Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#816667
Wat is nou een geschikt hapje om bij Energique te geven? Mijn hondje is een pup van vijf maanden en weegt ongeveer vier kilo.
Door Boefke
#816772
Ja kippennek idd, of gewoon spiervlees van andere diersoorten dan in de energique zitten. Of verse vis. Of eens een rauw eitje.
Gebruikersavatar
Door Sher
#816786
[quote="Boefke"]
Ja kippennek idd, of gewoon spiervlees van andere diersoorten dan in de energique zitten. Of verse vis. Of eens een rauw eitje.
[/quote]
Wat moet ik mij bij spiervlees van een andere diersoort voorstellen? Kan ik dan gewoon een stukje vlees bij de slager halen, zoals ik ook voor mijzelf koop. Een runderlapje of zo?
Door Boefke
#816790
[quote="Sher"]
Wat moet ik mij bij spiervlees van een andere diersoort voorstellen? Kan ik dan gewoon een stukje vlees bij de slager halen, zoals ik ook voor mijzelf koop. Een runderlapje of zo?
[/quote]
Ik denk dat in de energique die jij voert kip en rundvlees zit? (zie je bij de ingredienten staan) dan kun je bv lamsvlees extra geven, of kalkoen, of konijn, of paard, of geit. Iets anders dus dan kip of rund, omdat dat goed is voor de afwisseling van wat je hond binnen krijgt. Gewoon een lapje vlees van de slager is prima idd. Met een kippennek kun je beginnen als je je hond wilt laten wennen aan botten voeren. Als dat goed gaat kan een kippenvleugeltje ook eens enzoverder (kun je lezen in de barf afdeling als je daarover meer wilt weten). Een vers visje van de visboer is ook altijd goed. Wel alles rauw geven!
Gebruikersavatar
Door Sher
#817104
Ik ga straks een leuk lapje vlees zoeken om mevrouw bij haar kvv te geven. Ze begint namelijk al een beetje te wennen aan vv en heeft haar ontbijt weer laten staan.  :'(
Ik denk dat een lekker hapje rauw vlees haar wel aanzet tot eten.
Door 202Spots
#817131
[quote="Sher"]
Ik ga straks een leuk lapje vlees zoeken om mevrouw bij haar kvv te geven. Ze begint namelijk al een beetje te wennen aan vv en heeft haar ontbijt weer laten staan.  :'(
Ik denk dat een lekker hapje rauw vlees haar wel aanzet tot eten.
[/quote]

Wanneer je alleen vlees geeft (zonder bot) dan wel 'n klein beetje gemalen eierenschaal erbij geven voor de calcium.
Gebruikersavatar
Door Sher
#817137
Volgens mij had ik ergens gelezen dat in kvv naar verhouding al vrij veel botten en orgaanvlees zit. Als aanvulling hierop zou dan een stukje spiervlees een goede keuze zijn. Ik ben van plan om een heel klein stukje rauwe kalkoenfilet te geven. Puur om eens te proberen.
Zit ik hiermee fout?
Door 202Spots
#817142
[quote="Sher"]
Ik ben van plan om een heel klein stukje rauwe kalkoenfilet te geven. Puur om eens te proberen.
Zit ik hiermee fout?
[/quote]
Nee hoor, is prima!
Wanneer het alleen als aanvulling is,en 'n kleine hoeveelheid,dan kan 't best.
Alleen als je de hele maaltijd van botloos vlees gaat geven,dan moet er wel iets als calcium bron bij gedaan.
Gebruikersavatar
Door Sher
#817145
[quote="202spots"]
Nee hoor, is prima!
Wanneer het alleen als aanvulling is,en 'n kleine hoeveelheid,dan kan 't best.
Alleen als je de hele maaltijd van botloos vlees gaat geven,dan moet er wel iets als calcium bron bij gedaan.
[/quote]

In dat geval zal ik zo'n kippennekje nemen. Volgens mij gaat dat nog wel eens gebeuren.  ;)
Door Boefke
#817159
Oh ja, enne liever geen varkensvlees ivm aujeszky, ook al is die kans heel kleine.
Veel plezier met de kalkoen :D
Gebruikersavatar
Door Sher
#817179
[quote="Boefke"]
Oh ja, enne liever geen varkensvlees ivm aujeszky, ook al is die kans heel kleine.
Veel plezier met de kalkoen :D
[/quote]
Mjammie, daar moest ze op kauwen. Toen ze eenmaal doorhad wat het was, had ze het zo op.  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door