Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door eefje
#812064
de hond van mijn moeder is nu 12,5 en begint een beetje stram te worden.
normaal liep ie  met mijn vader altijd ruim uur maar sinds hij overleden is loopt ie wat minder lang achter elkaar.
Maar de laatste tijd hoor ik mijn broertje en zusje steeds meer klagen dat de hond eigenlijk helemaal niet meer wil lopen.....
Ik heb hier al over glucobest gelezen en visolie en dat gaan we hem nu dus geven en we laten de da er eens naar kijken.

ook stinkt ie vreselijk uit zijn mond van de tandsteen en daar willen we hem voor naar de da sturen,hij heeft nog nooit wat gemankeert maar we gaan hem die laatste jaartjes niet zo door laten lopen,het is niet te harden maar lijkt me ook voor de hond niet prettig.
maar nu het volgende,als die tandsteen gedaan gaat worden gaat ie even slapen anders laat ie het niet toe.
nou doen we dit natuurlijk liever niet maar goed het is echt heel erg met zijn tanden dus we moeten wel,hij eet kvv sinds 3jaar maar heeft zolang brokken gegeten dat het al zijn tol geeist heeft helaas.
Maar voordat ie naar de da gaat willen we eerst een beetje zijn weerstand een beetje opkrikken,dus ik hoop dat jullie tips hebben(het liefst gewoon huis tuin en keuken middelen want me moeder vind het wel een beetje eng.)
ik heb zelf weerstand compositium van groene os,die kunnen we hem ook wel geven maar goed,daar gaan ze wel van tutten met eten en dat zien we dus weer liever niet :-\

groetjes eefje
Door Femke
#812067
Weerstand compositum lijkt me een goed idee, en na de narcose ontgiften met chlorella. Overigens is tandsteen niet een geheel onschuldig iets waar je alleen maar vanwege de stank last van kunt hebben hoor. Het kan ook buitengewoon schadelijk zijn voor het gebit en met name tandvlees waardoor de hond uiteindelijk zijn tanden kan verliezen.

Overigens is KVV geen zaligmakend iets voor het gebit (en zelfs barf niet) want bij mijn berner moet ik het gebit blijven schoonmaken omdat hij razendsnel tandsteen blijft ontwikkelen. Misschien is het dan ook verstandig om de hond langzaam aan te laten wennen aan tanden poetsen, in hele kleine stapjes tegelijk desnoods.
Door eefje
#812069
Hoi Femke,
dank je wel,ik zal dan de weerstand com. aan mijn moeder geven.
hij heeft een paar maanden geleden een pipetje frontline gehad en is daar heel erg ziek van geworden en mijn moeder is nu heel bang dat alles wat we anders dan anders doen hem heel ziek maakt dus ik moet het echt voorzichtig aanpakken.Ze wil hem nu ook niet laten enten vanwege zijn ziek zijn toen met die frontline maar dat gaat echt geheel tegen haar natuur in :-X

dat het slecht is die tandsteen klopt,daarom moet er nu ook echt iets aan gedaan worden,zijn tandvlees begint erg op te zwellen en is erg gevoelig want kluiven doet ie ook nog maar heel zelden.

ik kan mijn honden zo af en toe een kippenpoot voeren maar mijn moeder vind dat allemaal heel eng,is toch nog niet helemaal overtuigt,zei gister zelfs dat de tandsteen bij de brokken niet zo erg was :o dus ik moet alles heel tactisch aan gaan pakken want anders staat ie binnen no time weer op brokken en als we pech hebben die dure van de da. :-X

groetjes eefje
Door Minna
#812263
Let wel er op dat je naar een goede kliniek gaat, zodat ze de hond aan hartbewaking leggen en gasnarcose gebruiken.
Een petit basset van kennis van ons is nog aan z'n tanden geopereerd een paar maand terug, beest is 14, maar oh wat is die opgeknapt. Hele veel moetsen getrokken worden, dus ja die eet nou ook veel beter. Een hond kan dus ook gewoon zere bek hebben daardoor!
Door eefje
#812487
Hoi Minna,
het is gewoon mijn eigen da maar die hebben idd alle apparatuur dus dat moet wel goed zitten.
Ik was er met demi ook niet gerust op maar het is heel erg goed gegaan.

hij heeft ook pijn aan zijn bek want kluiven doet ie niet meer terwijl de buffelhuidjes niet aan te slepen waren vroeger.
En iedereen stuurt hem nu weg omdat ie zo vreselijk stinkt maar juist nu hij ouder word wil ie zo graag knuffelen,dus best wel zielig en ik heb mijn moeder nu zo ver dat ze er wat aan wil doen dus we gaan het ijzer smeden als het heet is.

groetjes eefje
Door Truus
#818817
Misschien is fysiotherapie iets voor de hond van je moeder. Mijn hond van 12 is er echt van opgeknapt. Gebitsproblemen kunnen trouwens veel pijn veroorzaken zonder dat de baas dit echt merkt, wie weet knapt de hond er echt van op. Gasnarcose is inderdaad beter voor de oude hond omdat ze dit beter kunnen doseren.
Succes en sterkte voor je moeder.
Door eefje
#822676
hij is diezelfde week nog geholpen en iig zijn gebit is als nieuw,1tandje is getrokken en de rest is schoon en na een dag had ie weer zin in een kluifje!

het lopen is nog niet echt beter maar dit kijken we nog heel even aan en anders krijgt ie een pijnstillen van de da.
mijn moeder kan er zelf niet mee naar buiten en is dus afhankelijk van haar kinderen,die helaas ook niet zo vreselijk veel vrije tijd hebben om met de hond naar fisio te gaan en ik geloof ook niet dat mijn moeder zover wil gaan op deze leeftijd.
groetjes eefje
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door