Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kyara123
#811384
4 weken geleden heb ik de katten en hond behandeld met Advantage. AAngezien dit maar 4 weken werkt, zou ik nu opniew moeten gaan behandelen. Mijn DA (die een hekel heeft aan vlooienmiddelen) had het over pipetjes van Ecostyle voor de kat, op basis van neem, kennen jullie dit en hoe  bevalt het?  Verder gaf ze ook nog als tip om veel kruidenplanten te plaatsen in de tuin. Ik heb dus vandaag 2 bossen Lavendel gekocht, en hier komt nog Mind, Valeriaan en Tijm bij.

Nou was mijn vraag eigenlijk, wat voor (andere) middelen op natuurlijke basis jullie nog kennen tegen vlooien voor katten? En  hoe dit bevalt?

Voor de hond willen we teatrea gaan gebruiken, hoe kan ik dit het  beste aanpakken?

Verder zijn alle tips en adviezen van harte welkom wat betreft het op naturlijke manier bestrijden van vlooien.  ;D

Groetjes Anita
Door Loeka
#811426
Ecostyle ken ik alleen van de tuinprodukten. Wel grappig dat je deze kruiden gaat planten. Bij mijn vorige huis zat een megatuin, waar ik ook kruiden had staan(valeriaan, kattenkruid, tijm, citroentijm, lavendel), mijn katten hebben daar nooit last van vlooien gehad. Nu ben ik verhuisd en prompt hebben euh hadden ze hier vlooien  ???
kyara123 schreef: Mijn DA (die een hekel heeft aan vlooienmiddelen) had het over pipetjes van Ecostyle voor de kat, op basis van neem, kennen jullie dit en hoe  bevalt het?  Verder gaf ze ook nog als tip om veel kruidenplanten te plaatsen in de tuin. Ik heb dus vandaag 2 bossen Lavendel gekocht, en hier komt nog Mind, Valeriaan en Tijm bij.
Door kyara123
#812447
ach ja, ik heb een tuin waar de katten niet uit kunnen en dus is dit ideetje om kruiden te planten wel het proberen waard,  ook verdiend de tuin wel een beetje verniewing  ;)

Op mijn zoektocht vandaag naar vlooiendruppels ben ik dit wijzer geworden.
Bij de C1000 vlooienpipetjes van het merk 'best for your friend' hier zit in:
- Neem
- lavendelolie
- ooievaarsbeekolie
- een alcoholische opvulstof

De pipetjes van het merk 'ecostyle'zijn op basis van:
- Citronnela

Wat vinden jullie hiervan? welke zouden jullie aanraden?

Groetjes Anita
Door Mieuw
#812503
Mwa, als de tuin toch aan een opknapbeurt toe is, zou ik gewoon lekker alles neerzetten.
Als het niet helpt tegen de vlooien, ziet in elk geval je tuintje er weer een stuk leuker uit!  :biggrin2:
Door Kattig
#813152
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goed en het liefst natuurlijk anti-vlooienmiddel voor mijn katten!
Ik ben wel heel huiverig voor het gebruik van aromatische olie bij katten, ik heb daar heel nare verhalen over gelezen. Wees er alsjeblieft heel voorzichtig mee, en vraag anders de DA of het kwaad kan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#813240
Dierenartsen hebben geen verstand van etherische oliën. Maar met de Ecostyle druppels heb ik nooit vervelende ervaringen gehad. In tegenstelling tot de meeste chemische producten.
Door kyara123
#813393
Mijn dierenarts heeft mij juist deze pipeten aanbevolen. Zij is tegen die chemische middelen, maar snapt wel dat het soms niet anders kan. Zij raad dan overigens wel Advantage aan.

Ik heb de pipetjes van 'best for your friend' aan de dieren gegeven en ze reageren er tot nu toe goed op. Het ruikt ontzettend sterk, maar wel lekker niet chemisch ofzo. Of het werkt is natuurlijke een tweede, maar nu wil ik het ook meer preventief gaan gebruiken ik denk namelijk dat als je al vlooien hebt je het hiermee niet weg krijgt.

Ook heb ik sterk het vermoeden gekregen dat Quincy slecht reageert op Advantage. Hij is namelijk de afgelopen weken erg suf geweest en vanaf het moment dat het spul is uitgewerkt zie ik hem met de dag fitter worden, ook dronk ie de afgelopen weken meer uit de vijver. Het zal niet de eerst keer zijn bij hem, twee jaar geleden had ie ook een medicijn voor zijn oren gekregen waar die de 1ste keer suf van werd en de tweede keer ziek.

Ook de kruidenplanten in de tuin doen hun werk, we hebben ineens bezoek van allemaal vlinders, erg leuk  ;D

Groetjes Anita
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door