Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#814498
Dit had ik dus gisteren bij Vaccinatie/Enten/Wormen geplaats

Heb gisteren mijn pupje een ontwormpilletje gegeven,nu was zijn ontlasting erg dun,vanmorgen was zijn eerste drol goed en daarna dun,in de loop van de dag bleef zijn ontlasting dun en werd ook zwart.Kan dit van de ontwormpil komen?

Nou vannacht ook eruit geweest  met hem,was ook dun,vanmorgen ook dunne ontlasting.
Dus dit lijkt mij niet van een ontwormpilletje!?

Nou ben ik woensdag naar het bos geweest en heeft ie gezwommen en stokjes uit het water gehaald,mss dat ie daar wat water binnen heeft gekregen?
Mss  gewoon last van een virusje?

Heb hem vanmorgen 2 okugest tabletjes gegeven,maar hoeveel mag hij er eigenlijk?
Tis een pup van 10 kilo en bijna 14 weken oud.
Door judith1967
#814636
Oke,niemand?

Hij heeft trouwens vandaag nog helemaal niet gepoept.
Zal toch niet teveel Okugest hebben gegeven
Zit ie dadelijk weer verstopt. :-\ :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#814641
judith1967 schreef: Dit had ik dus gisteren bij Vaccinatie/Enten/Wormen geplaats

Heb gisteren mijn pupje een ontwormpilletje gegeven,nu was zijn ontlasting erg dun,vanmorgen was zijn eerste drol goed en daarna dun,in de loop van de dag bleef zijn ontlasting dun en werd ook zwart.Kan dit van de ontwormpil komen?

Nou vannacht ook eruit geweest  met hem,was ook dun,vanmorgen ook dunne ontlasting.
Dus dit lijkt mij niet van een ontwormpilletje!?

Nou ben ik woensdag naar het bos geweest en heeft ie gezwommen en stokjes uit het water gehaald,mss dat ie daar wat water binnen heeft gekregen?
Mss  gewoon last van een virusje?

Heb hem vanmorgen 2 okugest tabletjes gegeven,maar hoeveel mag hij er eigenlijk?
Tis een pup van 10 kilo en bijna 14 weken oud.
Ja, en het is niet gezegt dat dat met een dag over is. :-\

Een wormkuur veegt als het ware de darm "schoon"  met gratis medeneming van de goede darmflora die ervoor zorgt dat jouw hond weerstand genoeg heeft tegen vieze watertjes, bacterietjes enz.

Twee of drie Okugestjes door de dag heen moet kunnen. Zaak is dat die darmflora zo snel mogelijk weer hersteld wordt. Daarom zou ik, als ik jou was heel snel een pot Probiotica regelen en hem dat met wat kwarkt o.i.d. geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#814643
judith1967 schreef: Oke,niemand?

Hij heeft trouwens vandaag nog helemaal niet gepoept.
Zal toch niet teveel Okugest hebben gegeven
Zit ie dadelijk weer verstopt. :-\ :-[
Valt wel mee, hij heeft zich natuurlijk ook al vannacht en vanmorgen netjes gezegt "leeggescheten".
Door judith1967
#814930
Dankje

Gisteren heeft hij dus 3 maaltijden met kippenek gehad.Gisteravond heeft ie gepoept,eerste was model,maar daarna weer wat dunner.

Vanmorgen hoorde ik hem om half 7 al geluid maken en heb ik hem uitgelaten.
Buiten een grote plas heeft ie ook weer gepoept,er zat klein beetje vorm in,het was absoluut niet hard,maar de kleur was wel wittig.
Leek net op een hoopje witte klei.

Wat ik hier nou wer van moet denken :-\
Komt dat nu door de kippenekken of door de Okugest?


Oja probiotica heb ik in huis,geef ik cairo ook altijd.
Door Eef+Stippels
#815115
judith1967 schreef: Dankje

Buiten een grote plas heeft ie ook weer gepoept,er zat klein beetje vorm in,het was absoluut niet hard,maar de kleur was wel wittig.
Leek net op een hoopje witte klei.

Wat ik hier nou wer van moet denken :-\
Komt dat nu door de kippenekken of door de Okugest?
Dat het dun is, op klei lijkt, komt denk ik nog door de ontwormtabletten, dat ie daar nog niet helemaal af is. Dat het wit is, dat komt door de kippennekken (het bot).

Ik zou zsm probiotica geven, ik verwacht dat het dan morgen of overmorgen wel wat beter gaat. En okugest kun je de eerste dagen ook blijven geven totdat de ontlasting weer goed is.
Door judith1967
#815400
Evelyn schreef: Dat het dun is, op klei lijkt, komt denk ik nog door de ontwormtabletten, dat ie daar nog niet helemaal af is. Dat het wit is, dat komt door de kippennekken (het bot).

Ik zou zsm probiotica geven, ik verwacht dat het dan morgen of overmorgen wel wat beter gaat. En okugest kun je de eerste dagen ook blijven geven totdat de ontlasting weer goed is.
Dankje,Evelyn.
Probitica kreeg die al,maar daar ga ik nu mee door.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door