Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#812229
Bruin heeft vrijdag zowel 's morgens als 's avonds zijn maaltijd een half uur na het eten uitgespuugd. Daar ging aan vooraf dat hij stond te griezelen bij zijn groentemix en geit. Daarom gaf Ger hem kip, die hij dus wel opat, maar waar hij niet zo lang lol van had (Sam wel  :-X).

Zaterdagmorgen wilde hij niet eten, hij gruwelde zichtbaar boven zijn bak (kip). Een stukje banaan lustte hij wel, maar yoghurt beslist niet. Zaterdagavond gingen er wel een paar lapjes schapenpens in. En die bleven er ook in. Zondagmorgen met zeer weinig enthousiasme kopvlees met een eitje naar binnengewerkt en de zalmkop 's avonds in twee keer de tijd waarin dat normaal gebeurt. Vanmorgen wilde hij dan wel een paar kleingeknipte stukjes kip doorslikken (de hele stukken liet hij uit z'n bek vallen, plop), maar beslist niet van harte en de groentemix was zelfs opgeleukt met kippenvocht en hüttenkäse een grote no-no...

Bruin is verder gewoon heel vrolijk, speelt met 'n bal, zwemt en heeft geen koorts. Maar ik weet ook zeker dat het geen aanstelleritis is. Ik heb z'n gebit bevoeld en daar kom ik niks raars tegen. Maar hij liet gisteren een boer en daar viel je echt van om van de stank. Toen hij mij vanmorgen begroette (met een paar goed gemikte dalliekussen) rook zijn bek ook al zo naar maag. Zou het kunnen zijn dat een ontstekinkje heeft in zijn maag, of andere irritatie? Hoe kom ik daar achter? En wat doe ik er aan? Zijn er nog middeltjes behalve Okugest waarmee ik hem een beetje kan ondersteunen? Ik hoor het graag.
Door conleeuw
#812247
wat je als homeopatische middel nog kan geven als ondersteuning weet ik niet, maar zou jij hem niet een dag helemaal niets geven zodat de boel even tot rust kan komen? soms helpt het hier als er een niet lekker is?? :-\
Door Femke
#812410
ja duidelijk zijn maag, als je het zelfs uit zijn bek ruikt. Als eerste hulp zou ik denk ik Okugest nemen, en dan op zoek naar een ander middeltje voor zijn maag. Groene Os heeft volgens mij ook iets voor de maag....


Sterkte ermee  ;)
Door Lizzy
#812676
Ja, ik denk ook z'n maag. Brutus heeft dit eens gehad na een heel vet geitenribvleesbot van een ouwe geit. Een dag of twee is hij er niet lekker van geweest. Ik heb hem laten vasten en hem wel water met rauwe honing gegeven en Okugst. Hoe is het vandaag met je menneke?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#813347
Lizzy schreef: Ja, ik denk ook z'n maag. Brutus heeft dit eens gehad na een heel vet geitenribvleesbot van een ouwe geit. Een dag of twee is hij er niet lekker van geweest. Ik heb hem laten vasten en hem wel water met rauwe honing gegeven en Okugst. Hoe is het vandaag met je menneke?
Nadat hij gisteravond een keer water heeft gepoept en vannacht wat gras heeft gespuugd, was hij vanmorgen voor het eerst sinds vrijdag weer oprecht geïnteresseerd toen ik z'n eten klaarmaakte. Zelfs de groente is tot de laatste kruimel opgelikt. Dus ik denk dat het wel weer over is... :D Ik blijf hem nog wel even probiotica geven en vandaag nog Okugest, omdat er nog wel het een en ander aan geluid uit de maagdarmstreek komt. Maar verder is hij dus gelukkig weer het heertje!
Door Eef+Stippels
#813408
Fijn dat het weer goed met hem gaat!

Ik geef bij maagklachten ook probiotica en okugest, dan is het zo weer over.

Groene os heeft inderdaad maagcompositum. Dat zou ik geven bij langer durende maagklachten (langer dan een paar dagen). Dit is bij ons gelukkig  nog nooit nodig geweest.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 22 aug 2007, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door