Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#816097
Snotverdikkie, Linga heeft 1,5 week geleden haar achterpoot gestoten. Haar nagel werd blauw en haar teen werd dik. Dus, ik een paar dagen Traumeel gegeven en het ging weer prima. Ze liep er goed op, het was niet meer dik, de nagel was nog wel blauw maar ik dacht "trekt wel weg".

Ik denk dat ze haar teen gisteren weer gestoten heeft (ruw gespeeld met een andere hond) want gisteren zagen we ineens dat haar teen weer dik was. Vanmorgen goed in het licht gekeken: ja hoor, zat allemaal groen/geel pus IN haar nagel :o :(

Dus wij de DA gebeld en vanmiddag daar heen gegaan. De DA heeft haar nagel open geknipt zodat het vuil eruit kan (stinken :o!) en dit deed zeeeeeeeeeeeeeeer. Arme Linga heeft de praktijk bij elkaar geschreeuwd, mijn arme lieve pup :'(.

Een dikke vette AB kuur meegekregen en met een beetje pech moet het restant van de nagel operatief verwijderd worden..... Maar dat is voor latere zorg.

Nu moet ze ook in de Biotex weken. Affijn, wij net naar de Ap, hebben ze groene (vloeibare) en blauwe. Wist ik dus niet welke we moesten hebben en we hebben op de gok de groene gekocht. Maarrrr, is dat de juiste? Wie oh wie?
Door pallas
#816098
Ik heb hier altijd de blauwe (poeder), maar geen idee of het ook wel met de groene kan :-\

Misschien maakt het ook wel niets uit..??

(aan mij heb je dus ook weer eens niets :-[ )

geef Linga dan maar een lekker knuf :-*
Door Erna
#816099
Lizzy schreef: Snotverdikkie, Linga heeft 1,5 week geleden haar achterpoot gestoten. Haar nagel werd blauw en haar teen werd dik. Dus, ik een paar dagen Traumeel gegeven en het ging weer prima. Ze liep er goed op, het was niet meer dik, de nagel was nog wel blauw maar ik dacht "trekt wel weg".

Ik denk dat ze haar teen gisteren weer gestoten heeft (ruw gespeeld met een andere hond) want gisteren zagen we ineens dat haar teen weer dik was. Vanmorgen goed in het licht gekeken: ja hoor, zat allemaal groen/geel pus IN haar nagel :o :(

Dus wij de DA gebeld en vanmiddag daar heen gegaan. De DA heeft haar nagel open geknipt zodat het vuil eruit kan (stinken :o!) en dit deed zeeeeeeeeeeeeeeer. Arme Linga heeft de praktijk bij elkaar geschreeuwd, mijn arme lieve pup :'(.

Een dikke vette AB kuur meegekregen en met een beetje pech moet het restant van de nagel operatief verwijderd worden..... Maar dat is voor latere zorg.

Nu moet ze ook in de Biotex weken. Affijn, wij net naar de Ap, hebben ze groene (vloeibare) en blauwe. Wist ik dus niet welke we moesten hebben en we hebben op de gok de groene gekocht. Maarrrr, is dat de juiste? Wie oh wie?
Volgens mij heb je goed gegokt hoor! en anders kan soda ook nog.

Geef Lingie ff een dikke kus van ons allemaal. Tis niet niks als je zoveel pijn moet lijden. Het arme schaap.

Ben jij ook weer rustig??
Door Lizzy
#816106
Oh MOOI, dan heb ik dus de goede Biotex! Nou dacht ik alleen dat ik op het blauwe pak ook zag staan dat er enzymen in zaten?

De knuffels zijn overgebracht en dankbaar in ontvangst genomen.

Ach germ, mijn wijffie is echt zo lief... En zo stoer! Want moet je je dus eens voorstellen, dat iemand je onwijs ontstekende nagel kapot knipt :o

Ik zou mijn HA een onwijs ros hebben verkocht, in een reflex ;D

Lingieblingie heeft het toch maar ondergaan, onze schetepeteet.

Ik kan weer redelijk rustig ademen hoor (hoewel niet 100%. Dat lukt pas weer als die nagel het redt). Maar ik merk dus wel heel goed "kom niet aan mijn pup". Hoe ze gilde.... Mijn hart draaide vierhonderd keer rond in mijn borstkas.... We houden gewoon teveel van haar!

Want nog een bijkomend feitje: ze heeft zaterdag in een hele verschrikkelijke bewegende dooie karper liggen rollen. De maaien krioelde op haar rug. En terwijl ik haar kotsend (van de lucht) bij die karper weg lokte, likte ze die maaien nog even van d'r rug, dus ging ik weer (letterlijk!) over mijn nek. Stinken!!!!!!!!! Dat wil je niet weten!!!!!!!! Affijn, thuis gekomen heb ik haar 2 keer gewassen. En ze meurt dus nog steeds als een bunzing. Maar dat weerhoud je er dan niet van om je PlingieFlingie te gaan staan knuffelen he, terwijl ze zo zielig ligt te zijn.

Even door de lucht doorbijten 8). De lucht die uit haar nagel los kwam was overigens aardig te vergelijken met de lucht van de karper. Die karper was alleen maal 100.000.
Door *Natasja*
#816114
Getsie, dat klinkt niet lekker  :-\

Hopelijk geneest het nu netjes en hoeft het restant van haar nagel niet verwijderd te worden. Dikke knuffel!  :-*

P.S. Dat verhaal van die karper had je wel achterwege mogen laten wat mij betreft... :puke: 8)
Door Lizzy
#816126
*Natasja* schreef: Getsie, dat klinkt niet lekker  :-\

Hopelijk geneest het nu netjes en hoeft het restant van haar nagel niet verwijderd te worden. Dikke knuffel!  :-*

P.S. Dat verhaal van die karper had je wel achterwege mogen laten wat mij betreft... :puke: 8)
Ja GOOR he ;D

Ik wilde het toch ff delen met je 8) ;D
Door *Natasja*
#816129
Lizzy schreef: Ja GOOR he ;D

Ik wilde het toch ff delen met je 8) ;D
Fijn...Laat ik nou net vanavond rijst op het menu hebben staan... :-X

Ik ben echt zoooooooo blij dat mijn honden niet rollen in vieze dingen. Zeker als ik zulke verhalen hoor.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op ma 27 aug 2007, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#816130
*Natasja* schreef: P.S. Dat verhaal van die karper had je wel achterwege mogen laten wat mij betreft... :puke: 8)
mijn idee, ut ging net goed met mij.

Maarre groene is dus idd goed, daar moest ik ook inzitten met m'n kontabces vorig jaar :-[

Arme Ling, wat een zeer moet dat gedaan hebben, jakkie.
Geef der nog een extra knuffel (misschien eerst nadat je der gewassen hebt met de groene biotex ;))
Gebruikersavatar
Door Angelique
#816141
*Natasja* schreef: Getsie, dat klinkt niet lekker  :-\

Hopelijk geneest het nu netjes en hoeft het restant van haar nagel niet verwijderd te worden. Dikke knuffel!  :-*

P.S. Dat verhaal van die karper had je wel achterwege mogen laten wat mij betreft... :puke: 8)
Dat maakt het nou net zo smeeuig ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#816143
Arme Lingeblinkie...of moet ik zeggen arme L&L :-\ ;D

Ik week nooit met biotex, als het moet dan met soda en dan nog met mate omdat de wond er zo week van wordt.

Dikke knuffel voor Linga :-*  ik hoop dat de nagel gewoon behouden kan blijven.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#816163
Pfffffffffff, dat klinkt niet lekker zeg voor de LingiePlingie... Doe maar een dikke  :-* op het zielige pootje van ons! En die karperstory... tsja die komt mij maar al te bekend voor helaas :-\. Wij hebben hier ook zo'n Kadaver Johnny rondlopen... :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door