Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#813201
Ik had een hele kleine eendennek voor Bantu in tweeen gedaan, en flink er op los gemept. Was zo plat als een dubbie ;). Eerste stukje heeft ze goed opgegeten (en goed gekauwd), maar bij het tweede stuk merkte ik toch dat ze er wat moeite mee had, en liep er ook bij weg. Moet ik hieruit concluderen dat het dan toch TE hard is voor haar :o
Door Nonique
#813236
Mogelijk vind zij ze gewoon niet zo lekker

Bovendien kun je ze beter gewoon in enkele stukken hakken met een vleesbijltje en niet pletten. Als je ze plet komen er enkel scherpere kantjes aan die tijdens het knagen/bijten mogelijk wat scherp aanvoelen in de bek.

Voor een hond is het normaal om behoorlijke brokken/stukken door te slikken, dus als je een eendennek al in stukken gehakt hebt kunnen ze de partjes gerust doorslikken zonder nog zelf te hoeven breken, kauwen en scheuren tot hap klare brokken.

Een hele eendennek kan voor enkele rassen en honden wat te hard zijn om stuk te trekken/bijten/scheuren in hapklare brokken/porties en dan is een hele wat groot om zo door te slikken.

Groetjes,
Monique
Gebruikersavatar
Door *Monique
#813238
Nonique schreef: Mogelijk vind zij ze gewoon niet zo lekker

Bovendien kun je ze beter gewoon in enkele stukken hakken met een vleesbijltje en niet pletten. Als je ze plet komen er enkel scherpere kantjes aan die tijdens het knagen/bijten mogelijk wat scherp aanvoelen in de bek.

Voor een hond is het normaal om behoorlijke brokken/stukken door te slikken, dus als je een eendennek al in stukken gehakt hebt kunnen ze de partjes gerust doorslikken zonder nog zelf te hoeven breken, kauwen en scheuren tot hap klare brokken.

Een hele eendennek kan voor enkele rassen en honden wat te hard zijn om stuk te trekken/bijten/scheuren in hapklare brokken/porties en dan is een hele wat groot om zo door te slikken.

Groetjes,
Monique



tis wel een pup van 9 weken ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#813294
Angelique schreef: Nope. Wel kwartel.
kwartel wil ik vrijdag proberen. Maar is eend nog gewoon te hard? Het stukje wat ze gehad heeft, kraakte en kauwde ze wel goed :)
Door Nonique
#813316
trimsalon schreef: tis wel een pup van 9 weken ;)
Oeps, die had ik gemist...............

Yep, eendennek kan gehakt toch nog wat te scherp aanvoelen in dat jonge bekkie ;) Mogelijk kippennekkies, wat fijner gehakt een betere optie

Goed dat je dat even opmerkte trimsalon, thx - ik deur zag dat even over het hoofd

groetjes,
Monique
Door judith1967
#813392
Ik heb  kippenekken,vleugels en gister parelhoenkarkas gevoerd en vandaag kwartels.

Maar wist niet dat eendenk zo hard was,of iig te hard voor een pup vn 9wkn,nu is mijn pup alweer 13 weken.(gaat echt snel die tijd)
Maar goed kan in mijn buurtje toch niet zo gauw aan eendenekken komen.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 22 aug 2007, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#813400
tieneke schreef: Ik zou eerst met kippennekken en karkas gaan oefenen,eendennekken zijn best stevige jongens voor een pup van 9 weken.
heeft  ze ook al wel gehad, hoor. En dat ging goed, dus wilde ik dat proberen :)
Door Eef+Stippels
#813506
trimsalon schreef: Ik had een hele kleine eendennek voor Bantu in tweeen gedaan, en flink er op los gemept. Was zo plat als een dubbie ;). Eerste stukje heeft ze goed opgegeten (en goed gekauwd), maar bij het tweede stuk merkte ik toch dat ze er wat moeite mee had, en liep er ook bij weg. Moet ik hieruit concluderen dat het dan toch TE hard is voor haar :o
Klinkt inderdaad als te hard. Ik zou het nog even houden bij de kippennekken en sardientjes etc.
Door Brecht
#813547
die van mij vind eendenek ook niet alles, niet zozeer te hard maar eerder te lang lijkt wel ( ze is dan ook niet zo erg handig daarin  ;) ... of ze vind eend gewoon niet zo lekker..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door