Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#812912
Beste allemaal, ik ben echt nog een beginner met barf, daarbij komt nog dat Jay maag- en darmproblemen heeft, daarnaast een tijdje geleden leverproblemen, dus dat maakt alles nog een beetje gecompliceerder, buiten dat is hij ook nog eens 12 1/2.

Afijn ik heb het er in dit forum al eens over gehad.
Ik heb hem nu 2 maanden op het leverdieet van B-naturals staan, met daarbij de nodige supplementen dus dacht ik van de week de gestoomde groenten te vervangen door ongestoomde gemalen groenten, dit ging dus niet zo goed, hoewel zijn ontlasting een betere kleur had, heeft hij gekotst, ook de noten gisteren kwamen eruit. Dus vraag ik me af of het echt nodig is om rauwe groenten te geven.

Om een lang verhaal kort te maken, ik vraag me af of hij , als ik dit dieet blijf volgen voldoende binnen krijgt.

zijn maaltijden:
menu 1
400 gram gestoomde kip, 400 gram kwark,1 rauw ei, 400 gram havermout in water gekookt 400 gram pompoen licht gestoomd

menu 2
400 gram vis (geen vette), 400 gram yoghurt (bifidus), 1 rauw ei, 500 gram havermout, 400 gram zoete aardapp of broccoli of bloemkool (gestoomd)

menu 3
400 gram gekookte zalm, 3 scrambled eggs, 600 gram gekookte gerst, 2 snee witbrood.

Met elk menu doe ik drie dagen (2 maaltijden per dag), daarbij krijgt hij dan nog

vitamine E complex 200 I.U 1 per dag
EPA 300/200 visolie capsule 1 p.d.
Zyme 1 p.d.
Immune blend 2 grote theelepels per dag
Ultra probiotic
maagcompositum

Het wordt te lang om hier alle ingredienten van de toevoegingen neer te zetten alles is terug te vinden op http://www.b-naturals.com.

Alvast bedankt voor jullie antwoord, Mickey
Laatst gewijzigd door madelonverschoor op di 21 aug 2007, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#812931
Ik heb je eerdere postings op BP niet gezien, dus kan best zijn dat iemand je dit menu voor heeft geschreven maar BArf is het niet
Barf betekend rauw en hoofdzakelijk vlees.
Heb je in de barf bibliotheek gelezen over wat het precies inhoudt? dus tja met mijn bescheiden barf kennis kan ik in ieder geval opmaken dat dit menu weinig tot niets met barf te maken heeft.
#812956
Happy Tail schreef: Ik heb je eerdere postings op BP niet gezien, dus kan best zijn dat iemand je dit menu voor heeft geschreven maar BArf is het niet
Barf betekend rauw en hoofdzakelijk vlees.
Heb je in de barf bibliotheek gelezen over wat het precies inhoudt? dus tja met mijn bescheiden barf kennis kan ik in ieder geval opmaken dat dit menu weinig tot niets met barf te maken heeft.
Letterlijk genomen heb je gelijk, maar dit is een dieet uitgesplits op leverproblemen.
#812964
madelonverschoor schreef: Beste allemaal, ik ben echt nog een beginner met barf, daarbij komt nog dat Jay maag- en darmproblemen heeft, daarnaast een tijdje geleden leverproblemen, dus dat maakt alles nog een beetje gecompliceerder, buiten dat is hij ook nog eens 12 1/2.

Afijn ik heb het er in dit forum al eens over gehad.
Ik heb hem nu 2 maanden op het leverdieet van B-naturals staan, met daarbij de nodige supplementen dus dacht ik van de week de gestoomde groenten te vervangen door ongestoomde gemalen groenten, dit ging dus niet zo goed, hoewel zijn ontlasting een betere kleur had, heeft hij gekotst, ook de noten gisteren kwamen eruit. Dus vraag ik me af of het echt nodig is om rauwe groenten te geven.

Om een lang verhaal kort te maken, ik vraag me af of hij , als ik dit dieet blijf volgen voldoende binnen krijgt.

zijn maaltijden:
menu 1
400 gram gestoomde kip, 400 gram kwark,1 rauw ei, 400 gram havermout in water gekookt 400 gram pompoen licht gestoomd

menu 2
400 gram vis (geen vette), 400 gram yoghurt (bifidus), 1 rauw ei, 500 gram havermout, 400 gram zoete aardapp of broccoli of bloemkool (gestoomd)

menu 3
400 gram gekookte zalm, 3 scrambled eggs, 600 gram gekookte gerst, 2 snee witbrood.

Met elk menu doe ik drie dagen (2 maaltijden per dag), daarbij krijgt hij dan nog

vitamine E complex 200 I.U 1 per dag
EPA 300/200 visolie capsule 1 p.d.
Zyme 1 p.d.
Immune blend 2 grote theelepels per dag
Ultra probiotic
maagcompositum

Het wordt te lang om hier alle ingredienten van de toevoegingen neer te zetten alles is terug te vinden op http://www.b-naturals.com.

Alvast bedankt voor jullie antwoord, Mickey

Ik mis een calciumbron, dat zowieso.

Groenten hoeven niet perse rauw te zijn. In die zin, liever gestoomde groenten dan helemaal geen groenten. Zolang het gestoomd. geblancheerd is valt het vitamineverlies wel mee.

Het nut van witbrood zie ik niet zo. ???

Of je maaltijd compleet is durf ik geen uitspraken over te doen. Dat is een zaak van de bedenker (b-naturals) van dit menu.
#813140
madelonverschoor schreef: Iemand een idee hoe ik dan eventueel calcium toe zou kunnen voegen
Ik meen dat de zyme ook calcium bevat?
Dit diet is samengesteld door Lew Olson van de K9Nutriton list en ik weet haast wel zeker dat er alles in zit wat nodig is.
Ik zou de groentes blijven koken,en als je wil kan je 'n half theelepeltje gemalen eierenschaal als extrta calcium toevoegen.
En in het diet staat dat er "wheatbread" (BRUIN brood) word gegeven en geen witte brood. ;)
http://www.b-naturals.com/Apr2004.php
Laatst gewijzigd door mahuni op di 21 aug 2007, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#813183
Lieve mensen,

Bedankt voor de antwoorden en jeetje wat stom dat ik me vergiste in het brood.
Ben nu in ieder geval een beetje gerustgesteld, maar goed eigenlijk is het zo dat hij er beter uitziet dan ooit; een schitterende vacht, hij speelt weer en kijkt goed uit zijn ogen, met hier en daar af en toe een nip voor de baas, eigenlijk moet dat al goed genoeg zijn, zo van binnen zo van buiten; maar ik zou niet willen dat hij ook maar iets tekort komt!!

Wat ben ik toch blij met dit forum!!!!!!! :D
#813192
Decibels schreef: er zit calcium in de kwark en de yoghurt.
Maar niet genoeg voor de gehele calciumvoorziening.

Maar wat ik ervan begrijp wordt dat los gesupplementeerd, dus het zal dan wel goed zijn.
#813198
Ik had nog even de lijst nagekeken...
je kan ook huttekaas (cottage cheese) gebruiken inplaats van de kwark.
En de hoeveelheden...geeft je dat per maaltijd??????
Ik weet niet wat voor ras je hond is of hoeveel hij weegd?
Maar de hoeveelheid van de maaltijd is voor 'n hond van 50 lb. (hond weegd dus 22-23 kilo (1 lb is 453 gram)
hond van 23 kilo, eet 1-1.5 pond per dag
hond van 11 kilo , 250 -350 gram per dag

De hoeveelheid in de recepten is in  U.S. customary units ,maar jij hebt er de metric system van gemaakt ;)
en 1 american ounce (1 oz) is geen 100 gram maar is omgerekend 28 gram.
De 400 gram kip moet dus eigenlijk 113 gram zijn.
de 600 gram havermout word dan 170 gram.
Hier kan je alles omrekenen.
http://www.worldwidemetric.com/metcal.htm

Op de website staat er ook:
Since this diet is devoid in calcium, save the eggshells and dry them overnight. Grind them in a coffee bean grinder and add them back at 1/2 teaspoon per pound of food served.
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 22 aug 2007, 05:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door