Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door faya
#814191
heeft iemand van kvv-ers ervaring met de vleesmixen van Herby? Heb begrepen dat hier wel groente bij moet- hoeveel ongeveer? In smuldier compleet zit toch ook geen groente, maar dit is compleet dus daar mag dan niets meer bij toch? Kan iemand die al langer de vleesmixen gebruikt van Herby mij zeggen hoeveel hun hond hiervan per dag eet - als richtlijn, ik weet dat dit per hond verschilt - ( met opgave gewicht hond ), sluit dit in het algemeen aan bij %: voor volwassen honden tussen 2 - 7% en voor pups tussen 5 - 10% van eigen lichaamsgewicht. KVV honden of Barf honden mogen geen brood of klopt dit niet altijd, hangt dit af van feit of ze tegen granen kunnen of niet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#814258
[quote="faya"]
heeft iemand van kvv-ers ervaring met de vleesmixen van Herby?

Even vooropgesteld. Ik heb geen ervaring met die mixen, ken ze alleen van papier.

Heb begrepen dat hier wel groente bij moet- hoeveel ongeveer?

Volgens mij staat er ergens "leuk om te mengen met de groentemix" oftewel om je groentemix smakelijk te maken. Zoals ik de mixen zie zijn ze geen van beiden compleet, maar dat wordt ook nergens gezegt. Je zult met de opgegeven percentages nog andere dingen toe moeten voegen om het "compleet" te maken. Zoweiso zou er dan naar mijn mening meer bot bij moeten en ook andere orgaanvleesssorten zoals lever, hart, niertjes. Groente mag er natuurlijk ook bij.

In smuldier compleet zit toch ook geen groente, maar dit is compleet dus daar mag dan niets meer bij toch?

Smuldier bevat een premix van vitamine/mineralen waardoor het een compleet product wordt. Secundair gezien zal je hond geen tekorten oplopen. Omdat het product wat eenzijdig is en we eenzijdigheid nooit aanmoedigen adviseren we in regel om zo'n product af te wisselen, c.q aan te vullen met een vet visje, eitje, wat groente en voor het nodige knaagwerk op z'n tijd een lekker bevleesd eetbaar bot. In ieder geval die dingen die niet in de Smuldier zitten.

Kan iemand die al langer de vleesmixen gebruikt van Herby mij zeggen hoeveel hun hond hiervan per dag eet - als richtlijn, ik weet dat dit per hond verschilt - ( met opgave gewicht hond ), sluit dit in het algemeen aan bij %: voor volwassen honden tussen 2 - 7% en voor pups tussen 5 - 10% van eigen lichaamsgewicht. KVV honden of Barf honden mogen geen brood of klopt dit niet altijd, hangt dit af van feit of ze tegen granen kunnen of niet?

Je kunt voor bARf en KVV uitgaan van die 2% tot 7%. Hoe groot het aandeel mix van Herbij dan is binnen die maaltijd mag je zelf bepalen.

Brood bevat veel gist e.d. en dat hoort niet thuis in het dieet van een hond. Heeft je hond niks tegen granen, dan mag je best af en toe eens een sneetje brood geven. Liefst dan maar bruin brood, daar zitten dan nog wel nuttige dingetjes in. Graag wel het brood even oud laten worden anders kunnen het van die plakballen worden in de maag.

[/quote]

Barfplaats wordt gesponsord door