Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#813346
pallas schreef: scherpe messen, schaar, snoeischaar, zaag(voor de runderknars)
stevige plank en natuurlijk spierballen :)
en een weegschaal, een grote bak om het gesneden/gehakte vlees in te verzamelen, zakjes, een watervaste stift en plastic handschoenen
Door cindy1986
#813413
Bedankt allemaal! Ik dacht dat ik een bijl moest hebben, dus het valt mee :)

Haha, die sterke man heb ik wel, maar die moet er niets van weten :P
Toen ik zei dat de honden dat ook krijgen als we gaan samenwonen, keek hij me erg ongelovig aan, hij heeft gewoon pech  ;D
Door Jolly
#813414
een weegschaal en diepvrieszakjes voor de kleinere stukken vlees. ( of kipnekken die per 30 kilo aangeleverd worden)
de ribben en grote andere beenderen of heel dieren ( zoals nu de kips van de buurman) gaan gewoon de vriezer in.

Ik weeg voor het in de vriezer gaan even wat het ongeveer is en tot nu toe gewoon geluk dat de kippen/ribben etc allemaal rond de kilo lagen.
Dat is wat ze per hond krijgen op barf dagen, dus komt prima uit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#813427
cindy1986 schreef: Bedankt allemaal! Ik dacht dat ik een bijl moest hebben, dus het valt mee :)

Haha, die sterke man heb ik wel, maar die moet er niets van weten :P
Toen ik zei dat de honden dat ook krijgen als we gaan samenwonen, keek hij me erg ongelovig aan, hij heeft gewoon pech  ;D
Als ik geitenribben ga proportioneren dan gebruik ik echt wel een bijl. En een stevige ook ;D
Door *Natasja*
#813428
cindy1986 schreef: Bedankt allemaal! Ik dacht dat ik een bijl moest hebben, dus het valt mee :)

Haha, die sterke man heb ik wel, maar die moet er niets van weten :P
Toen ik zei dat de honden dat ook krijgen als we gaan samenwonen, keek hij me erg ongelovig aan, hij heeft gewoon pech  ;D
Mijn man vond het ook altijd helemaal niks, het was echt mijn ding. Sinds een paar maanden staat hij braaf 's avond mee te hakken en te knippen als we een bestelling van het IC binnen hebben (die hij meestal gaat halen in R'dam). Dus er is nog hoop!
Door wenche
#813476
Hoe slaan jullie het op in de vriezer... alleen in diepvries zakken of ook wel in lege ijsbakken...?
En welke maat diepvrieszakken gebruiken jullie en van welk merk... en waar halen jullie plastic handschoenen vandaan of doen sommige van jullie het ook gewoon met blote hand...
En zetten jullie dan de datum en wat het is er op? of alleen wat het is en hoelang bewaren jullie het vlees (mochten ze eventueel op het moment het vlees niet lusten)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door