Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#809700
Hallo,

Ik ben van plan om mijn oudjes wat vis aan de KVV toe te voegen. Een tijdje geleden had ik al blikjes sardientjes gehaald, maar ik denk niet dat dat ideaal is, heb het idee dat die stijf moeten staan van de conserveringsmiddelen, omdat ze zo lang houdbaar zijn. NU wilde ik eens rondkijken naar verse sardientjes, koop je die helemaal in tact of schoongemaakt? Moet je die helemaal moest geven met darmen en kop? Ik heb nl. geen idee, hoe men dat geven kan. En hoeveel moet je een sheltie van +/- 7 kilo geven als je bijv. 1 maaltijd er van wilt maken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#809720
Je kunt b.v. verse sardines geven. Deze koop je compleet (vers of ingevroren) en pletter je zo het bakje (bekje)  in:-) Wil je een hele maaltijd aan alleen vis geven dan geef je gewoon de normale dagelijkse hoeveelheid. Stel dat je normaal 200 gram per dag voert dan geef je circa 2 sardines (afhankelijk van de grote van het visje natuurlijk).
Als ze dit voor het eerst krijgen dan zou ik overigens liever 1 vis + een halve maaltijd normaal voer geven i.p.v. dat je ineens een hele vismaaltijd geeft, wanr dat wil met reglemaat nog wel eens terugkomen.
Door charmed
#810073
De sardines zijn zo'n 10 a 15 cm. 1 lijkt me dan al groot voor een sheltie?

Waar haal jij die sardines vandaan? ;) Je woont toch ook hier in de buurt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#810097
[quote="charmed"]
De sardines zijn zo'n 10 a 15 cm. 1 lijkt me dan al groot voor een sheltie?

Waar haal jij die sardines vandaan? ;) Je woont toch ook hier in de buurt?
[/quote]

Er zitten er meestal zo'n 10 in een zakje, dus gemiddeld zullen ze rond de 100 gram wegen, maar daar kan onderling best verschil in zitten. Meten is weten dus.
Door Rozemeijer
#810199
Ik heb net een sardientje gehaald...was 82 gram.......Bij de visboer kun je best vragen naar grotere of kleinere.....deze was 53 cent....
Nou lust Joey geen sardien meer sinds die vis er met een noodgang weer is uitgevlogen... :P Schijnt wat zwaar op de maag te liggen, vet denk ik. Wat ik nu heb gedaan is de vis dus mengen door de KVV(pens/compleet)....en hij heeft de helft nu op (de rest zal er straks wel ingaan na de wandeling....Joey is een slechte eter).
Maar ik vind het belangrijk dat hij dus ook vis eet vanwege de olie die erin zit......
Blik vis heb ik eigenlijk nooit gegeven...om dezelfde reden denk ik...lijkt me dat er inderdaad  conserveringsmiddelen in zitten.

Groetjes van Tanja!
Door charmed
#811067
Dank je voor jullie antwoorden, morgen even wat sardientjes halen ;) Ik weeg alles wat ze krijgen, wil ze denk ik 1 maaltijdje sardientjes geven, mwah, dat wordt dan halveren met die sardientjes, want die dames van mij krijgen niet zo veel. Ik heb nog een uppie van 32 cm en ze is al 11 1/2, die krijgt op een dag iets van 120 gram vlees. Dus dat wordt een klein sardientje hihi ;)
Door K@rin
#811354
Ik heb mijn honden vandaag voor het eerst de ZALM van Haaks Barf gegeven.
Ze vinden het heerlijk !!
Ik ben van plan ze 1x per week deze maaltijd te gaan geven.
Door Lizzy
#811374
Ingeblikte voeding bevat geen conserveringsmiddelen (tenzij het erop staat - soms zit er een conserveringsmiddel in bijv. bruine bonen om te voorkomen dat ze zwart worden. Dan staat het erop). Dit wordt dus geconserveerd door inblikken. Dus vanuit dat perspectief kun je dat gerust geven. Wat op het blik staat is wat je je hond voert. Dus dat is een mooi voordeel ;) (beter nog voer je rauw/vers maar als dat niet lukt is blik een prima alternatief).
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 18 aug 2007, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#811420
Hier krijgen ze ook blikvis omdat ze verse vis niet graag eten en het dus regelmatig uitkotsen (of  buiten verstoppen en een paar dagen later ineens weer tevoorschijn toveren :P), ik giet de olie eraf en ze doen er een moord voor, je kunt het beter wel buiten geven want je hele huis meurt..., dat er mensen zijn die dat eten zeg, whiskas ruikt een stuk frisser 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door