Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacksel
#813886
Ik wil Jamey af en toe wat verse dingen geven, vooral met bot, vanwege haar tandjes (York tandjes volgens de dierenarts, oftewel erg zacht en erg veel aanslag enzo erop :-\ ). Ik kan niet volledig vers gaan geven omdat ik maar 1 vriezerlaatje heb (voor haar en 1 voor mezelf) en geen ruimte voor een vrieskist. Het gaat dus echt om kleine hoeveelheden, klein materiaal...

Ze weegt 5 kilo en eet dagelijks 125 gram Carnibest. Heeft eerst op 100 gram gestaan, maar daar werd ze magertjes op, vandaar dus omhoog gedaan... Ze krijgt 1 maaltijd per dag... Ze heeft al kippennekjes gehad, maar die waren niet boeiend meer, oftewel, mevrouw wil ze gewoon niet eten... De eerste paar keer nog wel, maar nu alleen nog maar als er een lekker smaakje aanzit (oftewel als ik wat pindakaas/leverworst/enz erop doe)... Heb het dus ook maar niet meer ingeslagen...

Ze was overigens wel vanaf de eerste keer netjes aan het kraken, daar ben ik niet bang voor dat dat niet goed gaat!

Wat voor iets kan ik proberen met haar? Er zit een visboer vlakbij, misschien om visafval vragen? Wat voor visafval mag ze hebben? En wat voor andere dingen kan ik aan denken? Wat makkelijk te halen is (in Soest, heb geen rijbewijs)
Door Minna
#814011
Misschien idd een sardientje bij de visboer halen? En verder kan je misschien bij de markt gaan kijken als er een poelier staat, en vragen als ze kwartels hebben, of konijnkarkas zou ook goed zijn voor een kleine hondje. Kipkarkassen kan ook, omdat je hond kvv eet zou ik juist dingen gaan zoeken die daar niet in zitten, zoals vis en konijn en kwartel.
Door Yves
#814118
Yves krijgt kip, kwartel en duif goed weg. Haaskarkas is ook geen probleem. Lamsribben krijgt hij alleen als het van hele jonge dieren komt. Ook geef ik lamspens in hele stukken zodat Yves flink moet scheuren en trekken. Ik moet die pens wel even vasthouden anders slurpt ie hem zo naar binnen  ;D
Door roefus
#814119
Eendennekjes en vleugeltjes zijn ook wat steviger, en goed ter afwisseling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door