Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#814523
Sinds iets meer dan een maand heb ik een pup van nu ruim vijf maanden.
De fokker gaf dit hondje altijd carni best en daarbij royal canin brokjes. Dit wou ik eerst ook doen, maar de carni best beviel mij niet zo goed. Mijn hondje is namelijk vrij klein en hierdoor gooide ik vrij veel voer weg. Ook het ontdooien van zo'n grote rol vond ik tegen vallen.
Aangezien ik niemand ken die vv geeft, heb ik toen besloten om helemaal over te stappen op brokjes.
Nu heb ik meer gelezen en heb ik hier eigenlijk spijt van, vooral nu ik weet dat energique wel in kleine porties verdeeld is. Vanmiddag wil ik Energique gaan kopen, maar ik weet niet hoe ik nu het best weer kan overstappen. Heeft iemand advies voor mij?
Gebruikersavatar
Door Dian
#814527
Fijn dat je hondje toch weer vers krijgt ;)

Ik weet niet of je hondje problemen heeft met maag of darmen, maar ik zou dus gewoon zo in een keer overstappen. Energique op kamertemperatuur en dan geven. Gaat dat toch niet goed, dan kun je het eerst met warm water overgieten en dat dan langzaam afbouwen.

Ik zelf het mijn hond (toen 2 jaar oud) zo overgezet en nergens problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Door Sher
#814561
Mevrouw heeft haar eerste "hamburgertje" op. Dit smaakte duidelijk naar meer, heel anders dan met brokjes.  :D ;D
Gebruikersavatar
Door Sher
#814585
Overigens was ik verbijsterd over het verkoopverhaal in de winkel. Er werd mij verteld, dat er wel compleet op de verpakking staat, maar dat het geen complete voeding zou zijn. Het winkelpersoneel vertelde mij eerst dat er geen groenten in zaten.
Op dat moment lees ik heel droog de ingrediënten voor.  ::) Bij de kassa vertelde hij mij nog even dat het hele goede voeding was, maar dat hij persoonlijk liever brokjes gaf en dat dit veeeel beter was voor het gebit.  :o
Het was moeilijk voor mij als beginner, maar ik heb hem maar laten praten.
Toen ik mijn hondje zag eten had ik het gevoel dat zij me daar dankbaar voor was.  8) 8)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#817334
Inderdaad laten kletsen.

Er zijn zelfs dierenartsen die zeggen dat brokjes beter zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door