Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#811109
Vanmorgen om 7 uur liet ik de honden uit en zag gelijk dat Raps een bloedende voet had. Niets gehoord en ook niets gezien. Bij nadere inspectie (voor zover we mogen kijken) lijkt het erop dat een nagel van haar linkervoorpoot is verdwenen. Vreemd dat we niets van een gil of iets dergelijks gehoord hebben. De hele toko zit inmiddels onder het bloed en dus gaan we zo maar even naar de da. Het bloeden stopt namelijk niet en er naar kijken mag ik al helemaal niet. Hopelijk valt het mee.
Door Lizzy
#811111
He gatver :(. Wij hebben dit een keer gehad met Whoofer (en nu een soort van met Linga maar da's een ander verhaal) en dat bloedde ook als een rund. Ze hebben het toen heel strak verbonden en toen stopte het wel. Ze kreeg AB. En ik moest het verband laten zitten. Vijf dagen. Gelukkig was ik "slim genoeg" om het verband er na 2 dagen af te halen en gelukkig maar: het begon helemaal te smetten! Sterkte met Rapsje! En dikke knuffels voor het wufke!
Door Erna
#811136
We zijn weer terug. De nagel is helemaal verdwenen. Hoe dat nu weer kan ?? Ze heeft geen kik gegeven, de bikkel. Haar teen is schoongemaakt, voor 10 dagen ab mee, 2 keer per dag in de soda en een sok om als ze buiten loopt.

We hebben gelijk maar even nagels geknipt zodat we daar ook vanaf zijn.

Mevrouw zat prinsesheerlijk in een stoffen mandje op de voorstoel en heeft de mand ook volledig ondergepoept op de heenweg...wat een meur!

Ze ligt nu weer in haar biabed bij te komen van het da bezoek. Het was nog een hele sterke en gezonde dame van 14 volgens de da.  ;D (en wat een mooie tanden voor haar leeftijd)
Laatst gewijzigd door Erna op za 18 aug 2007, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#811140
Erna schreef: We zijn weer terug. De nagel is helemaal verdwenen. Hoe dat nu weer kan ?? Ze heeft geen kik gegeven, de bikkel. Haar teen is schoongemaakt, voor 10 dagen abmee, 2 keer per dag in de soda en een sok om als ze buiten loopt.

We hebben gelijk maar even nagels geknipt zodat we daar ook vanaf zijn.

Mevrouw zat prinsesheerlijk in een stoffen mandje op de voorstoel en heeft de man ook volledig ondergepoept op de heenweg...wat een meur!

Ze ligt nu weer in haar biabed bij te komen van het da bezoek. Het was nog een hele sterke en gezonde dame van 14 volgens de da.  ;D (en wat een mooie tanden voor haar leeftijd)
Nou gek hoor, dat ze niet geschreeuwd heeft, want dit doet superveel zeer! Whoofer gaf trouwens ook geen kik.... Ook zo'n bassetbikkel. Ik zou nooit meer vergeten, ik lag nog in de camper te slapen en Leo riep "Liz, kom even. SNEL". Ik speer mijn bed uit en zie daar mijn hevig bloedende basje zitten. Ik kreeg ter plekke een hartverzakking!

Maar goed, wat zei je, toen ze haar tanden zo mooi vonden? "Tja, gek he ::)".
Door Erna
#811142
Lizzy schreef: Nou gek hoor, dat ze niet geschreeuwd heeft, want dit doet superveel zeer! Whoofer gaf trouwens ook geen kik.... Ook zo'n bassetbikkel. Ik zou nooit meer vergeten, ik lag nog in de camper te slapen en Leo riep "Liz, kom even. SNEL". Ik speer mijn bed uit en zie daar mijn hevig bloedende basje zitten. Ik kreeg ter plekke een hartverzakking!

Maar goed, wat zei je, toen ze haar tanden zo mooi vonden? "Tja, gek he ::)".
Hihihihih Ik heb manlief uit bed gehaald...'Schat wil jij even naar Rapsje kijken? Haar voet bloedt zo en ik kan niet zien wat ze heeft'

Raps ruikt normaal gesproken ook al niet zo naar bloemetjes maar nu was ze echt een stinkbom. Bloed vermengt met stront...yuck!!

Het bloeden was echt enorm. Grote rode kringen in de manden, echt doordrenkt van bloed. De wasmachine draait al. Het is nu gestopt en ziet er weer netjes uit.
Door Erna
#811143
Lizzy schreef: (en nu een soort van met Linga maar da's een ander verhaal)
Ehhh wat heeft Linga??
Door Lizzy
#811147
Erna schreef: Ehhh wat heeft Linga??
Onze kleine heeft een achterteennagel die helemaal blauw is. Waarschijnlijk omgeklapt. Ze heeft ook een dikke teen. En ze is echt heel zielig.... Ik denk dat de nagel los zit maar als ik er naar wijs, gilt ze het al uit. Arme kleine rups...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#811155
Ik snap die antibioitca nooit. Het is gewoon een schone wond en geneest vanzelf wel. Alleen het bloeden is wat lastig maar dat is met een verbandje goed op te lossen.
Traumeeltje erbij.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#811161
Jee zeg, wat een bikkel is Raps, dat ze geen kik heeft gegeven.
Beterschap voor de patient. :-*
En jij succes met alle sporen wissen en wassen. :-*
Door eefje
#811168
ik kreeg de eerste keer met een gezwikte teen ook ab mee en de laatste keer toen de nagel gescheurd was weer niet,ik denk dat mijn da eindelijk het licht heeft gezien 8)

maar sterkte aan iedereen met kapotte en zere nagels en voeten ;) :-*

groetjes eefje
Door Erna
#811179
Hitam schreef: Ik snap die antibioitca nooit. Het is gewoon een schone wond en geneest vanzelf wel. Alleen het bloeden is wat lastig maar dat is met een verbandje goed op te lossen.
Traumeeltje erbij.
Het bloeden is gestopt. Zou jij het zonder ab doen? Want als dat niet hoeft heb ik dat natuurlijk liever. Raps is al wat ouder en haar poep is de laatste tijd ook niet echt vast dus als het zonder kan....graag!
Door K@rin
#811182
Hitam schreef: Ik snap die antibioitca nooit. Het is gewoon een schone wond en geneest vanzelf wel. Alleen het bloeden is wat lastig maar dat is met een verbandje goed op te lossen.
Traumeeltje erbij.
dat was ook het eerste wat ik dacht ..............


Ik sta ook iedere keer verbaasd, dat er zo veel mensen zijn, die zo bewust voeren etc., om hun hond zo gezond mogelijk te houden, maar bij het minste of geringste zich tóch een AB bij hun hond in de maag laten splitsen ......
DEWI had laatst een flinke snee in haar voetzool.
Ik heb haar direct 3x per dag Traumeel gegeven, ik heb haar zoveel mogelijk binnen/rustig gehouden, gezorgd dat het schoon bleef en de eerste paar dagen ingetaped, zodat het niet zo gevoelig is voor het stoten en daarna alleen met een sok naar buiten.
Soms krijgen ze nog extra Cat's Claw.

Ik ga altijd maar mezelf na ............
Wat zou ik doen bij mezelf ?
Volgens mij geeft de huisarts hier ook echt geen AB voor .....

Een gezonde hond moet dit makkelijk zelf kunnen verwerken en daar mag de tijd voor genomen worden.
Mijn oplettend oog houdt het goed in de gaten en AB kan altijd nog in geval van echte "nood"
Door Erna
#811184
K@rin schreef:
Ik sta ook iedere keer verbaasd, dat er zo veel mensen zijn, die zo bewust voeren etc., om hun hond zo gezond mogelijk te houden, maar bij het minste of geringste zich tóch een AB bij hun hond in de maag laten splitsen ......
Ehhh moet ik dit persoonlijk opvatten of is het algemeen bedoeld?

Misschien had je het enorme bloedbad moeten zien hier in huis? Ik ben niet bang van een beetje bloed maar wat ik vanmorgen gezien heb slaat toch wel alles in mijn gehele hondencarriere. Als een da dan ook nog eens begint over een akelige wond waar het bot blootligt en dat er een kans inzit dat de teen eraf moet omdat het behoorlijk ver is neem ik in ieder geval de AB mee naar huis. Of ik het geef zie ik daarna wel weer.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#811187
Nou als het een hele diepe wond is en hij is lastig schoon te houden, dan snap ik de antibiotica wel hoor. Vooral als het bot blootligt :nerves: dan zou ik voor de zekerheid toch AB geven.
Kijk als gewoon de nagel eraf ligt, en er nauwelijks schade is. Dan week ik het pootje meerdere malen per dag in de biotex en trek een sok aan bij het naar buiten gaan. Maar zo te horen is hier geen sprake van een simpel wondje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door