Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#81579
Hallo!
gisteren met Sunday naar de Wijde Aa geweest en hij heeft veel en lang gezwommen, voor het eerst dit jaar zo lang.
Voordat we gingen slapen nog 2 keer laten plassen (want hij moet dan zo nooooodig ;)....)

Vanmorgen om half 6 piepte hij me wakker dus ik weer racen met hem, nou hij moet me toch lang plassen.... Toen ging hij een beetje heen en weer lopen, 1 keer doen alsof hij plaste maar er kwam niets en toen nog 1 keer wel echt geplast.

Hij heeft 15 maanden geleden blaasontsteking gehad dus meteen binnen 1000mg vit C gegeven.
Heidi vandaag 4 keer buiten geweest maar ze heeft niets gemerkt.
Daarnet was ik nog ff buiten en hij ging kort plassen en weer zo rondlopen of hij nog wel meer moest/wilde plassen.

Binnen dus zilverwater gegeven (10 druppels van 40 ppm)
Morgenochtend heb ik nog één vitamine C pil (en dan als de wiedeweerga halen) en wil ik hem nog een keer zilverwater geven.

Wat kan ik nog meer voor hem doen? Hoort er bij blaasontsteking koorts? En ik heb wel eens iets gehoord over cranberries? Wat moet ik eventueel halen of is 1000mg vit C genoeg? En wat kan ik nog meer voor hem doen?

(ben niet onzeker.................. ::) :-[ :-[ of ongerust :-\ :-\)
Door Jolly
#81648
hoe zag de plas eruit, geel of geheel doorzichtig, dus net water?

Chasey heeft dat namelijk ook als hij in de zee. meer , kannaal heeft gezwommen, want meneer is zo dom, die zwemt met de bek open zodat er liters watre naar binnen komen ::) en tja dat moet er ook weer uit, meestal( is dus meestal in de zomer) laat ik dan de tuin deur open 's avonds en 's snachts (lang leve de tuin) als hij dan moet kan die zelf gaan. In de eerste instantie is het dan altijd alleen maar doorzichtig water, naderhand wordt het wat meer gelig. Chasey heeft ook altijd de drang dat er nog meer moet, maar dat het niet lukt. Opzich denk ik dat dat komt omdat ze het toch proberen op te houden en dat de druk er dus nog opstaat ookal is de blaas weer leeg. Maar dat heoft natuurlijk niet zo te zijn.
Door laura
#81651
Mijn gedachten waren inderdaad ook meteen Oeps die heeft vast veel water binnen gekregen.

Ik heb ook ooit gehoord dat als je erge druk hebt de blaas nooit helemaal leeg krijgt. Dus hoe hoger de druk hoe meer er achter blijft in de blaas. Waarschijnlijk geldt dit ook voor dieren?

Misschien was de drang er nog steeds maar kwam er hierdoor niets meer????

Likt een hond zichtzelf ook niet meer als er blaasontsteking is? Ik heb geen idee hoor, maar daar heb je ervaring mee, voor jezelf goed kijken of de sypmptomen hetzelfde zijn...

Succes ermee. Die dingen die jij hebt gegeven kunnen toch nooit kwaad, ookal is er niets aan de hand?

Gr.
Door Lizzy
#81657
Ja, ik denk ook dat hij veel water binnen heeft gekregen. Als Brutus veel gezwommen heeft kan hij zijn plas ook nauwelijk ophouden.

Beetje vitamine C en cranberrie en zilverwater kan geen kwaad hoor, maar volgens mij zul je vandaag zien dat alles weer normaal is!
Door Femke
#81735
Bedankt :-* :-* :-* :-*

Ga zo toch weer ff een pot vit c halen dan geef ik hem nog een paar dagen want ik heb toch het idee dat zijn blaas nog wat gevoelig is....

Maar ik ben in ieder geval weer wat geruster 8)
Door Femke
#81864
Mayka schreef: Als je toch gaat halen kun je misschien van Roter de Vitamine C+ Cranberry combi proberen?
:-[ :-[ :-[ :-[ te laat ben al geweest ::)

Toch bedankt ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door