Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lieku
#808384
Ons kaninchen ruwhaar teckeltje Alpha van net 8 jaar heeft een lekkende hartklep, en het gaat helaas niet zo goed met haar.
De ruis om het hart is na een maand Fortekor niet minder geworden, en de dierenarts zegt dat honden vanaf dit punt gemiddeld nog 1,5 jaar leven maar dat het ook met 4 weken afgelopen kan zijn.

Ik vind het vreselijk, en iedere keer als ik naar haar kijk, vraag ik me af hoe lang ze er nog zal zijn.

Nu las ik ergens dat het belangrijk is om supplementen als taurine en visolie toe te dienen, en dat medicijnen als vetmedin beter zijn als fortekor.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Wij willen haar natuurlijk zo lang mogelijk bij ons proberen te houden, en ook voor haar broertje Stoffel zal het een enorme shock zijn als ze er straks niet meer is.

Positieve verhalen zijn zeer welkom!
Door Nynke
#808396
Hallo Lieku,

Mijn Gunnar (cavalier, midden op de foto) heeft een lekke hartklep sinds hij heel jong was en slikt al zeker 8 jaren Fortekor. Daarnaast heeft hij sinds 2-3 jaar Vetmedin erbij.
Hij is nu ruim 11 jaar en doet het nog steeds. Ik heb zelf nooit gemerkt dat Gunnar het beter doet met koud/koel weer, sterker nog, hij vindt het heerlijk om in de zon te liggen bakken.
Ik vind het wel heftig dat jouw dierenarts zegt dat zij nog maximaal 1,5 jaar zal leven  :-\

Sterkte !!
Door hamada
#813174
Mijn cavalier Remi had al vroeg een ruis, en bleek bij onderzoek in de Wagenrenk al een verdikte boezemwand en een fors verhoogde bloeddruk te hebben. Hij kreeg fortekor voorgeschreven en door www.dogaware.com heb ik hem ook op de visolie en de Q10 gezet. Aangezien hij CB krijgt ga ik er vooralsnog vanuit dat hij voldoende taurine en l-carnitine binnenkrijgt.
Na een half jaar hadden we weer controle en bleek in ieder geval de bloeddruk weer normaal en de conditie van het hart (verdikking)beter dan bij de eerste check (de ruis blijft, de lekkende hartklep blijft lekken).
Na anderhalf jaar weer controle en de arts was zeer tevreden: toestand was goed gestabiliseerd, er hoefde geen verhoging van de fortekor en de bloeddruk was ook goed. Remi heeft ook nog geen klinische symptomen (benauwdheid, hoesten e.d.), wat zonder fortekor, gezien de eerste controle wel te verwachten was. Hij is zelfs overactief en geniet van lange wandelingen zonder snel moe te worden.
Ik heb dus de indruk dat met de fortekor en de gezonde kvv/supplement combi Remi's gezondheid goed ondersteund wordt. Hoeland dit goed blijft gaan is natuurlijk de vraag, maar ik heb wel de indruk dat we er op tijd bij waren om een versnelde aftakeling te voorkomen. Over twee jaar laten we hem weer onderzoeken bij de Wagenrenk.
Zijn neefje, die ook een ruis heeft maar zonder noodzaak van fortekor krijgt preventief ook visolie en Q10
Ik ben dus wel geneigd positief te oordelen over zowel de fortekor en de supplementen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door