Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nicolet
#813172
Dan begin ik maar met voor mij een heel belangrijke vraag.
Is er iemand die ook jaagt met zijn honden??
Ik doe nl jachttraining met mijn honden en we gebruiken ook dood wild.
Als ik ga barfen, loop ik dan het risico, dat ze het wild tijdens de jacht maar direct opeten????
Ik lust nl zelf ook graag iets op mijn bord ;)
Je begrijpt, daar zou ik niet zo blij mee zijn!
Ben benieuwd naar een reactie!
Door Cindy de Wolf
#813202
Ik doe aan jachttraining met mijn honden, althans met 3 van hen en ze hebben nog nooit maar dan ook nooit het wild een haartje gekrenkt, behalve als pup zijnde dan met hun eerste wild maar goed dat is logisch. Zolang je ze niet aanleert om hele prooidieren te eten, dus hele eenden/konijnen/waterhoenen/ganzen etc etc dan heb je nergens last van. Je moet dus alles geven zonder huis en haar e.d. Oveirgens zijn er maar weinig mensen die hele prooidieren voeren, want dat is natuurlijk wel heeeeel herkenbaar. Wel krijgt 1 van mijn honden elke dag een eendagskuiken maar goed dat mag je geen wild noemen. Er zijn overigens op dit forum veel meer mensen die jagen met hun hond en/of bij de KNJV wedstrijden lopen.
Door Happy Tail
#813632
ik heb een hond die jacht achter de knijnen en hazen...maar nu niet echt dat dat de bedoeling zou zijn ;D ;)
nu logisch dat ik ook die eens uitprobeer in het  menu. Mot ze dus niet....Dus als ze weer eens achter iets aan is geweest vraag ik haar waarom ze het doet, want ze lust het toch niet..... :D

Dus je hebt ook kans dat ze het ook niet lekker vinden. Ik weet dat er wel een aantal honden zijn die wild JEkkie Bah vinden, wilde eend, nou nee, maar de tamme gaat er zonder probleem in.
Door Boefke
#813634
Dit vroeg ik mij ook af toen ik net begon ;)
Boef mot geen wild. Ook niet als toegestaan barfmateriaal. Maar los daarvan denk ik dat er voor de hond een duidelijk onderscheid is tussen jachttraining en etenstijd. Je moet altijd je hond leren het wild zachtjes in de bek te nemen en terug te brengen, ook een hond die niet barft moet dit leren. Ik zou me er geen zorgen om maken.
Door Nicolet
#814194
Bedankt voor de reacties.
Ik ben al een beetje gerust gesteld en zal me binnenkort in de botten en karkassen gaan verdiepen.
Door margreet
#814226
Wij doen volop aan jachttraining en zelfs heb ik mijn KNJV B binnen,daar wordt dus vooral wild bij gebruikt zoals je misschien weet.
Verder barfen mijn honden rustig door hoor,maakt helemaal niks uit,ze hebben geen behoefte om het trainingsmateriaal te verscheuren ;)
Door Nicolet
#814336
Hallo Margeet,

Ook ik ga regelmatig naar een diplomadag of workingtest.
Het zijn fijne dagen om zo bezig te zijn met je hobby.
Mijn honden hebben ook een B diploma en ik ben daar apetrots op!!!!
Wat heb je een goede tekst onder de honden staan!
Dat is er een om te onthouden.
Door Jolly
#814922
ook hier een jachtrainings hond.
Ik geef regelmatig hele kippen en dan bedoel ik echt heel, dus met kop veren poten etc alles erop en deran.

Pim, de hond waarmee ik jachttraining doe, eet dit niet, hij kwam ze steeds maar bij me brengen, dus als Chasey (m'n andere hond) hele kip krijgt, krijgt Pim nekken of poot en vlees erbij.
Dat eet hij wel, maar zodra er een vachtje of veren aan zit, dan komt hij het heel braaf brengen. ;)
Door amiwoods
#814966
onze brakken hebben ook nog nooit het wild opgegeten.
bij een nazoek op aangeschoten dood of nog levend wild blijven ze overal keurig vanaf.
maar neem je het wild mee en wordt het in de kennel gelegd dan gaat het met huid en haar op.  want ze krijgen ook hele prooidieren te eten.
ze weten een duidelijk onderscheid tussen in de natuur en in de kennel, ze krijgen ook alleen maar eten in de kennel en nergens anders.
Door jeanine
#819310
hier een echte praktijk jachthond, maar die begint niet aan het geschoten wild, hij apporteert het alleen., tijdens het werken wordt er niet gegeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door