Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#814893
1 van mijn katten kwam woest naar binnen rennen, ze is nogal een jager dus ik dacht meteen aan een steek van een bij of wesp oid. Met de zoekfunctie hier kwam ik alleen hondenonderwerpen tegen dus nu toch een spoedvraag:

Moet ik hier direct mee naar de da? Het begint ook al op te zwellen bij haar bek. En die tuttebel laat me nu niet kijken nu het pijn doet natuurlijk?
Door Loeka
#814900
Jak volgens mij zie ik de angel nog zitten, op haar kin, net onder haar lip. Het zwelt op schuin onder aan haar kin. De da heeft inloopspreekuur, daar ga ik voor de zekerheid toch maar heen. Het is totaal onmogelijk om met een pincet die angel er uit te krijgen...

En ze heeft kittens natuurlijk.... lekker voorbeeld voor die ukken  ;) 8)
Laatst gewijzigd door Loeka op za 25 aug 2007, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#814994
Loeka schreef: Jak volgens mij zie ik de angel nog zitten, op haar kin, net onder haar lip. Het zwelt op schuin onder aan haar kin. De da heeft inloopspreekuur, daar ga ik voor de zekerheid toch maar heen. Het is totaal onmogelijk om met een pincet die angel er uit te krijgen...

En ze heeft kittens natuurlijk.... lekker voorbeeld voor die ukken  ;) 8)


ben je al bij de DA geweest ???


die angel moet er in ieder geval uit !

en hopen datb ze niet allergisch reageert  :-\


en tja .. katten die pijn hebben behandelen ?  :-X

ik heb er hier ook eentje die me levend vilt  :-X
Door Borke
#815050
Zal je net zien dat zoiets gebeurt als je kittens hebt, 't is natuurlik altijd vervelend, maar nu helemaal >:(

Hoe is het nu?
Door Loeka
#815121
Ik ben dus niet bij de da geweest.... Ik liep naar beneden met een kleedje voor de draagbox en daar zit mevrouw alsof er net daarvoor niets gebeurd is ??? Ik heb het toen aangekeken, wat die zwelling zou doen. Met de draagbox klaar om alsnog naar de da te gaan. Maar gelukkig werd de zwelling al snel minder. Ik heb ook rustig naar de verdachte plek kunnen kijken, daar was niets meer te zien.

Gelukkig is het met een sisser afgelopen  :) Uiteraard heeft ze er zelf niets van geleerd want vanmiddag jaagde ze al weer op een vlieg :P
Door Borke
#815144
Pffffft gelukkig maar weer, er zijn leukere dingen om te doen op je vrije zaterdag dan naar de DA gaan 8)
Door Loeka
#815378
AstridStraver schreef: Pffffft gelukkig maar weer, er zijn leukere dingen om te doen op je vrije zaterdag dan naar de DA gaan 8)
Stofzuigen? En ze is nog steeds ok  :)
Door RupsenStorm
#818732
ik heb het met al mijn katten gehad (te grazen genomen in hun poten) en recent nog met Storm (te grazen genomen op zijn neus). Ik heb nu standaard het homeopatische middel "Apis Mellifica"  thuis. Dit is effectief tegen allergische reacties en zwellingen.
Het werkt zeer snel ik vind het een erg veilig idee inderdaad. Je kunt het ook zelf  gebruiken. Ik draag het ook in mijn heuptasje bij me nu het bijen en wespentijd is.
Door Eef+Stippels
#818783
Gelukkig is het goed afgelopen.

Yindra was vorig weekend gestoken door een wesp, in haar neus. Mijn man was erbij en had de angel er direct uitgehaald. Ik heb daarna op de plek gezogen (wist niet of er gif uitgezogen moest worden  :-[, maar voor de zekerheid maar gedaan). We hebben het in de gaten gehouden, maar gelukkig gebeurde er niets, het werd gelukkig ook niet dik en blijkbaar deed het ook geen pijn.

Als die van mij IN de mond zouden worden geprikt, dan zou ik wel voor de zekerheid naar de da gaan, voordat ze een grote bult in de mond krijgen waardoor ze geen adem kunnen halen...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door