Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Annicha
#812531
hoi hoi,

willen jullie even meekijken of dit zo een beetje klopt en wat ik nog zou moeten veranderen cq. toevoegen.
Max is ongeveer 10 kilo en bijna 3 jaar.



maandag:     vlees               200
dinsdag:      vleesbot 250
woensdag:  vleesbot 225
donderdag: vis/vleesbot/pens 225
vrijdag:        vasten of kvv
zaterdag:      vlees                200
zondag:        orgaan groente vleesbot                                300


vlees is rund, schaap of geit.
vleesbot is kipkarkarkas/nek, konijnenkarkas of kop, parelhoenkarkas, eendenek soms geitenrib of eendkarkas maar daarvan raakt hij nogal snel verstopt.
orgaan, kip of rund.

Het licht allemaal afgewogen in de vriezer en de soorten rouleren.

Vis is standaard op donderdag en om de week dan een zalmkop de andere week iets anders. Meestal een sardien daar heeft hij niet genoeg aan dus word het dan aangevuld met pens en dergelijke.

Hij vast wel als hij een zalmkop heeft gehad de dag erna maar anders krijgt hij dan kvv. Vrijdag is ook naar de camping dag en dan is het stiekum ook wel makkelijk mee nemen.

O'ja de hoeveelheden zijn iets lager als dat wat hij eet, hij eet 's nachts namelijk alle restjes van de katten erbij op. Veel is het niet maar ik denk zo'n 250 gram per week.
Door Lizzy
#812637
[quote="Annicha"]
hoi hoi,

willen jullie even meekijken of dit zo een beetje klopt en wat ik nog zou moeten veranderen cq. toevoegen.
Max is ongeveer 10 kilo en bijna 3 jaar.



maandag:     vlees               200
dinsdag:      vleesbot 250
woensdag:  vleesbot 225
donderdag: vis/vleesbot/pens 225
vrijdag:        vasten of kvv
zaterdag:      vlees                200
zondag:        orgaan groente vleesbot                                300


vlees is rund, schaap of geit.
vleesbot is kipkarkarkas/nek, konijnenkarkas of kop, parelhoenkarkas, eendenek soms geitenrib of eendkarkas maar daarvan raakt hij nogal snel verstopt.
orgaan, kip of rund.

Het licht allemaal afgewogen in de vriezer en de soorten rouleren.

Vis is standaard op donderdag en om de week dan een zalmkop de andere week iets anders. Meestal een sardien daar heeft hij niet genoeg aan dus word het dan aangevuld met pens en dergelijke.

Hij vast wel als hij een zalmkop heeft gehad de dag erna maar anders krijgt hij dan kvv. Vrijdag is ook naar de camping dag en dan is het stiekum ook wel makkelijk mee nemen.

O'ja de hoeveelheden zijn iets lager als dat wat hij eet, hij eet 's nachts namelijk alle restjes van de katten erbij op. Veel is het niet maar ik denk zo'n 250 gram per week.


[/quote]

Hoeveel is hiervan orgaanvlees, hoeveel groente en hoeveel vleesbot, in grammen?

Je afwisseling is prachtig hoor!
Door Annicha
#814286
beetje laat maar het is nogal hectisch hier.

hij krijgt 125 gr orgaan met ongeveer 75 gram groente en dan de rest vleesbot.

orgaan van kip is een mix van hart, lever en maagjes. Van rund is het een mix van hart en nier.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door