Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#815016
Indy krijgt hoofdzakelijk KVV, maar af en toe krijgt ze een kippenpoot, ribje of werveltje enz. De kippenpoot eet ze meestal meteen op, maar het echte kluifwerk laat ze "even liggen". Ze jaagt fanatiek de vliegen weg, likt er af en toe aan, maar eet het niet op. Dat kan uren duren. Met dit warme weer ben ik daar niet zo'n fan van, en heb het dus net na een half uurtje in de koelkast gelegt. Maar kan het kwaad als ik het met dit warme weer toch al die tijd buiten laat liggen ? Het kan dus best een uur of 4 - 5 zijn. Met haar KVV haal ik het gewoon weg als ze het niet op eet ( maar de Bibi is meestal binnen een halve minuut weg  :D ), maar met bot werkt dat dus niet bij haar. Ze wil er graag mee teuten  ::) Het gaat me er dus niet om wat opvoedkundig goed is, maar wat voor haar gezondheid ( bacteriën ) goed is.
Door Happy Tail
#815040
als je je druk maakt over bacterien ed denk ik dat dat wel mee kan vallen. Soms eten honden kadavers van hazen ed en die liggen er dus wel eventjes te stinken.
Ik geloof ook dat er honden zijn die hun maaltijd eerst even ingraven voor later als ze meer trek hebben. Maar ik zelf heb ook zoiets van jekkie stinkerig en plakkerig vlees hoeft voor mij niet meer (voor Baya wel dan)
Door Jolly
#815087
Loopt ze altijd te mutsen/miepen met barfbotten?

Ik ben dan misschien heel hard hoor, maar bij mij is het zo je hebt een half uur en als je dan niet begonnen bent is het jammer en haal ik het weg en krijg je het morgen wel weer.

Miepen/mutsen houd ik niet van.
Door Ziviaantje
#815091
[quote="Jolly"]
Loopt ze altijd te mutsen/miepen met barfbotten?

Ik ben dan misschien heel hard hoor, maar bij mij is het zo je hebt een half uur en als je dan niet begonnen bent is het jammer en haal ik het weg en krijg je het morgen wel weer.

Miepen/mutsen houd ik niet van.
[/quote]

Yep, ze mutst er altijd mee, maar weghalen helpt niet bij haar ( wel bij de KVV  ;) ), dan eet ze het gewoon niet en kan ik het weggooien. En ik wil graag dat ze het toch eet voor haar tanden. Het gaat ook wel op, maar duurt een paar uur  :D Karkasjes en nekjes enzo gaan er wel vrij snel in, maar ja, da's niet voldoende voor schone tanden  ::) Dit is ook de grootste reden dat ik niet BARF met Indy, ze heeft er gewoon geen zin in  :P
Door Ziviaantje
#815092
[quote="Angelique"]
Bacteriën is niet zo'n ramp, maar ik zou het niet meer laten eten als er vliegeneieren en/of maden opzitten.
[/quote]

Hm, nee, maar gelukkig komt het niet zo ver  ;), tenmiste nog nooit meegemaakt. Als ze het echt na een uur of 5 heeft laten liggen gaat het weg.
Door Jolly
#815107
en als je het vasthoud en dus zeg maar even "helpt".

Chasey snapte de 1ste keer echt niwt of hij de kip nou wel mocht eten of niet, toen heb ik de kip ff de poten en kop eraf getrokken (sorry beetje onsmakelijk) en toen begon hij wel te eten.
Nu dus geen probleem daar meer mee.

Pim netzo, hij durfde geen nekken/ribben  te eten zonder mijn hulp. Ik moest ze eerst even vast houden en dan deed hij het wel.
Nu dus ook geen probleem meer mee.
Door Borke
#815136
Ik wil dat er direct aan de gang gegaan wordt met het bot, likken en kluiven. Is dat neit binnen 15 minuten het geval,m dan haal ik het weg, spoel ik het af en geef ik het 24 uur later weer.

Binnen de kortste keren zitten er anders vliegen op en daar heb ik geen zin in, die vliegen brengen allerlei ellende over en dat is mij te link >:(
Door tieneke
#815248
Met de Nollebakkers heb ik er geen last van maar de katten laten de laatste tijd wel barf liggen waar dus een tijd later vliegeneitjes opzitten ....brrrr ik gooi het dan meteen weg.
Nu staan ze op rantsoen en eten ze dus wel meteen alles op.
Door dorinekok
#815423
Bij mij gebeurt dat af en toe met vis: de vliegen komen er op af. Ik woon nogal ruim dus ik heb stukken vis die (nog)  niet gegeten werden een eind weg gekeild. Uiteindelijk werd het terug gevonden en alsnog verorberd. Ik wet niet goed of die vliegeneitjes echt zo schadelijk zijn. Ze zijn misschien juist wel proteïne rijk. Ik zit er verder ook niet op te wachten hoor maar ik vraag me af of het werkelijk schadelijk is. Zo niet, dan kan iedereen doen met een oud of in de wacht staand stuk vlees wat hij/ zij wil. Afhankelijk van je woon situatie of wat je zelf griezelig of vies vindt. Maar goed, dat vraag ik me dus af: zijn vliegeneitje schadelijk?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door