Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#812995
lana heeft vandaag op het balkon geplast,ja nu zal je zeggen,hoe weet je dat zij het was,maar ik vermoed het wel.
Toen ik vanmorgen met haar naar buiten ging,liep ze niet de gebruikelijke rondjes maar ging gelijk zitten en daarna nog eens,vanmiddag op de ronde idem dito,terwijl ze normaal maar één keer plast.
Ik heb nu cranberry/vitamine C tabletten gehaald een combi dus,hoeveel geef ik haar nu?
Voor een volwassene staat er 2 tabletten per dag op de bijsluiter.
Door Femke
#812996
margreet schreef: lana heeft vandaag op het balkon geplast,ja nu zal je zeggen,hoe weet je dat zij het was,maar ik vermoed het wel.
Toen ik vanmorgen met haar naar buiten ging,liep ze niet de gebruikelijke rondjes maar ging gelijk zitten en daarna nog eens,vanmiddag op de ronde idem dito,terwijl ze normaal maar één keer plast.
Ik heb nu cranberry/vitamine C tabletten gehaald een combi dus,hoeveel geef ik haar nu?
Voor een volwassene staat er 2 tabletten per dag op de bijsluiter.
Lana is wel een vrij forse hond toch? Ik denk dat ik de volwassendosering aan zou houden.
Door margreet
#813002
Femke schreef: Lana is wel een vrij forse hond toch? Ik denk dat ik de volwassendosering aan zou houden.
Fors is zacht uitgedrukt :-X dankje voor het snelle antwoord.
Door Lizzy
#813006
En anders een plasje opvangen en ermee naar de DA. Soms is een aabeetje helaas nodig. Heb je overigens wel ascorbinezuur vitamine C? Want Ester C en calcium ascorbaat zijn in deze gevallen niet goed genoeg. Ik zou haar verder lekker veel laten drinken (bouillon). Kan ze goed doorspoelen.
Door Femke
#813064
margreet schreef: cellulose,natriumcarboxymethylcellulose,dioxide,magnesiumstearaat,,echinacea extract,beredruif
de eerste 4 zijn alleen maar hulpstoffen (staat er voor de dioxide niks?) maar ik zie hier niks van vitamine C (acorbinezuur) bij staan
Door conleeuw
#814389
margreet schreef: vandaag PH waarde gemeten,die was 8 en er zat bloed bij,kuurtje van de da gekregen voor tien dagen  8)
goed hoor, je kan natuurlijk wel als de onsteking weg is zorgen voor een zuurder urine, waardoor het probleem niet zo snel zal terugkeren. Mijn outje Bess had met enig regelmaat blaasontsteking, daarbij hielp het verzuren goed, maar dan moest ik er snel bij zijn. Als ze ook maar een extra plasje deed, dan ging er weer voor een week tot tien dagen Vit C in, heeft prima geholpen, in de laatste jaren niet meer een blaasontsteking gehad ;) beterschap voor de patient ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door