Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bientje
#809992
onze teef van 8 jaar heeft heftige huidproblemen :'(
Ze heeft kale plekken met korsten erop en het jeukt!!.
Heeft al een antibiotica kuur gehad van da.
ik was haar wekelijks met badedas dat laat ik even op de huid zitten voordat ik het uitspoel
heb ook al een kuur groene leem gegeven en smeer nu hydrocortiderm op de kale plekjes. is er nog iets anders wat helpt?
Door Netty
#810047
geef je al visolie capsules, hier even bij de zoekfuctie kijke wat je aan olie kunt geven
ikzelf zou geen badedas nemen voor een hond, dat droogt de huid volgens mij nog meer uit.
heb je ergens een tuincentrum waar je aloe vera kunt kopen?
mocht je aan zo'n plant kunnen komen, koop er liever een stuk of 3, dan kan je de plekken die jeuken met aloe vera insmeren.
je breekt of snijdt een stukje van een "blad" af en de gel die eruit loopt kan je zo op de plekken smeren, het heelt en is jeukstillend en het helpt de huid te genezen.
wat geef je aan je hond te eten, misschien is ze of hij wel ergens allergies voor.
Door Eef+Stippels
#810336
Ik zou ook niet met badedas wassen hoor, beter met een speciale hondenshampoo (bijv tasman).

Ik vind omega 3 (visolie/zalmolie) en/of borageolie een goed idee.

Tegen de jeuk zou je prodier huidjeuk kunnen geven.
Door Lizzy
#810340
Misschien dat Angelique hier meer over kan zeggen, maar ik zou een hond niet en nooit wassen met Badedas. Al helemaal geen hond met huidproblemen. Ik zou visolie en borage-olie geven (ik neem aan dat de hond al 100% op vers/rauw staat? Zo niet: 100% overschakelen) en ik zou naar een homeopathisch werkend/holistisch dierenarts gaan.
Door bientje
#810569
de badedas was een tip van een hondenfokker :(  en ze staat inderdaad op volledig vers rauw en ze krijgt ook visolie en borage afwisselend zo'n 3 keer per week een capsule is dat voldoende? :-\ ik denk dat ik ook wel aan aloe vera  kan komen, het is denk ikook wel een goede tip :)
Door Dami
#811479
Die problemen hadden ze hier dus ook, en met een ab kuur is het wel weggegaan, maar nu weet ik dus dat ze de korsten en jeuk van het carnibest voer krijgen, om de een of andere reden kunnen ze daar niet goed tegen?
Zelf zou ik ook idd de aloe vera gaan proberen, succes ermee, en ik hoop dat de problemen snel over zijn!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#811647
Ik heb Ramses voor een paar weken elke dag een visoliecapsule met borage olie (van de Hema) gegeven. Zijn huid en vacht zijn hier enorm van opgeknapt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door