Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door laikakimo
#815658
Hoi allemaal,

Ben nieuw hier en wou gelijk maar een vraag stellen.
Heb 2 honden, een duitse herder genaamd laika van 7 jaar met zware hd wat heel goed gaat. Nu heeft ze telkens kleine problemen zoals hotspot en uitslag op de buik waar ze al bij de DA is voor geweest, nu heeft ze 2 dagen zwarte ontlasting???? is dit normaal?
mijn andere hond een kruising herder/husky van 13 heeft het ook opeens maar met soms lichte erbij....komt het gewoon door het voer? Royal canin en lam en rijst erbij (merk vergeten) en die heeft ook kale plekken onder de oksel en zwarte plekken op de buik.....
Ze hebben geen overmatige jeuk en likken er ook niet aan.
kennen jullie dit?

groetjes marian laika en kimo!
Door Minna
#815712
Zwarte ontlasting kan komen door overbelasting van lever/nieren, heb ik gelezen. Ik zou de hond op vers zetten, heb het verschil gezien met een heleboel duitse herders met huidproblemen, daarbij met vers is de kans op overbelasting van lever en nieren minder.
Maar hier zijn  ook een aantal Da's op het forum, die het vast wel helemaal goed en correct kunnen uitleggen.  ;)
Ik heb met Royal Canin de ervaring dat heel veel honden die dat krijgen juist heel veel huidproblemen hebben. Toen ik nog brok voerde had ik een keer 45 kilo RC gewonnen, dus dacht van ach ja, laat ik het maar mengen met hun eigen brok...nou dat had ik geweten. Dorre vacht en schilfers binnen 10 dagen, toen toch maar gewoon meer eigen voer gedaan...
Door laikakimo
#815750
Hoi

Bedankt voor je antwoord! en je hebt gelijk, heb ook een tijdje vlees gegeven van energique en deden ze heel goed op!

En ze hebben beide ook wel schilfers in hun huid!
Ga hun nu weer paar keer in de week op vlees zetten en kijken dan.

Bedankt!!!!!!
Door 202Spots
#815794
Hier in de bied 'n article over verschillende kleuren poep:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 763.0.html

En bij deze
http://ibdcrohns.about.com/cs/otherdise ... kstool.htm
o.a
Blood in the stool is not always serious, but it should be checked out by a doc.
A black or red colored stool may be caused by something as benign as an iron supplement but it could also be an indication of bleeding somewhere in the upper or lower gastrointestinal tract. Blood is an important warning sign for both serious gastrointestinal problems such as cancer and relatively common problems like hemorrhoids.

The medical term for passing stools that are black and foul smelling due to the presence of blood is "melena." To detect how much blood is passed in a black stool a physician may order a fecal occult blood test. Melena is diagnosed if 6 tablespoons (200 milliliters) of blood or more was passed. The darkened color of the blood usually indicates that the bleeding is coming from higher up in the gastrointestinal tract and not from the colon.
Door laikakimo
#815892
hoihoi
bedankt voor het artikel! wat ik me afvraag dan zou ze toch ook ziekjes moeten zijn? en zijn ze helemaal niet.....vanmorgen was het weer donker/licht bruin.....pffff en ze had het eerst door de rymadyl dus daar ben ik meegestopt....ze is nu aan de prednoral maar de da zei dat het daar niet door kon komen.....dus ik wacht nog even af hoe het de komende dagen uit gaat zien anders toch maar laten nakijken.....lekker onderwerp zo smorgens hahaha.

Bedankt voor de hulp hier! super! leer er veel van!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door