Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#806951
Ik heb via internet groene leem gekocht om in huis te hebben als ik het nodig heb. Ik heb begrepen dat het o.a. gegeven kan worden bij diarree en jeuk, klopt dat ?

Nu staat in de gebruiksaanwijzing dat het alleen voor uitwendig gebruik is  ??? Zijn er dan verschillende soorten groene leem ? Het merk is Vertargil. Mag ik dit gewoon inwendig gebruiken of moet ik een ander merk kopen ?

Ik heb even in de bieb gekeken en las dat het niet gegeven mag worden bij gechipte dieren, maar ik had ook al begrepen dat dit achterhaald is  :D Misschien moet dat verandert worden ? :
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 816.0.html

Als ik het goed begrijp mag je het niet in het voer doen, maar alleen in het drinkwater ? In welke verhouding moet je het in het water doen ?

Klopt het dat je het maximaal 2 weken achter elkaar mag gebruiken ?
Door irmaa
#806961
Even een andere opmerkelijke toepassing van de leem.
Een paar maanden geleden was er bij een buurhond, Loes - zij eet KVV en BARFT ook- een abces ter grootte van een vuist in de hals van de hond, de hals/nek was helemaal opgezet. We zijn toen naar een dierenarts gegaan, en die bekeek de hond, deed er verder op dat moment niets aan. Het moest vanzelf open gaan, toen het open was terug naar de dierenarts en die spoelde de (vieze) zaak uit met een bethadine oplossing, daana werd de vuistbrede en diepe wond "opgevuld" met groene leempasta,
Dit moest de eigenaar herhalen, de wond opvullen met groene leem, een paar keer per dag. Eerst dagelijks daarna om de dag opvullen met de leem. Binnen no time was de wond dicht.
Prachtig om te zien je zag het elke dag een stuk dicht gaan.
Vond het wel bijzonder om zo iets te zien...
Laatst gewijzigd door irmaa op do 09 aug 2007, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#806969
Ik gebruik al 12 jaar groene leem voor alles. Ook acnepukkels verdwijnen heel snel. Toen Papu werd geholpen moest alles eruit, ook de operatiewond gelijk ingesmeerd met leem, was binnen no-time mooi en dicht. Heb je poeder wat je zelf mengt met water of kant-en klaar pasta? Ik heb niet zoveel ervaring met inwendig gebruik met diarree etc dat hebben de honden nooit, maar toen Hope heel erg ging ontgiften heb ik wel een beetje pasta in haar drinkwater opgelost. Ong. een eetlepeltje per bakkie water die dan weer word bijgevuld.
Honden eten het ook heel graag zo, als je het bvb ergens op smeert likken ze het graag er af.
Door irmaa
#806978
Nou ja was bezig mijn bericht aan het wijzigen....  heb wat verkeerd gedaan:-)
Laatst gewijzigd door irmaa op do 09 aug 2007, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#806999
Er zijn idd verschillende soorten groene leem, ik heb bv de extra fijne voor inwendig gebruik, lost makkelijker op.
Door Ziviaantje
#807001
Ik heb de poedervorm.
Zou het eigelijk ook wat voor mensen zijn ? Wij slikken imodium ( de hond niet  ;) ) bij diarree.
Dus een theelepel in het water of voer zal goed zijn ?
Door Mevroi Kruim
#807029
aussie schreef: Ik heb de poedervorm.
Zou het eigelijk ook wat voor mensen zijn ? Wij slikken imodium ( de hond niet ;) ) bij diarree.
Dus een theelepel in het water of voer zal goed zijn ?
Is prima voor mensen, sterker nog, de soort die ik heb is voor mensen bestemd ;)
En het werkt uitstekend, heer Kruimel heeft het al diverse malen voor opstandige darmen gebruikt en was er dan snel weer vanaf.
Het is trouwens allemaal poeder hoor, alleen het ene poeder is fijner dan het andere.
Door irmaa
#807041
Kruimel schreef: Het is trouwens allemaal poeder hoor, alleen het ene poeder is fijner dan het andere.
Er is ook een pasta in de handel, die lekker werkt in wonden. :D
Het is smeuiger dan dat je zelf een pasta maakt van de poeder.
Door pallas
#807493
Minna schreef: Ja die pasta heb ik ook! Werkt lekker!
Pasta heb k wel voor de paarden gebruik, is idd lekker smeuig en glad.
Poeder heb ik nu gehaald omdat Didot het inwendig gebruikt.
Soms maak ik er een papje van en gebruikt dat als reinigend masker, heb ik ook weer een gaaf huidje :)
Door Eef+Stippels
#807495
pallas schreef: Pasta heb k wel voor de paarden gebruik, is idd lekker smeuig en glad.
Poeder heb ik nu gehaald omdat Didot het inwendig gebruikt.
Soms maak ik er een papje van en gebruikt dat als reinigend masker, heb ik ook weer een gaaf huidje :)
Groene klei is dus ook te gebruiken als masker? Goed om te weten :D
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 10 aug 2007, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#812684
Netty schreef: dat gebruikte ik al in mijn tienerjaren, geweldig tegen pukkels
Tja sommige mensen blijven puberen....en dus groene leem gebruiken ;D ;D ;D
Door Netty
#815814
pallas schreef: Tja sommige mensen blijven puberen....en dus groene leem gebruiken ;D ;D ;D
ik ben nog steeds puberaal, maar ik gebruik geen groene leem meer 8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#815909
*irma schreef: Er is ook een pasta in de handel, die lekker werkt in wonden. :D
Het is smeuiger dan dat je zelf een pasta maakt van de poeder.
Deze is niet bestemd voor inwendig gebruik. (dit slechts ter info omdat het in dit topic in eerste ging om Groene leem voor inwendig gebruik)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door