Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin.b
#816412
Hoi, ik heb een vraag:
Heb een mechelaar teefje van 10 maanden. Zij rook een maand geleden al erg lekker voor reutjes en ik dacht dat de loopsheid eraan zou komen, maar nee niets gezien, geen opzwellingen of bloed
o.i.d. En nu nog steeds niets.
Om me heen zie ik teefjes met soms 7 of 9 maanden al loops worden, ik weet dat het ook makkelijk wat later kan zijn. Alleen denk ik zelf dat ze gewoon wat minder snel groeit op r.f.
en dat de loopsheid ook later komt.
Heb ik dit juist???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#816476
karin.b schreef: Hoi, ik heb een vraag:
Heb een mechelaar teefje van 10 maanden. Zij rook een maand geleden al erg lekker voor reutjes en ik dacht dat de loopsheid eraan zou komen, maar nee niets gezien, geen opzwellingen of bloed
o.i.d. En nu nog steeds niets.
Om me heen zie ik teefjes met soms 7 of 9 maanden al loops worden, ik weet dat het ook makkelijk wat later kan zijn. Alleen denk ik zelf dat ze gewoon wat minder snel groeit op r.f.
en dat de loopsheid ook later komt.
Heb ik dit juist???
Wat is r.f.?

Ik heb hier door de jaren hen geen verschuiving gezien naar een later tijdstip van loops worden. Ze worden hier mestal zo tussen de 10 en 14 maanden voor het eerst loops.
Gemiddeld kan het tussen de 7 en 18 maand zijn, dus met 10 maanden zou ik me nog geen zorgen gaan maken. Het kan wel al zijn dat er wat "broeit" waardoor ze wat aantrekkelijker wordt voor reutjes. Maar de gemiddelde reu op straat reageert in de regel wel erg vlot op veranderde luchtjes, dus daar zou ik me verder niet op vastpinnen.
Door treasure
#816522
eigenlijk heb ik dat wel vaker gehoord,zelfs dat ze zichtbaar loops zijn,maar geen bloed,op die leeftijd dan ;)

geen zorgen dus..
Door Dami
#816922
Zoals Angelique al zegt, zo is mijn ervaring ook, dat een "gewone"hond(dus geen dekreu) heel erg reageerd op ieder geurtje ook al zijn mijn teven niet loops, Noah is nu ook 13 maanden en moet nog voor de eerste keer loops worden, tja ik wacht maar af, komt het, dan komt het, zo niet, jammer dan, het zit hier ook wel een beetje in de bloedlijn laat loops worden, dus ja.
Door Lizzy
#817356
Linga was 12 maanden. Beslist niet ongewoon. Al haar zusjes aten/eten trouwens vers/rauw en er waren teefjes bij die heel jong loops werden (bij 6 maanden) en er waren Linga's bij, die op 12 maanden loops werden. Denk niet dat het voer gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#817532
Sanne was ruim 18 maanden toen ze voor het eerst loops werd!
Mijn da gaf destijds aan, dat tot 24 maanden nog normaal kan zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door