Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door donna
#811255
Mijn hond eet Carnibest Natuur.
Ze weegt 30 kilo en krijgt een halve kilo per dag,dit is iets te weinig omdat ze niet veel beweging krijgt en absoluut niet te zwaar mag worden ivm 3 arthrose pootjes.
Ik heb niet het idee dat ze honger heeft ofzo...vaak heeft ze 's ochtends niet eens veel zin om te eten,maar ze begint de laatste tijd wel steeds vaker te zeuren om dingen van de ratjes.Van die knabbelstaafjes heeft ze in no time op en laat alleen het stokje over.Dit zijn van die staafjes die je bij knagers in de kooi kan hangen met gedroogde groenten en fruit eraan.
Gisteravond stond de trommel met rattevoer open en toen heeft ze daar een paar flinke happen uit genomen...
Kan het zijn dat ze zelf voelt dat ze een vitamine tekort heeft en dit zelf aan wil vullen en kan dat met Carnibest want het is toch een compleet voer?
Moet ik haar gewoon laten eten in de rattevoer of een groente mix voor haar maken en dit bij voeren?
Oja...laatst moest ik 1 van de cavia's dwangvoeden na het slijpen van z'n kiezen.Dit was een geconcentreerd groente papje met vanalles erin(alles natuurlij)en daar was de hond ook niet bij weg te houden.
Gras eten doet ze ook heel veel (overgeven eigenlijk nooit)?
Alles bij elkaar lijkt het me toch een tekort aan vitamientjes of moet ik haar maar vegetarier
laten worden?( :-X) ;D
Door Femke
#811280
krijgt ze wel genoeg (is ze niet te mager?). Zelf vind ik maar 1 smaak voor wat eenzijdig, misschien is ze er wat op uitgegeten?
Als ze zo gek is op dat groentenluchtje, dan zou ik een groentenmix gaan maken. Je stopt verschillende soorten rauwe groenten in een blender (hier op BP staan wel voorbeelden genoeg) en dat kan je je hond geven. Is erg gezond en je hond wordt er niet dik van.
Tot slot zou je naast de CB ook nog wat kluifwerk kunnen geven, dan is ze misschien wat meer voldaan na de maaltijd. Je zou kunnen beginnen met kippenvleugeltjes die je gewoon bij de super kan kopen (bochtje even inknippen) of kipkarkasjes.

Ik zou haar niet laten eten in het rattevoer. Ik denk dat daar veel granen in zitten....
Door donna
#811306
Hoi Femke,
Mager is ze zeker niet hoor,volgens de dierenarts mag er nog wel een paar kilo af zelfs!Ik weet niet of ik hier een foto mag plaatsen,anders lees ik het wel en verwijder ik hem...

Afbeelding

Ze krijgt naast de Carnibest ook wel andere dingen hoor..lamsnekjes,kippenekjes,
zalmkoppen etc,maar de hoofd maaltijd is toch wel de Carnibest.
Maar de granen in het rattevoer dus niet geven?...Oke dan ga ik van de week ook maar even blenderen.Ik had al de nodige variatie's aan groente mixjes voorbij zien komen dus dat gaat wel goed komen!
Bedankt voor je antwoord.
Groetjes Hilda
Door Lizzy
#811308
Ik sluit me bij Femke aan: geen rattenvoer, meer Carnibest-smaken afwisselen, lekker dingetjes erbij geven zoals vleesbotten (die vooral niet in Carnibest zitten dus geen kip en geen rund), vet visje, rauw eitje met schil en (als je het lastig vindt om groentemix te maken) : restjes van je eigen groente-maaltijden. Behalve prei en ui. Maar als je bijv. broccoli eet: koop dan wat meer. Idem dito met bloemkool, sperzieboontjes, andijvie, witlof, worteltjes, etc. etc. En geef haar tussendoor ook gerust een stukje fruit.

Voor de artrose zou je glucosamine/chondroitine/msm kunnen geven. En te weinig beweging is bij artrose ook beslist niet goed.
Door donna
#811316
Hoi Lizzy,
Bedankt voor je antwoord.
Ik zal me even gaan verdiepen in de verschillende smaakjes Carnibest.
Schaap en lam eet ze vrij veel en af en toe krijgt ze een makreel(is dit niet te vet)?Ze vind dat heerlijk!)
Ze eet ook elke dag een of twee eendagskuikens.
Ze krijgt ongeveer 2 keer in de week een eitje maar schil wil ze niet.Ik zou eens kunnen proberen het door haar vlees te mengen.

Verder krijgt ze voor de artrose...'s morgens Groenlipmossel,een Avovida complex en Metacam(zonder gaat helaas ECHT niet meer)en 'savonds clucosamine,chondoitine en msm en een paar visolie omega 3 capsules in de week(3 a 4 per week)

Groente gewoon rauw door het eten toch(behalve spercieboontjes...licht koken)?
Laatst gewijzigd door donna op za 18 aug 2007, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#811318
[quote="donna"]
Hoi Lizzy,
Bedankt voor je antwoord.
Ik zal me even gaan verdiepen in de verschillende smaakjes Carnibest.
Schaap en lam eet ze vrij veel en af en toe krijgt ze een makreel(is dit niet te vet)?Ze vind dat heerlijk!)
Ze eet ook elke dag een of twee eendagskuikens.
Ze krijgt ongeveer 2 keer in de week een eitje maar schil wil ze niet.Ik zou eens kunnen proberen het door haar vlees te mengen.

Verder krijgt ze voor de artrose...'s morgens Groenlipmossel,een Avovida complex en Metacam(zonder gaat helaas ECHT niet meer)en 'savonds clucosamine,chondoitine en msm en een paar visolie omega 3 capsules in de week(3 a 4 per week)

Groete gewoon rauw door het eten toch(behalve spercieboontjes...licht koken)?


[/quote]


markreel is prima, eendagskuikentjes is ook een leuke variatie (hoewel mijn honden ze écht niet moeten  :-X)
Ergo, eigenlijk snap ik niet wat jouw hond loopt te mutsen met zo'n menu  ;D ;D ;D

Misschien moet je eens een paar dagen wat minder voeren. Als ik het zo lees wil ze haar eigen voer niet graag maar de lekkertjes van de ratten wel graag? Dan zou ik even wat minderen met voer, misschien is ze wel te verzadigd.
Door Femke
#811319
oh ja en mijn hond wil ook geen eierschil alleen maar van een vers eitje wat we net op de kinderboederij gekocht hebben (niet van eieren uit de supermarkt)
Door Lizzy
#811320
donna schreef: Hoi Lizzy,
Bedankt voor je antwoord.
Ik zal me even gaan verdiepen in de verschillende smaakjes Carnibest.
Schaap en lam eet ze vrij veel en af en toe krijgt ze een makreel(is dit niet te vet)?Ze vind dat heerlijk!)
Ze eet ook elke dag een of twee eendagskuikens.
Ze krijgt ongeveer 2 keer in de week een eitje maar schil wil ze niet.Ik zou eens kunnen proberen het door haar vlees te mengen.
Als ze al schaap en lam eet, hoef je in ieder geval geen Carnibest lam en rijst te gaan voeren. Want dat is dubbelop en als je schaap/lamsvlees geeft, dan zou ik dat prefereren boven Carnibest lam en rijst.

Zo te lezen krijgt ze verder eigenlijk prima afwisselend te eten. Makreel is uitstekend. Geef je die rauw, met alles erop en eraan? Schil hoeft ze niet persee te eten hoor, mag, maar hoeft niet.
Verder krijgt ze voor de artrose...'s morgens Groenlipmossel,een Avovida complex en Metacam(zonder gaat helaas ECHT niet meer)en 'savonds clucosamine,chondoitine en msm en een paar visolie omega 3 capsules in de week(3 a 4 per week)

Groente gewoon rauw door het eten toch(behalve spercieboontjes...licht koken)?

Aha, OK, artrose optimaforma dus :(. Ik ken het.... Je geeft genoeg aan supplementen!

De groente mag je of rauw geven maar dan moet je het eerst helemaal pureren (sperziebonen inderdaad even koken) of je kunt de groente gestoomd of gekookt geven. Net wat jij makkelijker vindt. Maar blijkbaar heeft je hond dus behoefte aan extra groenvoer. Ik zou zeggen: gewoon wat extra groenvoer geven!
Door donna
#811331
[quote="Femke"]


Ergo, eigenlijk snap ik niet wat jouw hond loopt te mutsen met zo'n menu  ;D ;D ;D

Misschien moet je eens een paar dagen wat minder voeren. Als ik het zo lees wil ze haar eigen voer niet graag maar de lekkertjes van de ratten wel graag?
[/quote]
Ja nu je het zegt...een muts is het wel  :yes:
Als ik zelf een droog bicuitje eet en ik geef haar een stukje eet ze het op...als ik haar zo een stukje geef kijkt ze me aan alsof ik gek geworden ben en haar wil vergiftigen :D
Zal ze dan gewoon willen wat een ander heeft...de hebberd!
Maar goed... ik ga maar gewoon zo door en geef haar elke dag wat extra groen door haar eten.
Als de Prinses dat graag wil... dan moet dat maar ;)
Door donna
#819025
Het geschooier bij het voer van de ratjes is afgelopen!
Donna krijgt nu elke dag een kiwi door haar Carnibest en de groente die ik zelf ook eet(zonder saus,boter,zout of wat dan ook).
Ze vind het erg lekker en het feit dat ze nu niet meer aan het voer van de ratten komt geeft voor mij toch wel aan dat ze iets heeft gemist in haar vlees.
Door roefus
#819032
[quote="donna"]
Het geschooier bij het voer van de ratjes is afgelopen!
Donna krijgt nu elke dag een kiwi door haar Carnibest en de groente die ik zelf ook eet(zonder saus,boter,zout of wat dan ook).
Ze vind het erg lekker en het feit dat ze nu niet meer aan het voer van de ratten komt geeft voor mij toch wel aan dat ze iets heeft gemist in haar vlees.



[/quote]

Fijn hoor, dat ze nu ook lekker wat groenvoer krijgt  :)
Krijgen ze hier ook, maar ik geloof niet dat ze het ZELF zouden missen  ::) want ze zijn er geen fan van
Maar het MOET van moeders  ;D ;D ;D
Overigens....wat een plaatje van een hond.... :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door