Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Spanielgek
#813170
1 van mijn 4 katten eet Cb.
De andere 3 weigeren het echt te eten,heb alles al geprobeert.
Nu wilde ik alleen nog maar Cb aanbieden ,willen ze het niet eten dan hebben ze pech gehad en haal ik het weer weg.
Ze zullen toch wel een keer honger krijgen en het op eten dacht ik.
Nou staat mij iets bij over lever vervetting.
Hoelang mag een kat helemaal zonder eten ,en denken jullie dat ik een kans maak op deze manier.
IK WIL GEWOON GEEN BROK MEER IN HUIS HEBBEN. :knuppel2:
Door Mieuw
#813179
48 uur is het absolute maximum, maar ik zou na 24 uur al gespannen zijn en in de 'starthouding' staan om m'n kat óf te gaan dwangvoeren óf mee te nemen naar de DA (of de brokken terugzetten :-\ ).

Als Carnibest écht niet gaat, zou je ook Bibi kunnen proberen. De meerderheid van de katten vind dat net wat lekkerder. Of begin met kleine stukjes (ongepeperde) rosbief.
Door Spanielgek
#813187
okee ik zal eerst 24 uur proberen.
Bibi is hier niet in de buurt te krijgen ,smuldier heb ik ook al geprobeerd maar noppes.
Buiten rosbief wat kan ik ze nog meer geven,kipfile heb ik al geprobeerd maar nee hoor[rauw en ook een beetje gekookt]
Weet je nog andere lekkere dingen .
Oja tonijn en andere vis ook niet.
Ik voer ze nutro brokjes,ik dacht 1 van de betere merken [wat je noemt betere,ik weet het het is allemaal 10 keer niets maar wat moet je]
Ik wil het zo graag . :-[
Door Kefraya
#813351
Niet wanhopen! Ik heb een van mijn katten eerst overgezet van brok naar blik zonder graan/suiker, da's sowieso al wat beter vanwege de vochthuishouding. Van blik naar vers is vaak wat makkelijker dan van brok, omdat je door het blikvoer van alles kan mengen.
Ik heb er een die al twee jaar barft, de ander at hoogstens af en toe een stukje riblap of een stukje kip mee. Nu is Cleo eindelijk zo ver dat ze af en toe liever van Kefraya's portie mee-eet dan haar eigen blik. Van Cb begint ze nu ook voorzichtig te smikkelen. Kwestie van lang genoeg volhouden!
Door Spanielgek
#813390
Weet je dat word heel moeilijk want mijn 3 katten lusten geen blikvoer.
Ze ruiken eraan en weg zijn ze.
De oudste van 11 jaar wil nog weleen paar likjes nemen van het vocht ,maar mijn 2 Ragdolls jongens willen er echt niet van weten.
dus het word echt heel moeilijk om die 2 over te zetten .
Maar ik probeer het gewoon .
Zet geen brokjes neer maar alleen Cb,en dan maar 24 uur afwachten.
Ik hoop het zo he,maar zie het donker in . :-[
Maar alvast bedankt voor de tips hoor.
Door Foksuk
#813442
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem,

Bij de ene kat doe ik nu gekookt water over de CB (recht uit de waterkoker) even roeren en giet dan het vocht er weer vanaf, zo wil ze wel eten. (langzaam afbouwen)

Maar de andere kat wil het ook ab-so-luut geen CB eten, maar die wilde voorheen ook al niks anders dan brok (wilde ook geen blikvoer, geen kipfilet, geen bief, geen vis, geen kaas, helemaal niks)

"Uithongeren" heeft bij mij niks geholpen trouwens.

Nou kocht ik gister Schesir (ik had de kip - rund - rijst variant) en ik zag me het in gedachte alweer in de groene kliko gooien....... Vreet ie het in één keer op! Je valt van de ene verbazing in de andere met katten. Nu ga ik hem dat eens een tijd voeren en dan over een poos maar langzaamaan eens gaan mengen met CB. Het zal mij benieuwen.

Ik weet niet of je Schesir al geprobeerd hebt maar het is de moeite waard, stel dat je kat dat wel wil eten dan is het later makkelijker om de overstap op CB te gaan maken.

Succes in ieder geval, ik ben ook al 6 weken bezig met allemaal trucjes en weet ik niet wat allemaal, je wordt er moedeloos van....  ;)
Door boskat
#813679
Maar de andere kat wil het ook ab-so-luut geen CB eten, maar die wilde voorheen ook al niks anders dan brok (wilde ook geen blikvoer, geen kipfilet, geen bief, geen vis, geen kaas, helemaal niks)


Zo een had ik er ook bij en dat heeft 2 jaar geduurd voor ik haar overgezet kreeg op CB en nu eet ze kaas,jat eten uit onze borden,als we niet goed opletten,jat stukken brood van tafel
De laatste keer dat ik haar probeerde overte zetten nu bijna een jaar terug,heb ik gewoon haar brok gemengd met CB, moest ze eerst niet,later gewoon CB neergezet en a 1 dagje niks eten ,ging het er zo in
Terwijl de keer daarvoor met dezelfde methode ze niks at :-\
Katten,het zijn rare wezens ;D
Door Mieuw
#813764
Spanielgek schreef: Weet je nog andere lekkere dingen
- Kipfilet (broodbeleg of in blokjes gesneden (mijn katten zijn daar dol op))
- Vis van de visboer (markt of kraampje ofzo, bijv. haring, zalm, tonijn, sardien, etc.)
- Vis uit blik
- Eendagskuikens
- Lamsvlees (bijv. hart)
- Kippen orgaantjes (bijv. levertjes, niertjes, hartjes)
- Rundvlees (bijv. rosbief of soepvlees)
- Gevogelte (kwartels, eend, duif, parelhoen) (poelier, ook markt)
- Muizen (terrarium winkel)
- Konijn
- Eigenlijk alles behalve varkensvlees en als het maar rauw is

Al met al heeft het ongeveer 2 a 3 maanden geduurt voordat bij mij 7 katten 'om' waren.
Door Spanielgek
#813890
Bedankt allemaal ,ik ga alle tips uitproberen.
En laat het jullie zeker weten als mijn kattekinders om zijn.
Door giulia
#818829
Ik heb ook alle tips uitgeprobeerd,
Bij mij waren er twee heel makkelijk om, (een was er toen zwanger en meestal dan een lastige eter, maar nu dus niet..)de andere twee deden moeilijk. >:(

Na onze vakantie heb ik zonder nadenken CB neergezet en wat schetst mijn verbazing? Juist die twee lastige vielen er op aan!
Blij dat we weer thuis waren ofzo??

Inmiddels heb ik dus geen brokken meer in huis en voer alleen nog maar vers rauw !! ;D
Door Mieuw
#818832
giulia schreef: Ik heb ook alle tips uitgeprobeerd,
Bij mij waren er twee heel makkelijk om, (een was er toen zwanger en meestal dan een lastige eter, maar nu dus niet..)de andere twee deden moeilijk. >:(

Na onze vakantie heb ik zonder nadenken CB neergezet en wat schetst mijn verbazing? Juist die twee lastige vielen er op aan!
Blij dat we weer thuis waren ofzo??

Inmiddels heb ik dus geen brokken meer in huis en voer alleen nog maar vers rauw !! ;D
Mooi zo! :thumbup:
Door ~Joke~
#826020
Mijn katten [5 jaar oud] staan al zo'n 3 jaar gedeeltelijk op zelfgemaakt KVV. Alleen kip met kalkoen ander vlees pruimen ze niet :-\ 's Morgens krijgen ze een blikje VetConcept kattenvoer, want als onbijt blieven ze geen rauw. Als ze 's morgens blik hebben gehad dan willen ze de andere twee maaltijden wel rauw. Krijgen ze 's morgens rauw dan eten ze de hele dag niet :-\ :-\
Nu is het zo dat ze al een week slecht eten, wat muizenhapjes nemen ze. Zelfs het blikvoer kan niet bekoren. Een week of drie had Bandit ook al zo'n periode sinds een week at ze eindelijk weer goed.
Om te testen of ze ziek zijn heb ik zonet een piepklein zakje brokjes gehaald :o :o :o Probleem is nl dat we as vrijdag een week naar Ameland gaan, ik moet ze dus aan het eten houden want buuf past op ze.
Ze vielen er uitgehongerd opaan. Grrrrrrr katten!!!! Nu eerst maar een paar dagen brokjes erbij en dan weer over op alleen natvoer.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 15 sep 2007, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#826046
Sommige katten houden helemaal niet van gemalen eten en die hebben liever eten aan stukjes. En dan heb je er ook nog bij die het idee hebben dat dat vlees voor ons is en het alleen eten als ze het kunnen stelen...dus stukjes op de aanrecht leggen aan soepvlees en zo. Je kunt ook bouillon maken (zonder zout) en dat in een ijsklontjes  bakje invriezen en elke maaltijd zo'n bouillon klontje verwarmen en erover gieten.
Door Mevroi Kruim
#827217
Fjieuw, gelukkig!
Hier heb ik katten met kwalen, eentje nieren en eentje hart, die gaan ook wel eens in eetstaking als ze zich beroerd voelen, dan moet er qua medicijnen wat geregeld worden.
Kruimel had een tijd terug leverproblemen, die weigerde echt alles en verzette zich zelfs met kracht tegen dwangvoeren. Na een noodkuur prednison en een blikje austronautenvoer via de spuit ging ze uiteindelijk toch weer zelf eten. Maar het was kantje-boord.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door