Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ankie
#812623
hoi ik heb mijn duitseherderpup van 6 maanden nu op kvv staan hij weegt nu 31 kilo en ik geef hem 1 kilo vlees van smuldier met groente en soms een ei en yoghurt per dag.
maar na het eten krijgt hij een uur van gek doen en rennen mag ik hem dan iedere keer na het eten een drumstick geven of een sparerib dan heeft hij wat te knagen en blijft hij even rustig ik ben bang voor een maagkanteling en met die drumsticks kom ik ook op ongeveer 1.5 kilo vlees per dag
Door ankie
#812799
wil niemand mijn vraag beantwoorden?????
o ja ik heb hem nu een konijnenpoot gegeven maar daar kijkt hij alleen maar naar duurde het bij jullie ook zo lang voor ze rauwe botten lekker vonden
hij licht hem nu te hypnotiseren volgens mij denkt hij dat hij zo wegrend
Gebruikersavatar
Door Angelique
#812809
Je mag 'm wat mij betreft best een drumstick geven, alleen als ik naar het formaat hond kijk dan zal die daar toch zeker 5 minuten over doen en het zal niks afdoen aan zijn drang tot het hebben van de dolle 5.

Mijn honden hebben altijd, ongeacht wat ze gegeten hebben de dolle dwaze naar het eten, die houd ik niet tegen met een drumstick. Ze doen dit uit zichzelf, dus ik laat ze maar even, maar goed, ik ben niet bang voor een maagkanteling. Als daar je angst ligt dan zou ik 'm na het eten dwingen tot rust, in de bench of met een kort wandelingetje aan de riem.
Door Femke
#812839
het dolle uurtje heeft te maken met het aantal prikkels wat je hond op een dag heeft gehad (zowel positieve als negatieve prikkels). Het is dus goed als je hond even flink dol doet om dit kwijt te raken. Je ziet vaak als je hond ouder wordt het vanzelf ophoudt (of niet, soms blijven honden het doen)

Je zou je hond wel een drumstick kunnen geven als je wil. En een sparerib, als ze maar niet van een varken zijn. Liefst ook 2 ribbetjes aan elkaar zodat hij ze niet in 1 keer kan doorslikken.
Door Nonique
#812935
Vraagje: Je hebt het over een drumstick en of sparerib 'na het eten' 
is deze rauw of gegrild/gebraden?

PAS OP met gegrild of gebraden.
Daar de botjes dan gemeen link kunnen zijn - uitgehard, scherper van structuur en sneller splinteren !

En ook hier; flippen na de maaltijd....  niet te verhelpen met een hap  ;)
Ook hier zijn de boeven altijd heerlijk losgeslagen, actief en vrolijk na de maaltijd.
De duur van deze flip momenten wordt vaker wat korter naar mate ze ouder worden.

Ik weet niet of het iets te maken heeft met de hoeveelheid prikkels welke ze gehad hebben op een dag. Maar zeer zeker wel met een voldaan en tevreden gevoel dat zich kenbaar maakt na de maaltijd.
Naomi met een overdreven geflipt snuit poets moment  ;D

groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door Nonique op di 21 aug 2007, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#812955
Ik zou het wel houden op de zachte botten, omdat je hond normaal gesproken kvv eet. Dus kipkakas, kippevleugels(in geknipt), parelhoenkarkas, eendenekken  enz.
Als dat heel goed gaat kan je ook konijn, haas en eens runderknars geven.

Alles natuurlijk rauw en goed kijken of ie netjes alles kraakt :)
Door Ellen Els en Nina
#813050
[quote="pallas"]
Ik zou het wel houden op de zachte botten, omdat je hond normaal gesproken kvv eet. Dus kipkakas, kippevleugels(in geknipt), parelhoenkarkas, eendenekken  enz.
Als dat heel goed gaat kan je ook konijn, haas en eens runderknars geven.

Alles natuurlijk rauw en goed kijken of ie netjes alles kraakt :)
[/quote]

Wat is eigenlijk runderknars? Ik zie het hier in meer topics staan maar ik weet niet wat het is.
Door Femke
#813061
[quote="Ellen Els en Nina"]
Wat is eigenlijk runderknars? Ik zie het hier in meer topics staan maar ik weet niet wat het is.
[/quote]


volgens mij is het kraakbeen. Ik heb het nog nooit gevoerd.
Door 202Spots
#813067
[quote="Femke"]
En een sparerib, als ze maar niet van een varken zijn. Liefst ook 2 ribbetjes aan elkaar zodat hij ze niet in 1 keer kan doorslikken.
[/quote]
Meestal zijn de spareribs van 'n rund,en die zijn vreselijk hard,zelfs de kalfs ribben kunnen al te hard zijn.(tandenbrekers)
De enige ribben die ik geef zijn de lamribben.
Door Nonique
#813193
Ruderknars is 'n gedeelte werfel met kraakbeendeel waar runderribben normaal in rusten (het deel exclusief de ribben dus).

Onderstaand een foto van runderknars

Afbeelding

Ook jonge honden hebben vaak veel knaagplezier met knars. Zeker ook tijdens het wisselen van de tanden.

groetjes,
Monique
Door ankie
#813218
ja hij krijgt alles rauw en ik ben nu maar overgestapt op een kippenbout konijn eet hij nog niet maar de kip gaat er wel in en met die poot is hij 10 min stil in plaats van 5 :D
Door judith1967
#813406
Ach,mijn pup van nu 13 weken,heeft ook zijn dolle "uurtje"na het eten.Ik heb het idee dat ie zich gewoon lekker voelt na het eten,volle buik en dan lekker spelen.

Ik laat het ook maar zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door