Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door faya
#814864
heb al eerder vraag gesteld op kvv gedeelte, niet veel reacties, maar zoals ik van forum begrijp zijn er veel mensen die bij Herby bestellen. Mijn 1e interesse gaat uit naar de vleesmixen omdat ik net begonnen ben met kvv ( duck en smuldier tot op heden ) wat moet er nog bij die vleesmixen om het volledig te maken? Alleen groentes of.....? Graag veel reacties. Wie gebruikt deze mixen en hoeveel heeft jou hond daar van nodig?
Door mabeline
#815097
ik gebruik ze wel, maar puur als een dag voer, niet als maatlijd, ik verwerk ze in het menu en zorg verder dat ze in de rest van de week alles binnen krijgen wat nodig is

Als je voor compleet gaat, kan je beter een compleet vervoer geven ;)
Door Borke
#815138
Die vleesmixen zijn handig als je Barft en iets wilt hebben om door de groentemix te doen of een makkelijke en botloze maaltijd wilt geven die snel op is als je oppas hebt of op visite bent.

Het is geen complete maaltijd en als je alles erbij wilt gaan zoeken dan kan je beter met de moeite die je dan moet doen gewoon gaan Barfen, dan eet je hond tenminste grote stukken vlees en botten.

Als je kiest voor makkelijk en kant en klaar, kies dan voor compleet en voer een kvv met een constante samenstelling en een complete samenstelling.
Door lightning
#815177
ik geef wel die vlees mixen er zit dus wel bot orgaan en vlees en zo in. geen groente. ik geef het mijn honden 4 dagen in de week wel als maaltijd. 2 van die 4 dagen geef ik savonds wel eens extra kippennekken of karkassen. maar niet alle 4 die dagen. de overige 3 dagen is het bot orgaan groentes enz enz. hier is het 1 kilo verdeelt over 3 honden is echt niet veel. als ik ze datgene zou moeten geven met de rekenhulp die her ook staat zouden mijn honden veelste weinig krijgen. als ik ze datgene geef wat ze volgens die hulp zouden moeten hebben heb ik wandelende tonnetjes :-[ de honden die de mix delen krijgen tussen de 200 en de 400 gram mix. en dat voor honden die allemaal boven de 21 kilo wegen. mijn border krijgt 500 gram vlees mix maar hij verbruikt veel meer. dus in totaal 1500 gram vleesmix voor 4 honden. heb me in het begin wel aan de rekenhulp gehouden maar daar werden ze te dik van dus begon ik te voeren op het oog. dat werkte dus wel. zijn nu stabiel in gewicht :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door