Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#817810
Wat is nu het verschil tussen de Glucobest, glucosaminecomplex van de Groene Os en glucosaminecomplex speciaal van de Groene Os en die Corta-RX waar ik hier over lees.
Ben erg benieuwd welke ervaringen jullie ook hebben met deze verschillende merken.
Door Lizzy
#818156
Ik heb Glucobest, Glucosamine van de Groene Os en Corta RX geprobeerd. En diverse middelen van De Tuinen. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om te zeggen wat nou beter werkte. Het is ook maar net hoe iets uitwerkt op jouw hond.

Goed, die middelen van de Tuinen: daar merkte ik echt NUL verschil. Toen ging ik Glucobest gebruiken en daar reageerde mijn honden heel goed op. Ze reageerde op die van de Groene Os ook goed, maar voor mijn gevoel op Glucobest beter.

Maar ineens, een paar maanden geleden, merkte ik dat Brutus het niet meer goed deed op Glucobest. Hij bleef maar kreupel aan zijn voorpoot. Ik ben toen Corta RX gaan geven en nu lijkt dat toch wel weer beter te gaan.

Pinkel krijgt die van de Groene Os (die had ik gekocht omdat Brutus het niet meer goed deed op Glucobest) en daar doet ze het goed op. Merk bij haar eigenlijk geen verschil.

In alle drie de middelen zit natuurlijk veel meer dan alleen glucosamine. Er zit ook chondroitine en msm en vitamines/mineralen in. In Corta RX zit dan ook nog Duivelsklauw. Dat moet Brutus er echt bij hebben, voor zijn artrose-poot. Ik gaf Brutus dus eerst : glucobest + duivelsklauw + groenlipmossel. En nu alleen nog Corta RX. Dat is wel zo gemakkelijk, ook voor mij. En ja, ik denk dus dat hij het op Corta RX beter doet dan op die middelen die ik hem eerst gaf. Maar het is nou ook weer niet zo dat hij nu probleemloos door het leven gaat. Hij moet ook elke dag zijn druppels Gewricht A van MacSamuel en Spondyvetsem/Puur Spondy hebben. En soms zijn er dagen dan moet hij ook een pijnstiller....
#818171
Dank je voor je antwoord Lizzy.
Inderdaad reageert iedere hond anders op verschillende middelen, maar ben daarom toch erg benieuwd.
Wat betreft die Corta Rx, die duivelsklauw, kan dat geen kwaad bij langdurige inname?
En wat is er zo speciaal aan de speciaal versie van de groene os?
Door Lizzy
#818187
Bernie schreef: Dank je voor je antwoord Lizzy.
Inderdaad reageert iedere hond anders op verschillende middelen, maar ben daarom toch erg benieuwd.
Wat betreft die Corta Rx, die duivelsklauw, kan dat geen kwaad bij langdurige inname?
En wat is er zo speciaal aan de speciaal versie van de groene os?
Over het wel of niet langdurig innemen van Duivelsklauw en of dat wel of geen kwaad kan: daar is helaas niet met 100% zekerheid iets over te zeggen. Misschien moet je anders ook dit topic lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 424.0.html. Ik geef het inmiddels 4 jaar aan Brutus (niet 4 jaar elke dag maar wel vaak) en tja, ik moet kiezen tussen twee kwaden: of ik geef hem geen Duivelsklauw en hij loopt zo slecht dat ik hem NSAID's moet geven of hij loopt redelijk goed met Duivelsklauw. Ik kies er dus voor om hem (nu wel) dagelijks Duivelsklauw te geven....

Tot zover heb ik nooit gemerkt dat Brutus lever of maag of andere problemen heeft gekregen van Duivelsklauw.

In de Gluco van de Groene Os speciaal zit:

Glucosaminesulfaat, Calciumcitraat, Ascorbinezuur (Vitamine C), Magnesiumcitraat, Chondroitinesulfaat (90%), Methyl Sulfonyl Methaan (MSM), Boswelia, Niacinamide, N-Acetyl-cysteïne.

En in de gewone zit:

Glucosaminesulfaat, calciumcitraat, ascorbinezuur (Vitamine C), magnesiumcitraat, chondroitinesulfaat (90%), methyl sulfonyl methaan (MSM). 

Volgens mij zit in de speciaal dus dit extra: Boswelia, Niacinamide, N-Acetyl-cysteïne
#818621
Bedankt voor de link, heb hem gelezen, maar eigenlijk is het dus nog niet helemaal aangetoond of het nu bijwerkingen heeft of niet.

Zal morgen eens gaan zoeken waar die extra dingen in de speciaal versie nu precies voor dienen.

Ze krijgen hier al een tijd Glucobest. Jane omdat ze ed heeft, maar er geen last van heeft en dat wil ik natuurlijk graag zo houden.
En Mike is als jongen hond geopereerd aan ed en is 7, die krijgt het dus ook, maar ik merk toch dat hij wat "stijver" is af en toe, vandaar deze vraag om te kijken of ik beter iets anders dan Glucobest kan geven.
Die Corta Rx, waar is die te krijgen?
Door Toetkonijn
#818624
Lizzy schreef: En nu alleen nog Corta RX. Dat is wel zo gemakkelijk, ook voor mij. En ja, ik denk dus dat hij het op Corta RX beter doet dan op die middelen die ik hem eerst gaf. Maar het is nou ook weer niet zo dat hij nu probleemloos door het leven gaat. Hij moet ook elke dag zijn druppels Gewricht A van MacSamuel en Spondyvetsem/Puur Spondy hebben. En soms zijn er dagen dan moet hij ook een pijnstiller....
Kun je mij vertellen waar ik de Corta RX en Gewricht A kan kopen?

Alvast bedankt.

Gr. Liesbeth
Door Lizzy
#818626
Bernie schreef: Bedankt voor de link, heb hem gelezen, maar eigenlijk is het dus nog niet helemaal aangetoond of het nu bijwerkingen heeft of niet.
Dat klopt.
Ik denk zelf dat het op z'n minst erg meevalt. Te meer daar diverse preparaten voor honden Duivelsklauw bevatten. Zou het schadelijk zijn, zouden we dat (in mijn ogen) beslist al eens gehoord hebben.
Zal morgen eens gaan zoeken waar die extra dingen in de speciaal versie nu precies voor dienen.

Ze krijgen hier al een tijd Glucobest. Jane omdat ze ed heeft, maar er geen last van heeft en dat wil ik natuurlijk graag zo houden.
En Mike is als jongen hond geopereerd aan ed en is 7, die krijgt het dus ook, maar ik merk toch dat hij wat "stijver" is af en toe, vandaar deze vraag om te kijken of ik beter iets anders dan Glucobest kan geven.
Die Corta Rx, waar is die te krijgen?
Ik heb de Corta RX via Cindy besteld en zij besteld deze in de USA. Het is zeker de moeite waard om een ander middel voor Mike te proberen. Het viel mij op dat het poeder van Glucobest ook anders is als anders (fijner). Dus misschien is het product wel veranderd en werkt het, net als bij Brutus, minder goed bij Mike.
Door Lizzy
#818628
Toetkonijn schreef: Kun je mij vertellen waar ik de Corta RX en Gewricht A kan kopen?

Alvast bedankt.

Gr. Liesbeth
Corta RX kan via Internet in de USA besteld worden en Gewricht A van Mac Samuel heb ik via http://www.plaza33.eu gekocht.

Dit is de fles Corta RX trouwens:

Afbeelding

En ik zie net dat er ook Yucca in zit.
#818879
Je kan de corta rx plus o.a. hier krijgen. Voor sommige mss nadelig, alleen credit card betalingen. Dat is overigens heel normaal in Amerika. www.healthypets.com en/of www.entirelypets.com bij deze laatste kan je eventueel ook de nsaids bestellen tegen behoorlijk gereduceerde prijs in verhouding tot nederland.

Ik heb zelf, primeval, canoflex, arthroluxyl, sasha's blend, glucobest, de europese  cortaflex, en cosequin gebruikt. Alleen op glucobest had ik aanzienlijk resultaat maar evenals Lizzy na verloop van tijd doet het niets meer. De cosequin werkt bij mijn hond(en) ook goed, is hier alleen behoorlijk duur, in Amerika stukken goedkoper. Onze oudste hond kreeg de amerikaanse cortaflex maar deze was op een gegeven moment niet meer naar Nederland te krijgen ivm regelgeving. Daarna een speurtocht naar goede europese/nederlandse middelen en eigenlijk niet echt gevonden. Ruim 1.5 jaar geleden zat ik weereens te surfen en kwam op de corta rx plus uit, je hebt overigens ook nog een Vet versie maar daar is moeilijk aan te komen. Ik ben toen de corta rx plus gaan geven en ik boekte alweer binnen een week dezelfde resulaten als destijds. Ik geef het nu dus alweer ruim 1.5 jaar en ben er zeer tevreden over.
#818961
Cindy de Wolf schreef: Je kan de corta rx plus o.a. hier krijgen. Voor sommige mss nadelig, alleen credit card betalingen. Dat is overigens heel normaal in Amerika. http://www.healthypets.com en/of http://www.entirelypets.com bij deze laatste kan je eventueel ook de nsaids bestellen tegen behoorlijk gereduceerde prijs in verhouding tot nederland.

Ik heb zelf, primeval, canoflex, arthroluxyl, sasha's blend, glucobest, de europese  cortaflex, en cosequin gebruikt. Alleen op glucobest had ik aanzienlijk resultaat maar evenals Lizzy na verloop van tijd doet het niets meer. De cosequin werkt bij mijn hond(en) ook goed, is hier alleen behoorlijk duur, in Amerika stukken goedkoper. Onze oudste hond kreeg de amerikaanse cortaflex maar deze was op een gegeven moment niet meer naar Nederland te krijgen ivm regelgeving. Daarna een speurtocht naar goede europese/nederlandse middelen en eigenlijk niet echt gevonden. Ruim 1.5 jaar geleden zat ik weereens te surfen en kwam op de corta rx plus uit, je hebt overigens ook nog een Vet versie maar daar is moeilijk aan te komen. Ik ben toen de corta rx plus gaan geven en ik boekte alweer binnen een week dezelfde resulaten als destijds. Ik geef het nu dus alweer ruim 1.5 jaar en ben er zeer tevreden over.
Moet je wel een credit kaart hebben dus. :-\
#818985
Bernie schreef: Moet je wel een credit kaart hebben dus. :-\
Ja zonder credit card kom je wat dat betreft hier niet ver. Je zou ze hooguit kunnen mailen of ze een banktransactie accepteren. Echter de bankkosten naar een niet E.U. land zijn echt hoog. Mss iemand uit je omgeving die wel een CC heeft? De factuur en het verzendadres hoeven namenlijk niet hetzelfde te zijn.
Door Plutinda
#819304
Hoe lang doe je met zo'n fles? Hoeveel zit er in? En hoeveel zou ik aan mijn golden retriever van 36 kg moeten geven?
Als ik zo de foto van de fles bekijk dan kopen jullie de Canine Corta-RX Plus 32 oz van 76,99 Dollar?

Ik geef nu op dit moment glucosamine complex van de groene os. Mijn dierenart heeft voor de eerste maand 1 maatschep per dag voorgeschreven, en over een maand moet ik dan 1/2 maatschep per dag geven.
Weet iemand waarom ik na een maand minder zou moeten geven? Ben ik vergeten te vragen.
Door Lizzy
#819345
Plutinda schreef: Hoe lang doe je met zo'n fles? Hoeveel zit er in? En hoeveel zou ik aan mijn golden retriever van 36 kg moeten geven?
Als ik zo de foto van de fles bekijk dan kopen jullie de Canine Corta-RX Plus 32 oz van 76,99 Dollar?

Ik geef nu op dit moment glucosamine complex van de groene os. Mijn dierenart heeft voor de eerste maand 1 maatschep per dag voorgeschreven, en over een maand moet ik dan 1/2 maatschep per dag geven.
Weet iemand waarom ik na een maand minder zou moeten geven? Ben ik vergeten te vragen.
Volgens mij doe je er voor een hond van 30 a 40 kg iets van een half jaar mee. Er zit bijna 1 liter in, in die van $77.

Bij mijn weten is een halve schep eerder een "onderhoudsdosis" dus vandaar dat advies van je DA. Ik heb dat ook gedaan, eerst een hogere aanvang dosis en daarna onderhoudsdosis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door