Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tamara*
#815882
Ik ga wat vlees bestellen maar heb eigenlijk geen idee of het wel in de vriezer past. Hoeveel kilo's kunnen jullie herbergen in de vriezer?
Ik heb 2 vriezers met 4 lades (samen 200 liter) waarvan in 1 vriezer ook eigen spullen zitten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#815906
[quote="Tamara*"]
Ik ga wat vlees bestellen maar heb eigenlijk geen idee of het wel in de vriezer past. Hoeveel kilo's kunnen jullie herbergen in de vriezer?
Ik heb 2 vriezers met 4 lades (samen 200 liter) waarvan in 1 vriezer ook eigen spullen zitten.
[/quote]

Ga uit van max de helft aan kilo's en dan moet je ook nog kijken hoe volumineus het is. B.v.  5 kilo geitenrib neemt veel meer ruimte dan 5 kilo lamshart en 5 kilo kipkarkas kan alleen al een lade vullen.
Door Borke
#815977
Spiervlees ongeveer de helft en met botten er aan heb je minder dan de helft.
ik zou voor een eerste keer in een 200 liter vriezer voor ca 80 kg vlees kopen, dan raak je het altijd wel kwijt als je het efficient invriest.
Als je een laden vriezer hebt, dan is mijn ervaring dat hoe hoger de lades zijn, des te efficienter het te vullen is.
Door lightning
#815978
ik heb 2 vriezers ze zullen bij mij samen wel rond de 500 liter zijn. heb de laatste keer rond de 100 kilo aan vlees gekocht en dat paste erin. maar er zat nog voor zeker 1/3 aan vlees in
Door wenche
#816002
Ik heb een kIst van 185 liter en heb nu voor ongeveer 15 kg besteld... kan nog zat meer bij (geloo ik ;)) maar goed... moet je financieel ook ruimte hebben :P
Door Tamara*
#816202
[quote="AstridStraver"]
Spiervlees ongeveer de helft en met botten er aan heb je minder dan de helft.
ik zou voor een eerste keer in een 200 liter vriezer voor ca 80 kg vlees kopen, dan raak je het altijd wel kwijt als je het efficient invriest.
Als je een laden vriezer hebt, dan is mijn ervaring dat hoe hoger de lades zijn, des te efficienter het te vullen is.
[/quote]

80 Kg?? :o Zo das nog best veel. Ik heb nu 15 Kg besteld dus dat zou makkelijk moeten passen dan...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#816212
[quote="Tamara*"]
80 Kg?? :o Zo das nog best veel. Ik heb nu 15 Kg besteld dus dat zou makkelijk moeten passen dan...
[/quote]

Ja joh, eitje, dat vind je niet meer terug ;D
Gebruikersavatar
Door Dian
#816367
Tamara* schreef: 80 Kg?? :o Zo das nog best veel. Ik heb nu 15 Kg besteld dus dat zou makkelijk moeten passen dan...
Ik heb een vriezer van 125 ltr, daar ligt nu zo'n 15 tot 20 kg vlees in, maar dan zit ie nog lang niet vol (veel karkassen, dus ruimtevreters ;)) Dan moet het zeker passen in een diepvries van 200 ltr ;)
Door Tamara*
#816524
Nou het zijn 2 vriezers he, 2 van die tafelmodellen, samen 200 liter ongeveer. Ik ben benieuwd want als er echt zoveel in past kan ik volgende keer veel meer bestellen :)
Door tieneke
#816602
Zal ik maar niet zeggen hoe veel liters mijn vriezers zijn  :-[ en nog kom ik vaak ruimte tekort  ;D
Door mirjam_dc
#816605
Ja zeg Tieneke, nu willen we het weten ook ;D
Ik heb 1 tafelmodel vriezer (4 laden) warvan 1 lade voor ons is. Ik bestel meestal rond de 35 kg en dat past (net!). Soms moet ik uitwijken naar m'n schoonmoeder als er veel grote dingen bijzitten zoals karkassen. Het is dan ook hoog tijd voor een extra exemplaar!
Door Nynke
#816610
Ik heb 1 vrieskastje met 4 lades voor de hondjes. Daar zitten momenteel 20 kilorollen Carnibest in en 7 kilo vlees van het IC. Het paste net !!! Het IC-vlees zijn geitenribben, lamsribben, kippenpoten en kippennekken. Eendepoten waren er vorige week niet, of ik zag ze niet, jammer ! :-[ :P
Door tieneke
#816614
mirjam_dc schreef: Ja zeg Tieneke, nu willen we het weten ook ;D
Ik heb 1 tafelmodel vriezer (4 laden) warvan 1 lade voor ons is. Ik bestel meestal rond de 35 kg en dat past (net!). Soms moet ik uitwijken naar m'n schoonmoeder als er veel grote dingen bijzitten zoals karkassen. Het is dan ook hoog tijd voor een extra exemplaar!
Een litertje of 800  :sofa: buiten de grote Amerikaan met aparte vriesruimte(voor onszelf) die dus ook vaak vol ligt met hondeneten :-[
Door Cindy de Wolf
#816736
tieneke schreef: Zal ik maar niet zeggen hoe veel liters mijn vriezers zijn  :-[ en nog kom ik vaak ruimte tekort  ;D

Hmm dan houdt ik ook maar mijn mond :shy: :shy:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door