Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#816024
heeft er iemand een manier hoe ik de nagel eraf kan trekken bij mijn hond? bij haar linker voorpoot zit die nagel voor groot gedeelte los. ze heeft er last van want ze likt er veel aan. het is van het duimpje. een dierenarts trekt ze er ook vanaf. nu vraag ik me af hoe ik dat zelf moet doen (of ik dat uberhaupt durf :-[) want om hiervoor naar de DA te gaan gaat wat ver denk ik. ik weet ook dat de nagel gewoon weer eraan groeit. maar hier heeft ze zichtbaar last van. of valt zo'n nagel er op een gegeven moment ook vanzelf af?
Door wenche
#816043
Die kan je er gewoon zelf aftrekken net als wanneer je zelf een los stukje nagel hebt... zorg wel dat je in de groeirichting trekt
Door Ine
#816046
Als je het niet durft, kun je een trimmer bellen en vragen of die het kan doen.
Door lightning
#816056
het zwarte dus (de nagel) dus van de poot aftrekken? doet dat niet erg veel pijn? waarmee doen jullie dat dan? :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#816148
lightning schreef: het zwarte dus (de nagel) dus van de poot aftrekken? doet dat niet erg veel pijn? waarmee doen jullie dat dan? :-[
Men neme een stevige tang waarmee je de nagel goed kan vastpakken en met een korte doche stevige ruk trek je de nagel ervan af. Zorg dat een ander even je hond vasthoud, want het blijft een pijnlijke operatie. :-X

Dit is de theorie, in de praktijk mag de dierenarts het voor mij doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#816149
Ine schreef: Als je het niet durft, kun je een trimmer bellen en vragen of die het kan doen.
Sorry, dat vind ik niet de aangewezen persoon voor dit soort klusjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#816165
lightning schreef: zijn er hier meer mensen die het wel eens gedaan hebben? :-[
Ik heb dus alleen netjes toe staan kijken. Ik ben wat dat betreft dan even niet stoer en mijn hond mag die negatieve asociatie van pijn bij de da neerleggen i.p.v. bij mij.  Dat afgebroken stuk moet ervan af, want dat veroorzaakt ook (door de druk op het vlees) de meeste pijn. Nagel weg, meeste pijn weg, hoewel het natuurlijk de eerste weken wel gevoelig blijft als het om een nagel gaat waar ze op lopen.
Door *Natasja*
#816176
Angelique schreef: Ik heb dus alleen netjes toe staan kijken. Ik ben wat dat betreft dan even niet stoer en mijn hond mag die negatieve asociatie van pijn bij de da neerleggen i.p.v. bij mij.  Dat afgebroken stuk moet ervan af, want dat veroorzaakt ook (door de druk op het vlees) de meeste pijn. Nagel weg, meeste pijn weg, hoewel het natuurlijk de eerste weken wel gevoelig blijft als het om een nagel gaat waar ze op lopen.
Dat is voor mij ook de belangrijkste reden om het door de DA te laten doen. Ik wil bij mijn honden op een normale manier de nagels kunnen knippen. Beau heeft al verschillende nagels moeten laten "losrukken" door de DA. Met als resultaat dat als we bij de DA zijn, deze nog maar naar zijn nagels hoeft te wijzen en meneer begint al te kermen. Ik daarentegen kan nog steeds zijn nagels knippen, zonder een centje pijn.
Door lightning
#816180
het is niet een nagel waar ze op loopt daarom zette ik ook neer haar duim. de nagel die wat hoger zit op de poot. tja kan wel naar de DA gaan maar kost me dan bijna 25 euro vind dat iets te veel voor alleen een nagel verwijderdn :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#816215
lightning schreef: het is niet een nagel waar ze op loopt daarom zette ik ook neer haar duim. de nagel die wat hoger zit op de poot. tja kan wel naar de DA gaan maar kost me dan bijna 25 euro vind dat iets te veel voor alleen een nagel verwijderdn :-[
Oké, duim...overheen gelezen :-\

Tja, wel of niet naar de DA is natuurlijk een keuze die je alleen zelf kan maken. De instructies hoe het moet staan hierboven ergens.
Door madelonverschoor
#816397
Ik ken het, Jay heeft het al een keer gehad, naar de DA en die heeft de nagel afgeknipt, hij lag te rillen van de pijn, daarna verbonden ab erin en naar huis. Hij heeft het nu weer ik heb het eerst verbonden en ontsmet in de hoop dat het over zou gaan, maar niet dus, ik ga morgen naar de DA om de nagel te laten knippen, want hij blijft pijn houden en dat vind ik ook niks. Beter geld betalen dat hij ervanaf is dan hem zo door laten lopen, de arme ziel.
Door lightning
#816399
kyra mijn andere teef heeft het ook gehad vandaar dat ik weet dat mijn da hem eraf trekt en daarna weer naar huis stuurd :-[ vind dat dus wat prijzig voor 25 euries. hebben mensen het hier wel eens zelf gedaan?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#816410
Om de reden die Angelique al aangaf (negatieve associatie) zou ik dit ook niet zelf willen doen. Kun je anders het nageltje niet met een pleister of seconde lijm vastplakken? Tot het nageltje vanzelf eruit groeit?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door