Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Muggi
#812515
hallo allemaal, ik heb een week geleden een puppy van 6 weken gekocht. Veel dingen zijn mij nog onbekend. Ik zou graag willen weten wat voor soort voeding gezond is zodat hij gezonde opvoeding krijgt.
Wie weet hier meer over en kan mij helpen???? ??? :)
Laatst gewijzigd door Muggi op ma 20 aug 2007, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#812529
Allereerst welkom op dit forum. Heel goed om je hond al van jongs af aan een gezonde voeding te geven. Dit hele forum staat vol met info over gezonde voeding, dus neem eerst eens een kijkje in de bibliotheek, dan word je vast al een stuk wijzer.
Je kunt eigenlijk twee dingen doen: een complete versvleesvoeding geven of zelf een voeding samenstellen. Voor dat laatste heb je eerst wat kennis nodig en zul je je eerst wat moeten inlezen in de materie. Maar het is een prima idee om te beginnen met compleet versvlees en dan eventueel later over te schakelen op zelf samenstellen.

Dit is overigens niet echt een medische vraag, dus staat hij hier verkeerd en zal wel verplaatst gaan worden.
Door Muggi
#812545
Is het dan wel wel verstandig om in één keer over te stappen van brokjes naar vlees? Moet die vlees dan rauw geserveerd worden?

Bedankt voor de reactie! :)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#812565
Ja, het is de bedoeling dat je het rauw geeft en ja, je kunt je hond in één keer overzetten.
Door Muggi
#812951
[quote="Muggi"]
hallo allemaal,  ik heb een week geleden een puppy van 6 weken gekocht. Veel dingen zijn mij nog onbekend. Ik zou graag willen weten wat voor soort voeding gezond is zodat hij gezonde opvoeding krijgt.
Wie weet hier meer over en kan mij helpen???? ??? :)
[/quote]
Door Femke
#812986
wanneer krijg je je pup? Je zou eens kunnen kijken of je ergens het boekje "Voer voor carnivoren" van Tannetje Koning kan vinden, daar staat veel nuttige informatie in. Misschien hebben ze het bij je bibliotheek?
Door Lizzy
#813012
[quote="Muggi"]
hallo allemaal, ik heb een week geleden een puppy van 6 weken gekocht. Veel dingen zijn mij nog onbekend. Ik zou graag willen weten wat voor soort voeding gezond is zodat hij gezonde opvoeding krijgt.
Wie weet hier meer over en kan mij helpen???? ??? :)
[/quote]

Ik zou de pup op een compleet versvleesvoer zetten, als ik jou was. Om eens mee te beginnen. Maar heb je nou 1 week geleden een pup van 5 weken of van 6 weken gekocht? In beide gevallen: is het wel erg jong he?!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#813147
[quote="Lizzy"]
Ik zou de pup op een compleet versvleesvoer zetten, als ik jou was. Om eens mee te beginnen. Maar heb je nou 1 week geleden een pup van 5 weken of van 6 weken gekocht? In beide gevallen: is het wel erg jong he?!
[/quote]

Ik kan niet uit het verhaal opmaken of de pup er al is. Als hij er al wel is, dan is het wel lichtelijk vroeg. Maar het kan natuurlijk ook dat de pup nog opgehaald moet worden. Van dat laatste ben ik maar uitgegaan.
Door Lil
#813524
[quote="Lizzy"]
Ik zou de pup op een compleet versvleesvoer zetten, als ik jou was. Om eens mee te beginnen. Maar heb je nou 1 week geleden een pup van 5 weken of van 6 weken gekocht? In beide gevallen: is het wel erg jong he?!
[/quote]

Dat kan ik alleen maar beamen, ik heb het ook gedaan een pup van vijf weken en zou dat nu niet meer doen. Maar ik ben wel overgelukkig met mijn schatje (dat inmiddels 6 jaar is)
Door michelle-husky
#1308286
ik heb nu in mijn leven 4 husky's gehad en heb er nu nog 2.
Ze staan er bekend om dat de darmen van een husky snel overstuur is wij hebben al onze honden op advies van de dierenarts op eukanuba...
We hebben geen problemen gehad met deze voeding je hebt ze in verschillende fases van de hond dus het is ook aangepast op leeftijd.
enige nadeel is dat het niet heel goedkoop is.Afbeelding
Door *Natasja*
#1308291
[quote="michelle-husky"]
ik heb nu in mijn leven 4 husky's gehad en heb er nu nog 2.
Ze staan er bekend om dat de darmen van een husky snel overstuur is wij hebben al onze honden op advies van de dierenarts op eukanuba...
We hebben geen problemen gehad met deze voeding je hebt ze in verschillende fases van de hond dus het is ook aangepast op leeftijd.
enige nadeel is dat het niet heel goedkoop is
[/quote]

Als je goed kijkt wat voor forum dit is, kom je vast nog wel wat meer nadelen van brokken tegen... ::)
Door Suri&Bohdi
#1308317
bohdi had altijd problemen met z'n darmen op brok..en eigenlijk nooit meer problemen gehad sinds die vers krijgt
en die heb ik ook van de één op de andere dag overgezet..is dan wel geen husky :biggrin2:
maar eukanuba of welke brok dan ook....nooit meer

zou ook gewoon beginnen met een kvv die heb je ook speciaal voor puppy's en je verder inderdaad goed inlezen..gaat een wereld voor je open..je gaat slagerijen ineens met heel andere oge bekijken ;D ;D
Door Alba
#1308333
[quote="michelle-husky"]
ik heb nu in mijn leven 4 husky's gehad en heb er nu nog 2.
Ze staan er bekend om dat de darmen van een husky snel overstuur is wij hebben al onze honden op advies van de dierenarts op eukanuba...
We hebben geen problemen gehad met deze voeding je hebt ze in verschillende fases van de hond dus het is ook aangepast op leeftijd.
enige nadeel is dat het niet heel goedkoop is.Afbeelding
[/quote]


Uhm... welkom, denk ik?  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door