Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#811149
Zo ik ga na jaren KVV met 2 dagen Barf nu over op 's morgens KVV en 's avonds barf.
Ik geef 's morgens aan allebei de honden 300 gr KVV (energique, carnibest, rodi)
's Avonds krijgt de reu  400gr en de teef  300 gr
Met uitrekenen op de rekenhulp heb ik het maar bijelkaar opgeteld en ben ik uitgegaan van 4900 gr Barf in een week.

Ik heb nu een weekmenu samengesteld.
Ik heb nu nog eend, kalkoen, kip, rund en lam in de vriezer, maar ik heb nog geit, parelhoen, lamsribben en haas besteld.

Ik probeer zo weinig mogelijk kip en rund te geven omdat dat al in de KVV zit, maar ik moet nu nog even de voorraad opmaken.

Mijn idee:

dag 1:  500 gr vleesbot, 200 gr orgaan
dag 2:  500 gr vleesbot, 200 gr groenten
dag 3:  500 gr spiervlees, 150 gr groenten, 50 gr yoghurt
dag 4:  500 gr vleesbot, 200 gr orgaan
dag 5:  500 gr vleesbot, 200 gr groenten
dag 6:  500 gr spiervlees,  200 gr groenten
dag 7:  500 gr vleesbot,  100 gr orgaan 2 eieren

Dit is dus 2500 gr vleesbot, 750 gr groenten, 500 gr orgaan 1000 gr spier en 150 gr restjes
Hierbij krijgen ze ook nog olie en zeewier.

Zie mijn andere mailtje, vis ben ik nog voorzichtig mee door allergie reu.
Deze week wordt het nog even voornamelijk eendennekken, kalkoenfilet, kippennekken, rundvlees, runderhart, runderlever en lamspens.
Als mijn nieuwe voorraad er is kan ik wat meer varieren.

Hoe ziet dit er uit volgens jullie??

Groetjes Trudie
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op za 18 aug 2007, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#811152
Qua percentages kom ik op:

50% vleesbot
20% spiervlees
10% orgaanvlees
21% groente

Ik denk dat die 10% orgaanvlees echt wel het maximum is, aangezien je nog voor de helft versvlees geeft. En 21% groente vind ik persoonlijk wat veel. Ik zou eerder 25% spiervlees geven en 15% groente.

Verder ziet het er natuurlijk prima uit! En het is goed dat je rund + kip een beetje probeert te beperken.
Door Red_Hunter
#811208
Je hebt waarschijnlijk gereageerd nog voor mijn verandering,want ik had een foutje gemaakt met de groenten.
Ik had opgeschreven 300 gr maar dat moest 200 gram zijn.
Zie nu mijn eerste mailtje weer.
Waarschijnlijk gelijk getypt, want toen ik het ging veranderen dacht ik nog: "er is nog geen reactie dus kan ik nog snel even mijn fout goed maken. ;)

Ik zit nu aan 15 % groenten volgens mij.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#811372
[quote="Red_Hunter"]
Je hebt waarschijnlijk gereageerd nog voor mijn verandering,want ik had een foutje gemaakt met de groenten.
Ik had opgeschreven 300 gr maar dat moest 200 gram zijn.
Zie nu mijn eerste mailtje weer.
Waarschijnlijk gelijk getypt, want toen ik het ging veranderen dacht ik nog: "er is nog geen reactie dus kan ik nog snel even mijn fout goed maken. ;)

Ik zit nu aan 15 % groenten volgens mij.

Groetjes Trudie
[/quote]

Oh sorry :-[! Je hebt gelijk hoor, het is nu 15%. Helemaal goed 8)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door