Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#80779
Een vraag over het eten van Jip.
Ik geef Jip, Friese Staby, reu van 3 jaar oud, nu een jaar versvleesvoeding. Na een trage start stond Bibi lang op zijn favorieten lijst. Rond onze verhuizing van oktober zijn we even over gegaan op AHV, omdat dat hier makkelijker te verkrijgen is (ook even Carnibest geprobeerd). Sinds februari weer terug naar Bibi, maar Jip laat dat geregeld staan. Zeker de laatste week, soms eet hij drie keer achter elkaar niets. Hij krijgt twee maal per dag 250 gram. Hij doet verder zoals hij altijd deed, al slaapt hij iets meer. Ik vraag me af of dat met de samenstelling van Bibi te maken kan hebben of heeft hij het 'voorjaar' in z'n hoofd. Er lopen hier inderdaad enige loopse teven rond. Wie heeft hier ook ervaring mee?
Groet, Dirk Jan
Door Ordell
#80793
Voor zover ik weet is er niks verandert. Zou dus best wel eens die loopse teven kunnen zijn, hebben reuen vaker last van.. ;)
Door yalla
#80872
Ik weet niet welke mix je geeft van BIBI maar voor zover mij bekend is, is er niets veranderd. Een tijdje heeft er iets meer granen gezeten in de Natuurmix, maar dat is ook weer (gelukkig) verminderd.
Door ine
#81420
Dirk Jan, hoeveel weegt jouw hond?
Loopse teven kunnen idd een reden zijn voor het slechte eten, maar ook dat hij misschien iets teveel krijgt!
20gr. per kilo lichaamsgewicht is een prima hoeveelheid voor een volwassen hond.
Laatst gewijzigd door ine op do 15 apr 2004, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#81464
Hoi allemaal
Jip weegt 25 kilo, dus die 500 gram kloppen wel. Ik heb nog enkele zakjes AHV. Gisteren en vandaag heb ik een beetje AHV door de Bibi gedaan. Als ik het niet vermeng, dan eet hij de AHV en laat hij de Bibi staan! Als ik het meng, dan eet hij de ene keer wel alles en de andere keer niets. Neemt hij me nu in de maling of is het toch de loopse teefjes. Hij is wel erg druk met z'n neus in de weer als hij buiten is en ik moet hem af en toe tot de orde roepen. Dit laatste gedrag herken ik wel als er loopse teefjes in de buurt zijn.
Dirk Jan
Door ine
#81468
Misschien je eens een weekje niet druk maken!
Gewoon Bibi aanbieden, na 5 minuten weghalen en in de koelkast tot de avond. Dan weer aanbieden en na 5 min. weghalen etc.
Houd dit gewoon een week vol. Een gezonde hond zal er niets van krijgen en hij zal uiteindelijk begrijpen, dat het baasje niet elke keer de trucendoos openmaakt!
Loopse teven of gewoon een beetje moeilijk doen, niets van aantrekken dus! ;) ::)
Door macho
#81510
heb je de bibi met witte of gele stickers.

de witte stickers is de gewone en met de gele stickers kan er levertraan in zitten.

misschien lust je hond dat niet.
Door crutz
#81514
[quote="macho"]
heb je de bibi met witte of gele stickers.

de witte stickers is de gewone en met de gele stickers kan er levertraan in zitten.

misschien lust je hond dat niet.
[/quote]

huh, sinds wanneer is dat,
heb hier 120 kilo gele stickers liggen (oke inmiddels wat minder ;)), heb gewoon besteld en ook bij het afhalen is er niets over gezegd

maakt mij verder niet uit trouwens, t gaat er goed in en ze doen het er goed op.......................
Laatst gewijzigd door crutz op do 15 apr 2004, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#81516
[quote="macho"]
heb je de bibi met witte of gele stickers.

de witte stickers is de gewone en met de gele stickers kan er levertraan in zitten.

misschien lust je hond dat niet.
[/quote]

Bibi heeft volgens mij ALTIJD gele stickers (vroeger waren dat witte) en levertraan werd er al in de tijd van Bertus uitgelaten omdat veel honden het dan niet meer eten.
Of de stickers waren op....op Dorotha voegt het weer toe maar dat lijkt me sterk.
Door SHIVA
#81524
De stickers zijn nog steeds geel
alleen de tape van het dichtbinden hebben een kleurtje
En volgens mij is er niets veranderd
mijn reu is ook heel kieskeurig met eten
maar eet nog met veel smaak
gr shiva
Door macho
#81535
de kip/rijst zijn hier met witte stickers en daar zit geen levertraan in.

de natuurmix met gele stickers daar staat geen levertraan op.

de lam/rijst ook met gele stickers en daar staat wel levertraan op.

dit heb ik een mnd geleden gehaald in hoogvliet
Door yalla
#81640
[quote="Paul_Barte"]
[quote="macho"]
heb je de bibi met witte of gele stickers.

de witte stickers is de gewone en met de gele stickers kan er levertraan in zitten.

misschien lust je hond dat niet.
[/quote]

Bibi heeft volgens mij ALTIJD gele stickers (vroeger waren dat witte) en levertraan werd er al in de tijd van Bertus uitgelaten omdat veel honden het dan niet meer eten.
Of de stickers waren op....op Dorotha voegt het weer toe maar dat lijkt me sterk.
[/quote]

Bibi heeft een tijdje witte stickers gehad ja, dat klopt. Een paar maanden geleden, maar sinds een maand of twee zijn ze weer geel. Voor zover ik weet heeft dat niets met levertraan te maken, maar gewoon met de stickerleverancier.
Door ine
#81697
Hier heb ik alle 4 smaken in huis, maar bij vit. en min. staat alleen, dat die uit natuurlijke bijproducten bestaan.
Bij de lam/rijst, die iets ouder is, staan nog 2 E nummers.
Ik heb deze Bibi woensdag gehaald.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door