Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacksel
#814695
Als ik over zou gaan naar zelf samenstellen, hoeveel zou ik dan (ongeveer) per dag moeten gaan voeren? Jamey krijgt nu 125 gram Carnibest per dag. Daar is ze nu iets op aangekomen, op 100 gram viel ze juist weer af... *zucht*Zit al te denken dat ik de ene dag 125 en de andere 100 ga voeren ofzo :o, hoewel ze nu mooi op gewicht is (dus ik ga nu nog niets veranderen, maar als ze blijft aankomen wel, ik denk dat het mee zal vallen, aangezien het trainingsseizoen nu natuurlijk ook weer begint...)

Ze weegt iets over 5 kilo...

Ze kent overigens kippennekjes al, binnenkort wil ik eens bij de poelier vragen om 1 of 2 kippenvleugeltjes *zal ie me raar aankijken, maar ik houd niet van kluiven en als Jamey er echt niets van wil weten heb ik niets aan een heel pak* en misschien eens naar de visboer voor visresten/sardientjes... Als ie viskoppen overheeft en toch niet gebruikt mag Jamey ze toch vast wel hebben ;D
Door Jacksel
#814700
Ik zie al dat iets meer info misschien handig is...

ze is 2, gecastreerd, wandelt dagelijks zo'n anderhalf uur. 1 keer per week doen we behendigheid (nouja, gaan we doen vanaf 6 september weer), 1 keer per week gehoorzaamheid op de hondenschool, rest van de week gehoorzaamheid thuis trainen...

Loopt dagelijks los, waarbij minstens een keer met de bal spelen of zwemmen (soms ook allebei, of gecombineerd ;D)
Door K&D
#814704
Ik zou hetzelfde aanhouden. Je hoeft niet elke dag exact evenveel te geven. Als het maar - ongeveer-  genoeg is, dan is het toch prima?
Mijn ervaring is dat onze hondjes iets meer barf moeten hebben dan Carnibest. Ik heb vrij mager vlees in de vriezer voor ze, dus dan kunnen ze wel ietsje meer op.
Door Ianthe
#814952
Xena krijgt 650 gram Barf per week (vast 1 dag p.w)  ze is 5 kg en nu ook iets afgevallen vanwege het vele spelen met Scence maar dat kan ze best hebben. Ze loopt elke dag rond 1 tot 1,5 uur los in het bos, en speelt veel in de tuin, dus ws wel evenveel beweging als Jamey. Maar elke hond is natuurlijk verschillend dus het is een questie van uitproberen.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door