Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#704091
??? Als we het hebben over glucosamine, hebben we het dan over hetzelfde als voor mensen? Zoja, welk merk dan en hoeveel voor een hondje van 11.2 kilo?
Door Lizzy
#704325
Ja, dat is hetzelfde. De dosering hangt af van het merk dat je koopt. De ene pil bevat namelijk 500 mg en de andere 1000. Ik gebruik voor de hond altijd de helft van de mensendosering. Tenzij het echt een heeeel kleine hond is: dan een kwart. Of je koopt de glucosamine van Glucobest of de Groene Os. Daar staat de hondendosering op.
Door Cindy de Wolf
#704339
Elke hond reageerd anders op elk middel. Zo heb ik ondertussen de volgende merken al gehad;
Primeval, Canoflex, arthroluxyl, Sascha's blend, glucobest, cortaflex, cosequin en corta-flx rx ultimate, glyco flex 1. Mijn honden reageren het beste op corta-flx rx ultimate en glucobest. Misty krijgt glyco-flex 1 dit is voor pups en grote honden. Maar nogmaals elke hond reageerd anders. Het is eigenlijk een kwestie van uitproberen.
Door Drossie
#793596
Is het belangrijk de glucosamine elke dag te geven? Want bij sommige dingen lukt het nogal moeilijk om daarover poeder te doen (karkassen enz) En ook op vastendagen lukt dat moeilijk.

Mag ik ze soms wat meer geven dan?
Door Lizzy
#793746
Drossie schreef: Is het belangrijk de glucosamine elke dag te geven? Want bij sommige dingen lukt het nogal moeilijk om daarover poeder te doen (karkassen enz) En ook op vastendagen lukt dat moeilijk.

Mag ik ze soms wat meer geven dan?
Ik zou zelf elke dag geven en niet bijv. 1 dag de dubbele dosis. Glucosamine vermengt zich ook erg goed met een dotje yoghurt. Of een rauw eitje (even kapot gooien in de voerbak, gluco erbij, klaar).
Door nelis
#812017
Ik zat al een tijdje na te denken over sacha's blend voor een van mijn oude katten. Motorisch is ze eigenlijk nooit sterk geweest, maar haar achterpootjes gaan nu echt alle kanten uit (ze zwabbert).
Sacha's blend is echter behoorlijk aan de prijs. Kan ik zo maar standaard (drogisten) glucosamine gebruiken, en zoja, wat voor een dosering en hoe geef je het het beste?
Ik heb 3 oude katten en een jonge van 1 jaar oud. De oudjes zijn gek op carnibest, ik zou het daar door heen kunnen mengen als er tenminste geen sterke geur of smaak aan zit (het blijven katten).
De eenjarige zou het dan ook binnenkrijgen. Is dat een probleem?

Suzanne
Door Lizzy
#812133
nelis schreef: Ik zat al een tijdje na te denken over sacha's blend voor een van mijn oude katten. Motorisch is ze eigenlijk nooit sterk geweest, maar haar achterpootjes gaan nu echt alle kanten uit (ze zwabbert).
Sacha's blend is echter behoorlijk aan de prijs. Kan ik zo maar standaard (drogisten) glucosamine gebruiken, en zoja, wat voor een dosering en hoe geef je het het beste?
Ik heb 3 oude katten en een jonge van 1 jaar oud. De oudjes zijn gek op carnibest, ik zou het daar door heen kunnen mengen als er tenminste geen sterke geur of smaak aan zit (het blijven katten).
De eenjarige zou het dan ook binnenkrijgen. Is dat een probleem?

Suzanne
Sascha's blend bevat haaienkraakbeen. Niet alleen is dat zeer haai (dier) onvriendelijk maar ook is de werking ervan niet eens wetenschappelijk bewezen. Zie ook http://www.glucosamine.com
Door Eef+Stippels
#812136
nelis schreef: Ik zat al een tijdje na te denken over sacha's blend voor een van mijn oude katten. Motorisch is ze eigenlijk nooit sterk geweest, maar haar achterpootjes gaan nu echt alle kanten uit (ze zwabbert).
Sacha's blend is echter behoorlijk aan de prijs. Kan ik zo maar standaard (drogisten) glucosamine gebruiken, en zoja, wat voor een dosering en hoe geef je het het beste?
Ik heb 3 oude katten en een jonge van 1 jaar oud. De oudjes zijn gek op carnibest, ik zou het daar door heen kunnen mengen als er tenminste geen sterke geur of smaak aan zit (het blijven katten).
De eenjarige zou het dan ook binnenkrijgen. Is dat een probleem?

Suzanne
Ik zou gewoon glucosamine geven (kan ook in combinatie met chondroitine). Dit kun je inderdaad o.a. bij de drogist kopen. Op het potje staat meestal wel hoeveel een mens mag, voor een kat zou ik daar 1/8 ofzo van geven.  Volgens mij zit het bij de drogist meestal in capsules. Capsules doe ik bij de honden in de keel, maar hoe je dat aan katten het best kunt geven, geen idee...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door