Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#814231
Zoals de meeste van jullie weten is onze Pinkel een probleemgevalletje.... Ze blaft overmatig, is overmatig gestresst, draait om niks rondjes om haar as wanneer er aangebeld wordt, wanneer ik naar de WC ga, wanneer er iemand binnen komt. En blaft zelfs als ik opsta uit mijn buro-stoel. Of wanneer er een mier langsloopt.

En nu is Pinkel 10. En het wordt alsmaar erger.....

Ze kwam bij ons toen ze 3 was. En ze blafte volgens haar vorige "baasje" nooit. Nou, binnen no time kon ik mijn baan opzeggen hoor, want het bleek dat ze nog geen uur alleen kon zijn! Ze blafte de hele straat bij mekaar. Maar ja goed, nu 7 jaar verder....

Vanmorgen nog een heel gesprek gehad met Mo en daarna naar de DA gegaan. Alle medicijn-optie's besproken.

Valium besproken. Werkt angstverlagend zonder dat het dier gevoeliger wordt voor geluiden. Verder werkt het rustgevend en spierverslappend. Vaak worden honden en mensen er meer "hee peace men" van, hetgeen Pinkel op zich wel goed zou kunnen gebruiken. Het heeft vrijwel geen bijwerkingen en is ook op lange termijn niet echt schadelijk voor de gezondheid (met niet echt bedoel ik: beter neem je niks natuurlijk). Onze DA z'n ervaring is dat het soms heel goed werkt en heel vaak niks doet.

Clomicalm en Selgian ook besproken.

In overleg met onze DA (Frank voor intimi) hebben we besloten om eerst valium te proberen. Dit moet binnen 2 dagen effect sorteren. Doet het dat niet: gaat het ook niet werken ook. Dus als Pinkel er superduf van wordt of wanneer het geen drol helpt dan gaan we aanstaande maandag Clomicalm bij Frank halen. Werkt dit ook niet, kunnen we ook Selgian proberen omdat dit toch vaak net iets anders werkt. Overigens moet Clomicalm langere tijd genomen worden wil je effect zien. Zo'n twee maanden. De goede resultaten zijn overigens heel laag. Maar in iets van 30% van de gevallen werkt het goed.

Dus..... Vanmiddag heeft onze Pinkel d'r eerste diazepam gehad :'(

Ik voel me er wel een beetje knudde bij. Ja, is toch niet leuk, om je hond te moeten drogeren :'( :-[.

Maar mensen, laatst hadden we het er nog over in een ander topic, ik kan haar soms echt wel wat aandoen. Ze is zo verschrikkelijk hyper-de-pieper. Ik word er gewoon zelf gek van :-[. Dus het was : of Pink aan de pillen of ik zelf :-\

En het is Pink geworden. Nee serieus, het raakt Pinkel zelf ook. Zij is niet happy, wij zijn niet happy, daardoor wordt zij weer niet happy en daardoor worden wij weer niet happy. En er moet nu gewoon echt wat gebeuren. Maar ik baal er wel hardgrondig van.....
Door Helen
#814232
Ik snap dat je baalt. Ik vind het onwijs knap dat je het 7 jaar zo uitgehouden hebt...Echt heel knap. Ik zou het je niet nagedaan hebben, echt niet. Ik denk dat ze bij mij al jaren geleden aan de valium had gezeten....Dit kan voor haar ook absoluut niet leuk zijn....
Door Erna
#814237
Ik snap heel goed dat je baalt (ervaring: Luigi) en hoop dat het Pinkel helpt om beter in haar mooie velletje te zitten.

Zoals je weet heeft Joris een tijdje geleden ook ongeveer 10 dagen aan de valium gezeten en helaas merkte wij daar niet zoveel van bij hem. Hij bleef behoorlijk hyper. Misschien dat de hele scherpe randjes eraf waren maar dat is moeilijk in te schatten gezien de situatie van toen.

Maar iedere hond is anders en hopelijk doet het voor Pinkie wel wat nodig is.
Door Lizzy
#814240
Bedankt voor jullie lieve berichtjes :'( :-*

Ik baal echt....

Het is gewoon hardop erkennen dat je de situatie niet de baas bent.....

Ik hoop dat de valium helpt (jammer he Erna, dat het niet echt helpt bij Joris - je weet als geen ander wat het is, zo'n overmatige blafkameel :-\). En zo niet, dat een van de andere middelen die er zijn helpt. We geven niet zo maar op!

Maar inderdaad, de emmer is best wel vol. Ik krijg echt de hik van Pink. En dat vind ik zielig. Dat verdient ze niet. Ze heeft echt een goed hartje. Ze is echt een scheetje. Ze is alleen niet goed in d'r koppie :'(
#814241
Jeetje, ik kan me voorstellen dat je baalt, maarja, het moet wel voor iedereen leefbaar blijven natuurlijk.

Ben heel benieuwd of het gaat werken, de valium, omdat ik niet anders weet dat je best veel kan geven, maar dat het heel snel afgebroken wordt in het lichaam. Vandaar ok dat het weinig bijwerkingen geeft.
Sterkte voor jullie en voel je vooral niet al te schuldig. Valium klinkt natuurlijk als drogeren wat een negatieve bijklank heeft, maar je doet dit niet voor niks en je bent ook niet over één nacht ijs gegaan.
#814245
Ik kan me voorstellen dat je baalt, maar als ik het zo lees, dan moest er gewoon iets gebeuren; je wilt toch ook niet dat je een hekel krijgt aan je eigen hond?

Ik hoop dat dit, of 1 van de andere middelen helpt om Pinkel weer beter in haar vel te laten zitten (en jullie dus ook).

En zoals de rest al schrijft: ik vind het ook knap dat je het al zo lang hebt volgehouden, ik betwijfel of ik het zolang zou redden  :-*
Door geer
#814247
Oh jeetje Liz. Ik snap dondersgoed dat het niet lekker voelt. Maar ik vind wel dat je helemaal gelijk hebt en helemaal het juiste doet. En ik hoop dan ook dat het Pinkel (en jou) snel helpt!!  :-*
#814249
Mijn hemel Liz.... je bent een geweldige vrouw dat je het zolang vol hebt kunnen houden! Dat was mij echt nooit gelukt. Schiet al in de stress als er meer dan 10x geblaft wordt...... :-[ :-[ :-[ :-[

Uit al jouw berichten lees ik altijd zo duidelijk dat het je om het welzijn van Pinkel gaat en dat is hier ook weer het geval. Het is voor haar ook verschrikkelijk om zo hyper te zijn.

Kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing is!

Voor jou, omdat ik je een fantastisch mens vind! :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
#814250
:'( :'( :'(o wat erg. Probeer jezelf niet al te schuldig te voelen. Meid, jullie hebben het 7 jaar meer dan prima gedaan en eens houdt het op. Bij 1 van onze honden zat het ook in haar koppie, alleen dan 's nachts. Wij hebben uiteindelijk ook medicijnen moeten geven eerst. Eerst clomicalm dat hielp niets, daarna valium, werkte even en daarna phenobarbital. Na 2 jaar hebben wij de strijd op moeten geven. Ze lag toen ook in haar eigen ontlasting en had niets door. Jullie hebben al zoveel voor Pinkel gedaan, en zoals ze nu is, is ze ook niet echt een happy hond, wie weet knapt ze er heel erg van op en gaat ze beter in haar vel zitten. Maarja het blijft kl#te.
Door Fynn
#814253
Hoi Lizzy

Ik ken je niet zo goed als de anderen maar wat ik zoal hier gelezen heb op barfplaats kom je op mij over als iemand met heel veel liefde voor haar honden.Dus dat je deze stap nu neemt kan ik me goed voorstellen.
Ik hoop dat het aanslaat en ga voor je duimen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#814254
Ik heb dit proces niet al 7 jaar meegemaakt maar ik lees wel altijd je berichtjes die veel liefde uitdragen wat betreft je honden. Zo ook weer deze. Soms moet je de meest goede kiezen uit vele mindere keuzen. Dat is nu het geval. Misschien geeft het Pinkel wat meer rust. Laten we het hopen!
Ik vind het zo knap van je dat je dit ook, ondanks je weerstanden,  zelfs voor haar wilt proberen.  :-*
#814255
Je bent een kanjer dat je al 7 jaar voor Pinkel zorgt :-*, menigeen had het bijltje er allang bij neergegooid Lizzy. En dat je nu de keuze hebt gemaakt om het voor alle partijen draaglijker te maken, geeft gewoon aan dat je heel veel van Pinkel houdt. Ik zal voor jullie mijn duimen draaien dat de diazepam aanslaat.
#814259
Phoe,Lizzy erg zeg. :'(
Zoals mijn voorgangers hier ook al schreven,petje af voor je dat je het zolang vol heb gehouden,weet niet of ik dat zou kunnen,maargoed dat kun je nooit van tevoren zeggen,pas als je ervoor staat.
En dat je heel veel liefde voor je honden heb dat komt heel erg naar voren uit je berichtjes die ik van je lees!!!

Ik hoop echt van harte dat het helpt bij Pinkel,zodat ze zelf daardoor ook wat lekkerder in de vel gaat zitten en jullie daardoor ook!!

Sterkte en ik duim mee!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door