Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#732228
Hoihoi,

Gelukkig is de vraag niet voor mijn eigen hond, maar voor een collegaatje. Zij heeft haar hond laten steriliseren en nu heeft de hond (dit was ook te verwachten) enorme vachtproblemen. Zijn hier ook supplementen voor die ik haar kan aanraden?

Alvast bedankt voor je reaktie.

Groetjes Marieke
#744115
Die zalmolie-capsules koop ik gewoon bij de drogist. Dat zijn dezelfde als voor menselijke consumptie. Sommige dierenartsen verkopen ook vis-capsules maar ik vind die vrij duur (althans de prijs bij mijn DA) en ik heb de vergelijking gedaan, en verschilt nauwelijks aan de casules voor menselijk gebruik.
#812287
toen mijn hond gesteriliseerd werd,viel kort daarna haar vacht ook vreselijk uit :(maar dan ook echt vreselijk,ik dacht echt dat ze kaal ging worden

ik ben bij de d a geweest,die heeft wat huid afgeschraapt om te kijken of het misschien een huidaandoening was,dat was het dus niet.....toen heeft hij besloten om haar een hormonen spuit te geven,omdat hij dacht dat er tijdens de steriliatie iets was blijven zitten...

ik heb hierover nagedacht....en vertrouwde het niet{heb in het verleden enorme kosten gemaakt met dearhounds,en het ging van kwaad naar erger,bijwerkingen van de medicatie,allergische reacties,waar ze dan ook weer iets voor kregen......]

ik heb dus besloten om haar velcote te geven,en ik ben niet meer terug geweest bij de d a,en het kwam weer helemaal goed,op dit moment is het bijna als voorheen,maar het is geen kwestie van dagen,het duurt best een hele poos ;)
#812290
Maandenlang hadden we problemen met Sofi haar vacht na de castratie, ik denk 3-4 maanden. Ze bleef maar verharen, het leek wel of er geen eind aan kwam.
Anders dan wekelijks met het herderharkje 'kammen' heb ik er niet aan gedaan en het is uiteindelijk vanzelf over gegaan.
#812292
Ik vrees dat daar gewoon bar weinig aan te doen is.. :'(

Hier loopt ook een gecastreerde reu Cavalier. Zijn vacht is dof,dor en plukkerig. Hij heeft al van alles gehad; zalmolie, energique 4, berkenteer shampoo. Het helpt niet. Het is gewoon een bijwerking van de castratie/sterilisatie die de meeste gecastr. Cavaliers overkomt!
Hij staat hieronder op de foto; hij is hier volgens mij nog niet getrimt. De kleine ernaast is nog intact, het verschil kun je aardig zien! Ik geloof dat het idd door de hormonen komt ofzo. Er word normaal gesproken ook voor gewaarschuwd dat de vacht zo danig veranderd.

Noah gaat nu eens in de 3 maanden naar de trimster. Die dunt hem wat uit en maakt het allemaal wat handelbaarder voor mij. Maar de glans kan zij niet terugbrengen.
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 20 aug 2007, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door