Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door @corine
#814427
Hallo allemaal, ik ben nieuw hierAfbeelding (zie voorstelhoekje).
Ik heb het eerste weekmenu af voor Noor, misschien kan iemand mij vertellen of ik het goed heb gedaan.

Noor is een labrador van bijna 3 jaar en ze weegt ong. 30 kilo.
Ze heeft dus ongeveer 4200 gram per week nodig.
50% vleesbot = 2100gr.
15% groente  = 630 gr.
15% orgaanvlees = 630 gr.
20% spiervlees = 840 gr.

maandag:
300 gr. kippennekken
200 gr. groentemix
200 gr. lamssnippers

dinsdag:
250 gr. lamspens
300 gr. kippennekken
1 ei

woensdag:
300 gr. kippennekken
300 gr. kalfssnippers

donderdag:
300 gr. kippennekken
200 gr. groentemix
200 gr. lamshart

vrijdag:
zalmkop

zaterdag:
300 gr. kippennekken
340 gr. kopvlees

zondag:
300 gr. kippennekken
180 gr. kippenlever
230 gr. groentmix

Naast dit menu krijgt ze visolie en wil ik voorlopig een probioticum gaan geven.
Ze krijgt nu voorlopig kippennekken maar als ze wat gewend is en als het goed gaat wil ik ook kippenvleugels en geitenribben gaan geven.
Sardientjes uit blik mag dat ook? Ik heb een blikje sardientjes in zonnebloemolie en er is zout toegevoegd.

Alvast bedankt!
Corine
Door Lizzy
#814432
Hoi Corine,
Ziet er prima uit!

Ik zou zelf alleen de kalfssnippers vervangen door rundvlees, daar kalfsvlees armer aan voedingsstoffen is dan rund.

En het zou inderdaad wel goed zijn om ook andere vleesbotten toe te gaan voegen en bijv. ook eendennek/karkas of parelhoen of konijn en later ook geit te gaan geven. Een beetje meer afwisseling in vleesbot is inderdaad wel goed.

Sardientjes uit blik mag. Maar ik zou niet 1 hele maaltijd met sardientjes uit blik geven (als hele maaltijd liever hele/rauwe sardientjes). Maar, een blikje vis bij een andere maaltijd (door het vlees) is prima. Ik zou het niet mengen met bijv. lever en ei want sardientjes laxeren.
Door @corine
#814441
Bedankt Lizzy voor je snelle antwoord. De kalfssnippers worden vervangen. Ik ga binnenkort mijn boodschappenlijstje doorgeven aan het IC in Rotterdam.

Nu nog op zoek naar eendennek, parelhoen en konijn ;)

Ze krijgt vandaag haar eerste zalmkop, ik ben zo benieuwd hoe ze het vind.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#814471
Je kan dat  (eendennek, parelhoen en konijn )allemaal bij Herby bestellen.

ziet er prima uit, gister de konijnen voorbenen binnen gekregen en zag er goed uit hoor.
Door @corine
#814510
Bedankt voor de info Marga, waar kan ik Herby vinden?

En nog een vraagje, ik heb de zalmkop binnen, moet ik er nu nog iets mee doen of kan ik hem gewoon zo geven met alles erop en eraan?
Door @corine
#814512
Ik lees net ergens op het forum dat je beter bij een beginnende barfer kan wachten met zalmkop geven, dan de vriezer maar in. Dat worden dus sardientjes vandaag.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#814601
[quote="@corine"]
Ik lees net ergens op het forum dat je beter bij een beginnende barfer kan wachten met zalmkop geven, dan de vriezer maar in. Dat worden dus sardientjes vandaag.....
[/quote]

Zalmkop kan wat te hard zijn voor de beginnende barfhond. Ligt er ook een beetje aan hoe groot de kop is. Hoe groter hoe harder. In principe hoef je niks met die kop te doen, maar sommige honden vnden het prettiger eten als hij doormidden ligt, dan hebben ze wat meer vat erop. Als je net begint is een hele kop in één keer misschien net iets te vet. Ik zou voor een eerste keer beginnen met hooguit een halve.

Je menu heb je netjes in elkaar gezet!
Door @corine
#814633
Marga en Angelique bedankt allebei voor jullie antwoord.
Het is volgens mij best wel een grote kop, hij weegt 600 gram, ik heb hem voorlopig maar in de vriezer gelegd. Het is wel fijn want ik kan altijd mijn bestelling doorgeven aan de visboer, ook heeft hij makreelkoppen voor me en dat allemaal gratis. Geweldig vind ik dat. Dinsdag ga ik mijn eerste bestelling halen bij het IC in Rotterdam.
Nu heeft ze vandaag even kvv Duck gehad met groente en sardientjes om even de tijd te overbruggen.

Hoe lang zijn jullie al aan het barfen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#814661
[quote="@corine"]
Marga en Angelique bedankt allebei voor jullie antwoord.
Het is volgens mij best wel een grote kop, hij weegt 600 gram, ik heb hem voorlopig maar in de vriezer gelegd. Het is wel fijn want ik kan altijd mijn bestelling doorgeven aan de visboer, ook heeft hij makreelkoppen voor me en dat allemaal gratis. Geweldig vind ik dat. Dinsdag ga ik mijn eerste bestelling halen bij het IC in Rotterdam.
Nu heeft ze vandaag even kvv Duck gehad met groente en sardientjes om even de tijd te overbruggen.

Hoe lang zijn jullie al aan het barfen?


[/quote]

Dat is een redelijk kop. Ze zijn er wel tot 1 kilo :o

Hier wordt door 9 man sterk, van jong tot oud al ruim 4 jaar fulltime "gebarft".
Door @corine
#814666
Afbeeldingik vond 600 gram al veel!
Wat goed van je dat je voor 9 man aan het barfen bent, jouw vriezer ligt zeker wel aardig vol?
Maar even zonder gekheid ik vind het echt knap van je.
Door @corine
#815653
Ik heb nog een vraagje ::) Ik wil als probioticum aciforce van dr. Vogel gaan geven is dat goed?
Daarnaast wil ik chlorella van Bloem gaan geven om bij het eventuele ontgiften te helpen.
Noor is nogal gevoelig op haar huid vandaar.

Kan ik dit allebei tegelijk geven?
#816641
Ik ben mijn bestelling vandaag wezen halen, nu heb ik lam en geitensnippers erbij besteld maar hoe kan je het verschil zien?
Dom  :-[ van me dat ik dat daar niet even heb gevraagd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Door @corine
#816984
Nog een vraagje :D Noor heeft gisteren en vandaag kippennekken gehad. Ze eet ze vrij snel op, is dat normaal? Ik hoor het wel kraken en ik zie haar ook wel kauwen maar ze slikt ze vrij snel door.
Ik ben daar toch wel een beetje onzeker over.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door