weer schoon gemaakt maar goed, toch maar geprobeerd om het karkas er door te draaien. Fluitje van een cent. Een prachtige gemalen brei kwam er uit en Pucks, de poes at vanzelf een hapje mee. Het zit er in!
Nu afwachten hoe het volgende week gaat.
Gebruikersavatar
Door pike
#818847
Ik kocht eerst zalm"karkas" op de markt hier. Kop met graat tot en met staart en veel vlees aan de graten. Ze waren geloof ik 3 voor €2,50. Dat vond ik een koopie want aan gewicht was het heel erg veel. Maar ja, de honden lieten me ermee zitten  :-[.
Van de week had ik filet, geen moten. Voor wilde zalm vind ik het niet echt duur, een pakje van 250 gram kost 2 euro. Voor de honden echter is het met 8 euro de kilo natuurlijk wel duur. Maar als ze deze vis eten, als spiervlees, 1x in de week, vooruit dan maar, dan kosten ze me 2 euro extra in de week. Kan ik nog mee leven. En misschien krijg ik ze straks wel weer aan andere, goedkopere vis. Voorlopig ben ik blij dat ze deze lusten  8)!
Door roefus
#819024
Haha, ja ik had eerst ook zalmkoppen (ook gratis), maar dat was geen succes.
Het heeft de kliko goed gevuld  :-[ :P
Ben dus ook gewoon blij dat die paar zalmmoten nu  e i n d e l i j k  rauw gegeten worden.
Heb nu weer een paar (kleine) koppen van zalmforel liggen, en vandaag een paar sardientjes gekocht, om maar weer eens te proberen.
Ik zal ze morgen in kleine stukjes snijden, door wat anders heen.
We benne benieuwd  ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#819308
Daar ben ik dan ook benieuwd naar! Liep ook te denken om een  sardientje (ja ééntje ;D voor het geval ze het weer laten staan) te kopen na het succesje met de zalmfilet. Laat je wat weten?
Door Ronja
#819379
Maarre, is zalmforel niet iets héél anders dan zalm? Ik bedoel qua omegazuren?
Wat apart trouwens dat Ronja dan voor die zalmkoppen een moord doet.  :o
Nooit óver de vijver gesprongen maar toen we de zalmkoppen (gratis gekregen van de visboer) aan het splitsen waren sprong ze grommend over de vijver en kwijlde!!!! :-[ :-[ Nog nooit gebeurd dus!  We konden de koppen net redden. die moesten eerst nog 3 weken de vriezer in vanwege de parasiet.
Door roefus
#819554
pike schreef: Daar ben ik dan ook benieuwd naar! Liep ook te denken om een  sardientje (ja ééntje ;D voor het geval ze het weer laten staan) te kopen na het succesje met de zalmfilet. Laat je wat weten?
Nou, ik was al weer eens té enthousiast.  ::)
Voor Roefus anderhalf sardientje in kleine stukjes gesneden (evenals koppie van de zalmforel) en voor Lara een half sardientje en ook zo'n kopje.
Dit door wat konijnlevertjes gemengd, en yep...de levertjes werden er vakkundig tussenuit gevist (vind dit wel een leuke woordspeling).  :P

Pffff.... Roef raakte de stukjes vis nog niet eens áán en als ik het oppakte om het hem geven, hield-ie zijn mond stijf dicht.  :-X
Alsof ik hoogstpersoonlijk pogingen deed om hem te vergiftigen.
Lara heeft nog een paar stukjes naast haar bak gesleept, er eens overheen gelikt, om het vervolgens allemaal te laten liggen.

Geen succes dus.
Ik heb eerst nog overwogen om het te gaan malen en het dan mórgen door een pakje pens van Smuldier heen te prakken (want dat heb ik niet in huis, zou ik dan eerst morgen moeten gaan kopen).
Maar pffff...nee...ik heb de zooi weggemikt, ik heb er TOTAAL geen zin meer in.  >:(
Als ze het zóóó vies vinden, dan maar niet.
Voor de rest eten ze alles, ik blijf niet langer met die vis miepen.
Ik houd het bij wat zalmmootjes, paar blikkies sardines en verder stop ik er wel wat visolie-capsules in.  8)
Ik heb het even geHAD met de vis, verdarrie.  >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door