Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#814257
Heb gisteren mijn pupje een ontwormpilletje gegeven,nu was zijn ontlasting erg dun,vanmorgen was zijn eerste drol goed en daarna dun,in de loop van de dag bleef zijn ontlasting dun en werd ook zwart.Kan dit van de ontwormpil komen?
Door ~anna~
#814263
Balou heeft het altijd gehad na een wormenkuur een paar dagen of langer dunne ontlasting ik zag er ook altijd tegen op om het te geven.
Kleur van de ontlasting weet ik niet meer.
Door Ponneke
#814266
Dunne ontlasting kan inderdaad van het ontw.middel komen, maar zwart....?...nee nooit gezien bij onze pups/jongehonden.
Door judith1967
#817118
Hele late reactie,maar  de diarree was idd van het ontwormen.
Na een dag of 3 was zijn ontlasting weer prima in orde.

Toevallig afgelopen zondag iemand gesproken met een pup,die ook na ontwormen 3 dagen diarree had.

Gelukkig dat ik dit nu weet hoef ik de volgende keer niet te twijfelen of het aan het voer ligt.
Door Ronja
#823966
Ronja had de eerste paar keren altijd erge buikpijn na het ontwormen. Ik heb dat verder nog nooit gehoord. herkent iemand dit?
Door conleeuw
#823984
Ronja schreef: Ronja had de eerste paar keren altijd erge buikpijn na het ontwormen. Ik heb dat verder nog nooit gehoord. herkent iemand dit?
een van mijn honden heeft als pup zo gruwelijk gespuugd van ontworming, ook dat komt niet vaak voor, maar het kan, buikpijn kan ook, maar je hoor het niet vaak, als het langer dan een dag of drie voortzet, dan moet je wel langs de dierenarts.
Gebruikersavatar
Door pike
#824051
Ja Pike spuugde ook behoorlijk van de wormtabletten toen hij klein was, ik heb me altijd afgevraagd of hij er wel wat van binnenkreeg  :-\.
Door Deesje
#824091
misschien een reactie met de wormen?? ik kan me voorstellen dat die punt 1 niet zomaar dood gaan en punt 2 als ze eenmaal dood zijn ook nog wat overlast kunnen verzorgen??? ik zeg maar wat (probeer t logisch te zien)..

mijn pup krijgt kauwtabletjes en dat gaat erg goed..
Door judith1967
#824270
Trouwens mijn da. had gezegd dat ik elke maand een ontwormpilletje moest geven?

Klopt dat?
Vind het wel baggerzooi zo'n ontworming.

En hebben jullie dat ook gedaan bij je pup?
Door Mevroi Kruim
#824307
judith1967 schreef: Trouwens mijn da. had gezegd dat ik elke maand een ontwormpilletje moest geven?

Klopt dat?
Vind het wel baggerzooi zo'n ontworming.

En hebben jullie dat ook gedaan bij je pup?
Ik heb dat nooit gedaan en ik vind het ook absoluut niet nodig. Ontwormen helpt alleen als de honnd wormen heeft, er is niet zoiets als preventief ontwormen, en als de hond geen of heel weinig wormen heeft stop je er dus onnodig gif in. Daarnaast is een lichte wormbesmetting niet schadelijk maar helpt wel om de immuniteit op peil te houden. Al dat panische gedoe over wormen is in mijn ogen 90% overdrijving. Alleen als een hond een forse besmetting heeft zou ik ontwormen (is bij mijn dieren al in geen 20 jaar voorgekomen) en dan zou ik zeker op zoek gaan naar de oorzaak en de algehele gezondheidstoestand onder de loep nemen. Een gezonde volwassen hond moet in principe wormen zelf voldoende aankunnen; voor een jonge pup ligt dat anders maar ook die zou ik alleen ontwormen als er daadwerkelijk wormen gevonden zijn.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#824328
Tristan heeft als pup regelmatig wormen gehad; hij spuugde op een gegeven moment wormen. :o

Van een wormenkuur heeft/had hij ook altijd last. Diarree én overgeven; maakt niet uit of de pilletjes uit de winkel kwamen of van de da. :(
judith1967 schreef: Trouwens mijn da. had gezegd dat ik elke maand een ontwormpilletje moest geven?

Klopt dat?
Vind het wel baggerzooi zo'n ontworming.

En hebben jullie dat ook gedaan bij je pup?
Lijkt mij niet gezond, elke maand ontwormen. Als ik een pup zou hebben zou ik dat zeker niet elke maand geven.
Door judith1967
#824842
Nou,ik vond het ook wel erg veel elke maand,en vooral omdat ie er zeker 3 of 4 dagen van aan de diarree is geweest, vroeg ik mij dit af.
Nou dan hou ik het gewoon in de gaten,kijk ik wel goed zijn ontlasting na of hij geen last heeft.

Mocht ie er last van krijgen/hnebben dan kan ik altijd nog een wormpil geven ;)

Dankjulliewel
Door Deesje
#825012
een pup heeft praktisch ALTIJD wormen.. dat betekent dat het voor pups wel belangrijk is om de ontworming even goed te regelen.. maar de halfjaarlijkse herhalingen daar valt dan over te twijfelen..

dus ik geef ook tot een half jaar netjes op 6,9,12 weken en dan op 16 en 24 weken de wormzooi en daarna denk k ook dat k stop.. de immuniteit van een pup is nog niet optimaal en ik heb zelf (persoonlijk) geen zin om strax door wormen een zieke pup te hebben omdat alles nog niet optimaal werkt.. (ik heb ook gewoon alle pupentingen laten geven) en probeer dan vanaf een jaar te laten titeren..
een volwassen hond kan gewoon iets meer hebben en met mijn pup durf k dat risico niet te nemen..

en misschien werkt bij jou een pasta beter?? onze pup krijgt kauwtabletjes (2 dagen achter elkaar) en die gaan erin als snoepjes (terwijl hij de gemiddelde snoepjes niet lust).. en hij heeft er geen last van gehad..
Door Lisa
#825022
Misschien als je ontwormt een ander wormmiddel proberen. Van Drontal ging Sacha ook aan de diarree en Milbemax niet. Milbemax is alleen wel een stuk duurder.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door